Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2008 om 15:34 #17207425
Omdat de koppakking van men 12S motor kapot is gegaan heb ik besloten om er een 2 liter 8klepper in te bouwen.
hier de D kadett
Hier de donor E kadett
Ik heb vandaag de 12S eruit gehaald, morgen een stukje beginnen aan de 2.0 want moet savonds nog naar men vriendin.
Hier de D kadett zonder motor. Had al wel een zeiltje er overheen getrokken. Maak morgen wel ff een foto zonder denk ik.
En hier de motor.
Hoop maandag de 2 liter eruit te hebben.
Zodra alles weer op wielen staat gaat de E kadett naar men werk en word daar totaal gesloopt, carroserie gaat in duizend stukken. mocht iemand dus nog wat nodig hebben laat het maar horen.. kan alleen wel pas als de auto op mijn werk staat want daar staat hij droog ( eerder wil ik de deuren enzovoort er nog niet uit halen.
2 augustus 2008 om 16:27 #17417100Glenn zie je U2:vertag:wub:jerry
Ojah goed bezig eindelijk de 2 liter die je wou:thumbup
Als je hulp nodig hebt zeg het maar kan in principe binnen 2min bij je zijn :P:jerry
2 augustus 2008 om 16:49 #17417101origineel gepost door Opel_Astr@
Glenn zie je U2:vertag:wub:jerryOjah goed bezig eindelijk de 2 liter die je wou:thumbup
Als je hulp nodig hebt zeg het maar kan in principe binnen 2min bij je zijn :P:jerry
Had je u2u gelezen ! :P
Maar zit geen interieur meer in, rubbers moet ik ff kijken wat ik zelf nog voor men witte kadett nodig heb. Verder als je iets nodig hebt kun je wel een keer langs komen om te kijken of het er nog op zit.
morgen ben ik er niet heel de dag, maandag wel :)
Lees btw je u2u op DBS ff :P
Ene idd eindelijk de 2 liter ! :P
2 augustus 2008 om 16:55 #17417102Ahh ok is goed glenn.
Maar zie de U2 nog niet maar zal straks wel effe kijken:hmmz:jerry
2 augustus 2008 om 17:16 #17417103origineel gepost door Opel_Astr@
Ahh ok is goed glenn.Maar zie de U2 nog niet maar zal straks wel effe kijken:hmmz:jerry
klopt had em nog niet verstuurd :’) :P je hebt em nu als het goed is :P
4 augustus 2008 om 22:12 #17417104hoofdremcilinder is nu helemaal klaar, moesten alleen wel zelf een stangentje ervoor maken omdat de E kadett stang ( die aan het rempedaal zit ) anders te lang was.
Foto’s !
GSi hoofdremcilinder
nog een keer…
Glenn power !!!
8klepper los liggen, kan er morgen denk wel uit…
Accubak heeft een nieuwe functie gekregen…
Totaal plaatje van vandaag, alleen de auto van Appie mist nog ^^Dus gedaan vandaag
– 20SEH motor vrij gemaakt…
– 1 toplager verwisseld
– Stabilisatorstang overgezet
– Hoofdremcilinder overgezet en pas gemaakt..
– Stuurdemper overgezet
– Spoorstangen overgezetben denk ik nog wel iets vergeten…
5 augustus 2008 om 14:42 #17417105Ja je bent goed bezig glenn.
Zelf gister ook effe de handen uit de mouwen gestoken bij glenn :jerry
Maar wat ziet de kadett van pascal eruit zeg:hmmz
5 augustus 2008 om 17:02 #17417106origineel gepost door Opel_Astr@
Ja je bent goed bezig glenn.Zelf gister ook effe de handen uit de mouwen gestoken bij glenn :jerry
Maar wat zie de kadett van pascal eruit zeg:hmmz
Idd die kadett ziet er heeel slecht uit… gelukkig maar dat de slijptol derin gaat…
lag zelfs nog een zak huisvuil in :wtf maargoed die mag hij terug hebben. daar doe ik niet zo moeilijk over :’)
vandaag ook best een hoop gedaan, vanaf komt er een update met foto’s
5 augustus 2008 om 20:04 #17417107Zo blok hangt erin:thumbup alleen de motorsteun rechts bakzijde wil niet echt goed hangen.
blok zit ook een beetje gedraait erin
Metaal van motorsteunrubber komt tegen het chassis.
Ik weet niet of diegene die al de ombouw gedaan hebben hier een oplossing voor hebben:vertag
foto in het donker van het blok in de dett
Glenn maakt morgen wel wat mooiere foto’s overdag:jerry
5 augustus 2008 om 20:38 #17417108Motor zit er nu in met behulp van Robert!! was weer top bezig vandaag. Die steun is idd nog een beetje een probleem… als iemand daar wat op weet.. ik heb nu de achterste baksteun van een GSi E kadett gepakt, de mtorsteun van een GSi E kadett en de steun op de foto’s van Robert is van D kadett 1200.
Hier nog wat foto’s van vandaag..
Motor eruit
Aangepast schakelmechanisme
Aangepast schakelmechanisme
Heeft een kameraad van me gelast voor me, super werk !5 augustus 2008 om 21:21 #17417109En als je nou eens de baksteun van een D Kadett pakt ipv die van de E Kadett.
Lijkt alsof het blok aan de achterkant te laag hangt.6 augustus 2008 om 09:10 #17417110origineel gepost door Dirk
En als je nou eens de baksteun van een D Kadett pakt ipv die van de E Kadett.
Lijkt alsof het blok aan de achterkant te laag hangt.Die achterstebak steun moet van de E kadett worden gepakt ivm het schakelmechanisme op de steun en bij de E kadett steun zitten er 3 bouten aan de bak, bij de D maar 2 die ook nog eens dunner zijn.
Ik ga vandaag die achterste steun wat losdraaien en het blok proberen naar voren te kantelen dan weer vast draaien en hopen dat hij dan netjes in de rubbers ligt.
6 augustus 2008 om 10:33 #17417111Als het goed is kun je ook rechtstreeks het schakelmechanisme aansluiten, zonder dat stuk ertussen. Zo heb ik het ook gedaan. Er zijn wel twee verschillende schakelstangen voor de auto, onder de tunnel en op de tunnel.
6 augustus 2008 om 13:45 #17417112origineel gepost door peertje105
Als het goed is kun je ook rechtstreeks het schakelmechanisme aansluiten, zonder dat stuk ertussen. Zo heb ik het ook gedaan. Er zijn wel twee verschillende schakelstangen voor de auto, onder de tunnel en op de tunnel.op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….
Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…
Blok hangt er btw nu goed in !
:jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…
6 augustus 2008 om 16:17 #17417113ok goed bezig glenn:vertag
misschien dat ik morge nog effe langs kom:thumbup
6 augustus 2008 om 16:26 #17417114origineel gepost door Opel_Astr@
ok goed bezig glenn:vertagmisschien dat ik morge nog effe langs kom:thumbup
Altijd welkom ^^
6 augustus 2008 om 20:50 #17417115Motor hangt nu goed… steun hangt vrij
Versnellingspook op zijn plek. Werkt perfect…Vandaag ook de veerpoten er goed in gezet… spoorstangen eraan gezet aan de rechterkant loopt de stuurkogel alleen tegen de carrosserie aan als je volledig naar rechts stuurt… Is dit normaal als je E kadett GSi spoorstangen in een D kadett hebt ?
maargoed… morgen nog ff de remklauwen omwisselen en de koppelings en gaskabel aansluiten… dan kijken of ik nog ff tijd over heb om naar de sloop te gaan voor wat kleine dingentjes…
6 augustus 2008 om 21:03 #17417116Proper
6 augustus 2008 om 22:08 #17417117proper? ‘t is wel een beetje een vette bende!! :jerry
Maar goed werk jochies!!
6 augustus 2008 om 22:34 #17417118origineel gepost door Jambon
proper? ‘t is wel een beetje een vette bende!! :jerryMaar goed werk jochies!!
Haha idd een beetje een vette bende, maja waar vet zit roest het niet !! :jerry
Ik ga morgen btw ff naar wind, eens kijken of ze toevallig GT wielen hebben ^^
Daarna weer lekker klussen aan de D ^^
7 augustus 2008 om 07:14 #17417119origineel gepost door GlennGSI
op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…
Blok hangt er btw nu goed in !
:jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…
E kadett is ook in twee versie geleverd, de eerste hadden ook de stang onder de tunnel lopen. als daar de pook van pakt (5bak) kun je die zo in de D schroeven
4 bak is trouwens ook makkelijk aan te passen.
Maarre, goed bezig
7 augustus 2008 om 07:23 #17417120origineel gepost door peertje105
origineel gepost door GlennGSI
op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…
Blok hangt er btw nu goed in !
:jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…
E kadett is ook in twee versie geleverd, de eerste hadden ook de stang onder de tunnel lopen. als daar de pook van pakt (5bak) kun je die zo in de D schroeven
4 bak is trouwens ook makkelijk aan te passen.
Maarre, goed bezig
Hmm ok, dan weet ik dat ook weer… :P heb nu dit systeem er al in zitten… dusja :P Misschien voor de volgende keer een optie.
7 augustus 2008 om 20:56 #17417121Zo, remmerij aan de voorkant is nu voor elkaar…
auto staat weer op zen wielen en ik vind em laag ^^
9 augustus 2008 om 15:08 #17417122Hier nog even een lijstje met things to do
– kabelboom solderen ( waarschijnlijk morgen ff doen )
– GTE Injectie tank eronder
– Brandstofleidingen eronder
– Brandstofpomp eronder
– Achteras omwisselen + remmerij achter aansluiten
– Remsysteem afvullen + ontluchten
– Koelsysteem met ori 1200 radiateur klaar maken
– voorpijp eropDe steunen voor de GSi radiateur moet ik op men werk lassen ( ivm dat ik geen lasapparaat thuis heb ) Ook de uitlaat las ik daar eronder… moet alleen nog een nette einddemper hebben die weinig tot geen herrie maakt.
Daarna alles nog ff mooi afwerken…
Dus hij zal over een weekje wel gestart kunnen worden…
Ohjah en 30 oktober zal de apk verlopen… dat moet dus ook nog even… maar ik verwacht geen problemen. Misschien een stuurkogeltje of fusseetje verder verwacht ik dus geen problemen.
9 augustus 2008 om 19:14 #17417123naja, die pook had ik de oude voor gehouden en met een ijzerzaagje zaag je een stuk van je pook bak af en dan kan het makkelijk, schakeld ook super kort met een F16 bak erachter;)
ik vind het geen porum zon hoge pook in een D kadett, maar goed smaken verschillen
en over de baksteun: die moet je hebben van de D kadett dan past het er zo in en heb je je motor ook recht hangen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.