Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2008 om 15:34 #17417124
origineel gepost door city77
naja, die pook had ik de oude voor gehouden en met een ijzerzaagje zaag je een stuk van je pook bak af en dan kan het makkelijk, schakeld ook super kort met een F16 bak erachter;)
ik vind het geen porum zon hoge pook in een D kadett, maar goed smaken verschillen
en over de baksteun: die moet je hebben van de D kadett dan past het er zo in en heb je je motor ook recht hangenJah, die pook… ik wist het pas dat je de originele pook kon gebruiken toen ik het gat voor deze al in het schutbord had zitten. En even voor de duidelijkheid, de pook nu is misschien een pookknop hoger dan de originele… Dat maakt dus amper wat uit vind ik… + dat ik nu ook wat meer ruimte onder de auto heb voor de uitlaat. Het had anders waarschijnlijk ook wel gepast met de uitlaat maargoed… nu heb ik er wel wat meer ruimte…
De baksteun voor heb ik nu idd van een d kadett achterste van een E ivm het schakelsysteem erop… maar de motor hangt recht.
11 augustus 2008 om 13:18 #17417125goed dat het allemaal recht hangt :D bij mij was het ook ff zoeken hoe en wat, ik heb de achterste steun van Kadett d gepakt en deze aangepast/verstevigd.
Hoe moet je dan die 4 bak aanpassen.. Ik heb gewoon de ori schakelpook, en een F16, past allemaal prima, ik krijg alleen die bak niet afgesteld… en hoeveel olie moet erin die bak..?
11 augustus 2008 om 20:56 #17417126origineel gepost door custom
goed dat het allemaal recht hangt :D bij mij was het ook ff zoeken hoe en wat, ik heb de achterste steun van Kadett d gepakt en deze aangepast/verstevigd.Hoe moet je dan die 4 bak aanpassen.. Ik heb gewoon de ori schakelpook, en een F16, past allemaal prima, ik krijg alleen die bak niet afgesteld… en hoeveel olie moet erin die bak..?
je schijnt een stukje met een ijzerzaagje weg moeten zagen daar waar de pook in beweegt.. zodat hij in de 5 kan.
Hoeveel olie erin moet weet ik niet, heb wel een werkplaatshandboek maar daar kan ik het niet vinden…
Hoe heb jij het btw met de brandstofpomp gedaan ? Ik heb nu alles aangesloten maar als ik het contact aanzet dan draait de pomp niet, alleen als ik de motor probeer te starten draait de pomp….
12 augustus 2008 om 11:40 #17417127origineel gepost door GlennGSI
Hoe heb jij het btw met de brandstofpomp gedaan ? Ik heb nu alles aangesloten maar als ik het contact aanzet dan draait de pomp niet, alleen als ik de motor probeer te starten draait de pomp….Dat is normaal. Brandstofpomp loopt alleen als het relais een puls krijgt dat er ontsteking is (en dat is bij het starten).
12 augustus 2008 om 13:33 #17417128Dat heb ik ook met die pomp, maar zoals Peertje zegt, alles moet eers volledig af zijn en bij echt doorstarten zal hij gaan werken.. (is de bedoeling)
Weet je toevallig welk stukje je weg moet zagen.. :hmmz
12 augustus 2008 om 16:18 #17417129Hmm ok… Maar als de motor loopt blijft de pomp dus ook gewoon lopen ?
Ik weet in ieder geval genoeg, thnx !!! Nu ff de tank en achteras eronder en starten maar ! ^^
Het stukje dat je moet wegzagen weet ik niet… Maar als je met de pook de 5de versnelling beweging maakt zie je denk ik vanzelf waar de pook tegen aanloopt ( wat dus weg moet )
12 augustus 2008 om 17:06 #17417130thanks Glenn, ik ga zo ff kijken.
Over die pomp, ik heb d emijne nu dus zover, dat ik wel zoef, zoef, zoef krijg, maar de pomp doet niets… Ik ga zo de draden checken.
12 augustus 2008 om 20:51 #17417131hmmm? mijn pomp werkt al als ik het contackt aan zet totdat er voldoende druk is en dan stopt ze en als ik start loopt ze gewoon mee!! is maar een stuurdraad voor nodig als je wilt kijk ik morgen ff welke kleur trouwens leuke velgen glenn:P:P
12 augustus 2008 om 21:10 #17417132origineel gepost door roodie
hmmm? mijn pomp werkt al als ik het contackt aan zet totdat er voldoende druk is en dan stopt ze en als ik start loopt ze gewoon mee!! is maar een stuurdraad voor nodig als je wilt kijk ik morgen ff welke kleur trouwens leuke velgen glenn:P:Phmm ok, dat dacht ik ook al dat ie dat moest doen… maare jah hea :P zijn wel mooi geworden :P
12 augustus 2008 om 21:18 #17417133Als je wilt kijke naar de kleur.. graag :)
12 augustus 2008 om 22:09 #17417134Ik zoek nog nieuwe achterveren en koni dempers voor de D kadett waar kan ik deze het beste halen ? Liefst online bestellen zodat ze aan huis worden geleverd… Moet wel passen icm een E kadett GSi achteras.
13 augustus 2008 om 06:21 #17417135hoeveel wil je hem achter verlagen glenn?
Voor veren moet je even bij biesheuvel of bij autosportcompany kijken:vertag:thumbup
En voor de dempers (kadett GSI en Kadett E hebben dezelfde dempers, vergelijk maar bij koni.com) kan je bij extreme-carstyling en of carpartsprovider kijken.
13 augustus 2008 om 08:38 #17417136origineel gepost door Opel_Astr@
hoeveel wil je hem achter verlagen glenn?Voor veren moet je even bij biesheuvel of bij autosportcompany kijken:vertag:thumbup
En voor de dempers (kadett GSI en Kadett E hebben dezelfde dempers, vergelijk maar bij koni.com) kan je bij extreme-carstyling en of carpartsprovider kijken.
Nja zo laag mogelijk, dat ie een beetje recht ligt en niet met de kont omhoog zegmaar.. biesheuvel had ik idd al gevonden voor veren. Maar zijn de veerschotels aan de auto achter altijd gelijk aan elkaar ? meen dat er een type was met een andere veerschotel bovenin.
Voor die koni’s ga ik even op die site kijken… die koni’s op de donor krijg ik niet los en zijn een beetje gaar…
denk dat ik achter 60mm naar beneden wil kbedoel voor zit ook 60mm en dan ook nog die GSi poten…
Denk dat 60mm dan wel goed is, maar heb ik achter dan ook verkorte dempers nodig ???
Njaaa :P :jerry heb net ff gemeten maar ik heb voor na verlaging nog 2cm over tussen band en scherm, achter heb ik nu nog 10cm over… wil ik em recht leggen moet ie dus 8cm naar beneden achter. Maar met volle tank ??? denk dat ik voor de 60 ga…
13 augustus 2008 om 11:06 #17417137wat heb je nog over van veren zoek er ook nog een paar , voorpoten kadett e -4tot-6cm en achterveren voor kadett d -6cm, en die wieln ga je die houden of mogen ze weg??
13 augustus 2008 om 11:46 #17417138origineel gepost door yves475
wat heb je nog over van veren zoek er ook nog een paar , voorpoten kadett e -4tot-6cm en achterveren voor kadett d -6cm, en die wieln ga je die houden of mogen ze weg??Ik heb geen verlagings voorveren meer, je kunt opel_@stra proberen van het forum hier… Die heeft nog wel wat liggen denk ik.
Ik zoek ook achterveren voor D kadett -60 zoals je hierboven leest.
En die wielen…. voor een goed bod is alles tekoop :)
13 augustus 2008 om 15:01 #17417139alleen de voorveren van een D kadett kunnen Cylindrisch of konisch zijn geloof ik. achter is gewoon 1 type volgens mij.
maar dan zou ik idd 6cm nemen.ojah @yves475 biesheuvel heeft in de opruiming 4cm verlagingsveren voor/achter (OMP Verlagingsveren 40mm
OPEL KADETT D 1,6 (VA konisch)
08/82-08/84) voor 85Euro nog te koop staan.
Dan verkoop je de voorveren gewoon weer goedkoper krijg je ze denk ik niet.origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Opel_Astr@
hoeveel wil je hem achter verlagen glenn?Voor veren moet je even bij biesheuvel of bij autosportcompany kijken:vertag:thumbup
Nja zo laag mogelijk, dat ie een beetje recht ligt en niet met de kont omhoog zegmaar.. biesheuvel had ik idd al gevonden voor veren. Maar zijn de veerschotels aan de auto achter altijd gelijk aan elkaar ? meen dat er een type was met een andere veerschotel bovenin.
Voor die koni’s ga ik even op die site kijken… die koni’s op de donor krijg ik niet los en zijn een beetje gaar…
denk dat ik achter 60mm naar beneden wil kbedoel voor zit ook 60mm en dan ook nog die GSi poten…
Denk dat 60mm dan wel goed is, maar heb ik achter dan ook verkorte dempers nodig ???
Njaaa :P :jerry heb net ff gemeten maar ik heb voor na verlaging nog 2cm over tussen band en scherm, achter heb ik nu nog 10cm over… wil ik em recht leggen moet ie dus 8cm naar beneden achter. Maar met volle tank ??? denk dat ik voor de 60 ga…
13 augustus 2008 om 16:59 #17417140Apeldoorn de gekste. :D;) Leuk project trouwens. :thumbup
13 augustus 2008 om 20:07 #17417141waar vind ik die biesheuvel, website?
13 augustus 2008 om 20:17 #1741714213 augustus 2008 om 21:13 #17417143origineel gepost door Opel_Astr@
alleen de voorveren van een D kadett kunnen Cylindrisch of konisch zijn geloof ik. achter is gewoon 1 type volgens mij.
maar dan zou ik idd 6cm nemen.ojah @yves475 biesheuvel heeft in de opruiming 4cm verlagingsveren voor/achter (OMP Verlagingsveren 40mm
OPEL KADETT D 1,6 (VA konisch)
08/82-08/84) voor 85Euro nog te koop staan.
Dan verkoop je de voorveren gewoon weer goedkoper krijg je ze denk ik niet.origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Opel_Astr@
Heb Promaxx in beekbergen gemailt ! :P eind van de maand zijn die terug van vakantie en dan ga ik ff 2 -60 veren halen en 2 dempers ^^
13 augustus 2008 om 21:15 #17417144origineel gepost door Alfred
Apeldoorn de gekste. :D;) Leuk project trouwens. :thumbupHaha !! :P ja zeker !! :P Apeldoorn helemaal van de kaart ! :jerry
Weer terug van vakantie :P Loulou zei al dat ik der een keer naar jou moest rijden :P Moest de kadett dan snel af hebben :P
14 augustus 2008 om 09:02 #17417145@ Glenn, zou je even in mijn topic willen kijken.. Ik krijg geen vonkies :(
14 augustus 2008 om 11:26 #17417146origineel gepost door custom
@ Glenn, zou je even in mijn topic willen kijken.. Ik krijg geen vonkies :(Ik ga even kijken !:thumbup
14 augustus 2008 om 17:11 #17417147origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Alfred
Apeldoorn de gekste. :D;) Leuk project trouwens. :thumbupHaha !! :P ja zeker !! :P Apeldoorn helemaal van de kaart ! :jerry
Weer terug van vakantie :P Loulou zei al dat ik der een keer naar jou moest rijden :P Moest de kadett dan snel af hebben :P
Was erg gezellig, moest toch maar weer ‘s terug komen… :P Maar ben er snel weer. ;)
Klopt, dat zei ze al idd. Hopen dat ze zelf snel haar rijbewijs kan halen, is toch makkelijker voor haar rijden ipv steeds maar afhankelijk te moeten zijn van het ov. ;) Moeten wij maar een auto voor d’r bouwen. :jerry Maar sta niet toe dat het een roze wordt. :o
14 augustus 2008 om 18:59 #17417148nee sinead, niet alle vrouwen mogen een roze auto hebben :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.