Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2012 om 22:00 #17418475
@GlennGSI wrote:
ik zal cope eens tjekken, goeie tip thnx mark !
Dankje Harjan, ik zag je btw laatst nog rijden in apeldoorn met je corsa :P valt wel op !
Als je dat zou willen Barry ( barry was het toch ? ) Diff heb ik bij Dutch Power Trading vandaan.
Is al wel een tijdje terug denk ik Glenn, ze staat lekker warm nu:)
In het voorjaar kan ik wel een keer die kant op komen, ben benieuwd na je kadet!
8 december 2012 om 18:36 #17418476glenn, je hebt een pm met de nr’s ;)
16 december 2012 om 19:24 #17418477Zo ik heb even dik 4 jaar aan geschiedenis door liggen spitten :jerry En na een hoop knippen en plakken in m’n kladblokje (tips and tricks) ben ik eindelijk op het tijdelijke eind van je topic aanbeland! Maar 1 woord is wel op z’n plaats dat alles omvat, respect! Wat een werk en wat een weg om te komen waar je nu bent, maar het resultaat is wel een mooie strakke wolf in schaapskleren waar je met recht trots op mag zijn! En nu begin je weer opnieuw met een turbo….. Succes in ieder geval met je project en ik zal proberen het een beetje te volgen, ondanks de chronische vorm van tijdgebrek waar ik aan lijdt.
Maar ik heb uiteindelijk nog 1 vraag waar ik het antwoord nog niet op gezien heb, je hebt een tijd lang met je orginele tank gereden. Hoever moet je die leegrijden voordat je problemen met de brandstoftoevoer in bochten krijgt? Onder een kwart of daarboven al?23 december 2012 om 17:56 #17418478@Mantagek wrote:
Zo ik heb even dik 4 jaar aan geschiedenis door liggen spitten :jerry En na een hoop knippen en plakken in m’n kladblokje (tips and tricks) ben ik eindelijk op het tijdelijke eind van je topic aanbeland! Maar 1 woord is wel op z’n plaats dat alles omvat, respect! Wat een werk en wat een weg om te komen waar je nu bent, maar het resultaat is wel een mooie strakke wolf in schaapskleren waar je met recht trots op mag zijn! En nu begin je weer opnieuw met een turbo….. Succes in ieder geval met je project en ik zal proberen het een beetje te volgen, ondanks de chronische vorm van tijdgebrek waar ik aan lijdt.
Maar ik heb uiteindelijk nog 1 vraag waar ik het antwoord nog niet op gezien heb, je hebt een tijd lang met je orginele tank gereden. Hoever moet je die leegrijden voordat je problemen met de brandstoftoevoer in bochten krijgt? Onder een kwart of daarboven al?allereerst dankje voor je complimenten :P Over de tank.. als de meter op een kwart tank stond zorgde ik er altijd wel voor dat ik ging tanken.. Verder ging het allemaal wel goed hoor tot ie gewoon op ”leeg” stond lag er alleen aan hoe hard je door de bocht ging. had soms ook wel es dat ie tussen een kwart en een half stond dat ie geen brandstof kreeg omdat ik als een malle de oprit van de snelweg opging gevalletje 120 door de bocht om vervolgens op de invoegstrook zonder brandstof te rollen.. hij pakte wel redelijk snel weer op… Ligt dus vooral aan je rijstijl
Ik stoorde me er niet aan met die grijze kadett met 20SEH alleen met de blauwe wou ik het gewoon weg niet hebben ivm dat het nooit goed kan zijn dat ie ff geen brandstof krijgt.
24 januari 2013 om 17:15 #17418479Zit ff met een dingetje.. had het ook al in remmen/onderstel enzovoort geplaatst maar bij deze ook ff hier
Dit is het rubber voor de stabilisatorstang.. waar hij aan het schutbord word bevestigd.. Zoals je ziet lijkt de vorm er mooi op alleen een slag te groot. Biesheuvel heeft powerflex voor mij gecontacteerd en kwam hiermee..”Helaas kunnen wij van Powerflex geen goed passend rubber leveren,”
Dit lijkt me sterk.. ben toch niet de enige met een D kadett die er powerflex spul tussen heeft/wil..
Iemand een idee hoe of wat ik dit kan gaan oplossen ?
5 februari 2013 om 11:54 #17418480Heb men bak terug.. sper zit derin.. van de week ff nog een paar delen bestellen en dan het spulletje maar weer es in mekaar zetten..
5 februari 2013 om 12:25 #17418481goed bezig,,jij kan ook niet stil zitten.. :wors
is je andere duitse sleper er nog wel…noem geen naam..
gr bertje :agent
5 februari 2013 om 12:51 #17418482@GlennGSI wrote:
Zit ff met een dingetje.. had het ook al in remmen/onderstel enzovoort geplaatst maar bij deze ook ff hier
Dit is het rubber voor de stabilisatorstang.. waar hij aan het schutbord word bevestigd.. Zoals je ziet lijkt de vorm er mooi op alleen een slag te groot. Biesheuvel heeft powerflex voor mij gecontacteerd en kwam hiermee..”Helaas kunnen wij van Powerflex geen goed passend rubber leveren,”
Dit lijkt me sterk.. ben toch niet de enige met een D kadett die er powerflex spul tussen heeft/wil..
Iemand een idee hoe of wat ik dit kan gaan oplossen ?
In Engeland exact het tegenovergestelde gezien in een topic, zal het er nog eens bij zoeken als ik tijd heb…
Je hebt sowieso drie sets voor de inwendige diameter, is buiten diameter van de stang:
PFF80-303-20 PFF80-303-22 PFF80-303-18Die voor 22mm stang is in elk geval juist met het probleem andersom…
http://www.powerflex.co.uk/product-details/Front+Anti+Roll+Bar+Mounting+Bush+22mm/446.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar goed, Powerflex is wat mij betreft sowieso een merk om met een grote pisboog omheen te lopen, en dat nog niet eens omdat het poly bussen zijn, maar omdat ze gewoon rete eigenwijs zijn daar. Ik heb een keer een setje van die verbind stangetjes gekocht en daar zat de helft van de ringen niet bij en de buisjes ook niet. En dan wel 30 euro vragen??!! En dat verkopen ze als RVS, terwijl alles gewoon gegalvaniseerde bende is. Dus die firma gebeld in Engeland en dan wordt je op een manier te woord gestaan van ‘die klacht horen we nooit!’ En ‘Alleen als er meer klachten zijn gaan we er wel eens naar kijken’… Dus ben daarom al klaar met die gasten!! Het bulkt van de klachten namelijk zowel op internet als mensen die ik in Engeland er over heb gelezen die ook de telefoon hadden gepakt. Wat denken ze nou, dat je na een aantal jaar die verroeste en met de bout één geworden buisjes weer gaat gebruiken als je net een duur setje hebt gekocht???? :swear
5 februari 2013 om 12:52 #17418483En ook:
http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?6991-why-NOT-to-use-poly-bushes-on-a-mk2-astra-front-wishbone&highlight=poly+bushes+roll” onclick=”window.open(this.href);return false;Is alleen denk ik wel in het gedeelte voor leden….
5 februari 2013 om 17:28 #17418484ik vind het niet duur ofzo ? dacht iets van 150 of 200 voor alles.. weet niet meer precies.. en ben der al uit met dat ie niet zou passen… die binnendiameter snap ik uiteraard.. + dat ie in een aantal jaar toch al een aantal keer uitmekaar is geweest en het spul toch geen pekel zout of natte narigheid ziet..
5 februari 2013 om 20:01 #17418485Heb je dan ook rubbers voor de veerschotels? En die voor de torsiestang in de achter as? En voor het stuurhuis?
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370577390412&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik vind het ook niet al te duur, maar als je voor 5 euro een set verbind stangetjes kan kopen met alles er op en er aan en dan moet Powerflex 30 euro hebben voor een niet complete set dan vind ik het wel uit verhouding liggen ja…
En zie hier, de set niet compleet zijn:
http://www.ebay.de/itm/4-Pu-Buchsen-Stabilisator-Koppelstange-VA-Kadett-D-E-Powerflex-Poly-PFF80-308-/230899954736?pt=DE_Autoteile&hash=item35c2b5b430″ onclick=”window.open(this.href);return false;http://www.ebay.de/itm/Stabilisator-Koppelstange-passend-fur-Opel-Kadett-E-CC-5997407-11-Vorne-/230754328873?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AKadett+E+CC&hash=item35ba07a129″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb nu zelf de bouten en ringen en moeren en een 2 meter lengte buis alles in RVS moeten aanschaffen en was denk ik bij mekaar meer dan 100 euro kwijt om het echt netjes te doen. Dat zou voor Powerflex dan de set misschien 50 euro maken, maar dan heb je wel iets dat écht af is. Desnoods houden ze de prijs 30 euro voor gegalvaniseerd en laten ze de keus voor de klant, maar nu koop je iets waar je gewoon niet mee klaar bent en wat je van te voren dus niet weet ook!! Sta je lekker op de brug, doosje open, glimlach op je gezicht en alles net los en dan blijkt het niet compleet te zijn, ergernis ten top, snap je!!
5 februari 2013 om 20:26 #17418486Lees net dat Powerflex achterste draagarm bussen ook problemen geven. Die van Superflex heeft een metalen kern die voorkomt dat het met remmen te veel zijwaards gedrukt kan worden, want dat geeft krachten op de voorste bouten die ze wel eens niet aan kunnen.
http://www.superflex.co.uk/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze gaat het om:
5 februari 2013 om 20:29 #17418487http://www.superflex.co.uk/proddetail.php?prod=SF172-1605KSS” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 februari 2013 om 21:34 #17418488?? alles was gewoon compleet.. stuurhuisspul laat ik uit nylon maken.. naar mijn weten is dat rubbertje in de achteras alleen tegen het eventueel klapperen.. en anders maar niet.. alles in rvs moeten hebben vindk onzin.. ene remmen is toch angst..
en die paar euro.. ach zijn wel ergere dingen in de wereld.. ik ben niet zo moeilijk dermee
5 februari 2013 om 22:01 #17418489Met die zelfde argumenten had je het net zo goed niet kunnen kopen allemaal. :jerry
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar we willen onze ‘lievelingen’ toch verbeteren of niet? :???:
Poly is mooi duurzaam spul hoor, ik snap de voordelen, alleen moet het wel zo gemaakt zijn dat het die voordelen ook benut. Als je een draagarm krijgt die op de bout gaat scharnieren dan had je er net zo goed beton tussen kunnen gieten. En als jij je hachje wilt redden als er een of andere malloot oversteekt dan denk ik dat een auto die veilig remt geen overbodige luxe is.
En alles in RVS gaat het nooit worden, maar de snelheid waarin die stabi verbind stangetjes weer in ijzererts terug keren is wel heel irritant. Die in RVS is écht geen overbodige luxe voor de gemiddelde auto (de mijne). Maar ok, die van jou die staat altijd droog gelukkig… :thumbup
Laat ik dus voorop stellen, ik probeer alleen maar MEE te denken heh! :vertag
5 februari 2013 om 22:31 #17418490@crazijbertje wrote:
goed bezig,,jij kan ook niet stil zitten.. :wors
is je andere duitse sleper er nog wel…noem geen naam..
gr bertje :agent
Andere duitse ?? bedoel je die E ? daar is nog niks aan gebeurt.. denk ook niet dat ik em ooit af ga maken :P
5 februari 2013 om 22:42 #17418491@GlennGSI wrote:
@crazijbertje wrote:
goed bezig,,jij kan ook niet stil zitten.. :wors
is je andere duitse sleper er nog wel…noem geen naam..
gr bertje :agent
Andere duitse ?? bedoel je die E ? daar is nog niks aan gebeurt.. denk ook niet dat ik em ooit af ga maken :P
oh die heb je ook nog?
nee ik de bedoelde de vw… -offtopic
gr bertje :agent
5 februari 2013 om 22:47 #17418492@crazijbertje wrote:
@GlennGSI wrote:
@crazijbertje wrote:
goed bezig,,jij kan ook niet stil zitten.. :wors
is je andere duitse sleper er nog wel…noem geen naam..
gr bertje :agent
Andere duitse ?? bedoel je die E ? daar is nog niks aan gebeurt.. denk ook niet dat ik em ooit af ga maken :P
oh die heb je ook nog?
nee ik de bedoelde de vw… -offtopic
gr bertje :agent
haha jah die hebk ook nog.. maar die passat is weg.. heb nu een bmw.. maar die gaat zodra ie nieuwe apk heeft ook weer de deur uit en komt er weer een vw wssnlijk of audi..
6 februari 2013 om 20:46 #17418493ff je topic door gebladerd maar geen foto,s gezien van je e kadett..
och zo lang je maar weer een duitser weer koopt… :wors
`gr bertje :agent
10 februari 2013 om 18:09 #17418494@crazijbertje wrote:
ff je topic door gebladerd maar geen foto,s gezien van je e kadett..
och zo lang je maar weer een duitser weer koopt… :wors
`gr bertje :agent
dat is em.. ene hij is TEKOOP ! c20xe op kenteken..
10 februari 2013 om 18:37 #17418495wel een mooie basis zo met die kooi en wielkasten :thumb
10 februari 2013 om 18:38 #17418496Dikke kadett als ik er niet al zoveel had stond die hier :thumb :thumb :thumb
Groeten bas.
10 februari 2013 om 19:06 #17418497zeker mooie basis ! helemaal roestvrij, enige is spuiten en opbouwen.. bodem en binnenkant zit dik in epoxy gebeurt vrijwel niks meer mee dus. Ik heb er alleen geen tijd meer voor.
Haha moet je ff gaan opruimen bas :P Heb jij btw niet nog zo’n stabistang beugeltje liggen van een E kadett ? Heb ik er nog 1 van nodig voor men D kadett
10 februari 2013 om 19:12 #17418498Zo’n beugeltje heb ik misschien nog wel voor je, moet ik even in mijn opslag speuren… Mag je zo hebben…
10 februari 2013 om 19:21 #17418499 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.