Cw-waardes diverse opels

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Cw-waardes diverse opels

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221928
    Jigsaw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      Ik heb een lijstje samengesteld met de Cw waardes van diverse opels. Misschien kan hier een sticky van gemaakt worden ?

      Ascona B – 0,46

      Ascona C hatchback – 0,40

      Astra F – 0.30

      Astra F GSI – 0.29

      Astra F Caravan – 0.31

      Astra G Sedan – 0.29

      Astra G hatchback – 0.28

      Astra G Coupe – 0.28

      Astra G Caravan – 0.31

      Astra G Cabrio – 0.30

      Astra H GTC – 0.32

      Astra H Caravan – 0.32

      Calibra A 2.0-8V – 0.26

      Calibra A alle behalve 2.0-8v – 0.28

      Combo C – 0.35

      Corsa A – 0.36

      Corsa A TR – 0.38

      Corsa A SR – 0.35

      Corsa B – 0.34

      Corsa B Sport en GSI – 0.35

      Corsa C – 0,32

      Corsa D – 0.30

      Insignia – 0.27

      Kadett D – 0,39

      Kadett E allen behalve GSI – 0.32-0.33

      Kadett E GSI – 0.30

      Manta B – 0.42

      Monza A1 – 0.40

      Monza A2 – 0.35

      Omega A – 0.28

      Omega A Caravan – 0.32

      Omega A ‘3000’ – 0.30

      Omega A ‘3000’ Evo 500 – 0.33

      Omega B Sedan – 0.29

      Omega B Caravan 0.32

      Lotus Omega – 0.307

      Rekord E1 – 0,42

      Rekord E2 – 0,36

      Senator A1 – 0.40

      Senator A2 – 0.35

      Senator B – 0.30

      Signum – 0.33

      Speedster 2.2: 0.38 (frontaal opp. 1.60 m2)

      Speedster 2.0 turbo: 0.41 (frontaal opp. 1.60 m2)

      Tigra A – 0.31

      Vectra A, hatchback – 0,29

      Vectra A, sedan – 0,28

      Vectra B, sedan – 0,27

      Vectra C – 0,28

      Vectra C Caravan – 0.31

      Zafira – 0.30

      Volgens mij is opel hier pas vanaf 1980 mee begonnen want van modellen daarvoor is niets bekend.

      #17681374
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Vectra b sedan 0,27

        #17681375
        Jigsaw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 April 2007

          en aangepast ;)

          #17681376
          mayhem
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 June 2006

            Corsa A – 0.36

            Corsa A TR – 0.38

            Corsa A SR – 0.35

            geweldig!! die SR spoiler lip heeft gewoon een functie!:wors

            #17681377
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              Valt me toch tegen van de Manta B

              verder koele gegevens

              #17681378
              Jigsaw
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 April 2007

                origineel gepost door Stender
                Valt me toch tegen van de Manta B

                verder koele gegevens

                inderdaad niet al te best, maar een ascona B is nog een graadje erger :) maar die is ook gewoon vierkant :P

                #17681379
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  is er ook iets bekend van de frontale oppervlaktes ?

                  #17681380
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    origineel gepost door mayhem
                    Corsa A – 0.36

                    Corsa A TR – 0.38

                    Corsa A SR – 0.35

                    geweldig!! die SR spoiler lip heeft gewoon een functie!:wors

                    zit m in de achterklep spoiler hoor!

                    #17681381
                    Astraman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 July 2004

                      En de corsa A GSI?? Is die bekend??

                      Die Vec B is zo gestroomlijnd vanwege de spiegels, toch jammer dat je dat niet meer ziet.

                      Maar, aftermarket spoilers schijnen best rampzalig te kunnen zijn voor je stroomlijn. Daarom heb ik bewust een OPC lip gekozen, en Irmscher spul is zo duur omdat het getest is in de windtunnel waardoor het de stroomlijn nauwelijks beïnvloed.

                      EDIT, ok, die is hetzelfde als bij de SR.

                      Logisch eigenlijk,

                      De stroomlijn zit in hoe soepel de lucht weer samenkomt nadat de auto is gepasseerd, anders ontstaat er een vacuum, achter de wagen die een afremmende werking heeft, dus daardoor zijn stations minder gestroomlijnd, omdat die abrubt stoppen.

                      Daarom plakt er ook meer zo aan een rechte achterkant BTW.

                      #17681382
                      McKaamos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 December 2009

                        origineel gepost door Astraman
                        En de corsa A GSI?? Is die bekend??

                        Die Vec B is zo gestroomlijnd vanwege de spiegels, toch jammer dat je dat niet meer ziet.

                        Maar, aftermarket spoilers schijnen best rampzalig te kunnen zijn voor je stroomlijn. Daarom heb ik bewust een OPC lip gekozen, en Irmscher spul is zo duur omdat het getest is in de windtunnel waardoor het de stroomlijn nauwelijks beïnvloed.

                        EDIT, ok, die is hetzelfde als bij de SR.

                        Logisch eigenlijk,

                        De stroomlijn zit in hoe soepel de lucht weer samenkomt nadat de auto is gepasseerd, anders ontstaat er een vacuum, achter de wagen die een afremmende werking heeft, dus daardoor zijn stations minder gestroomlijnd, omdat die abrubt stoppen.

                        Daarom plakt er ook meer zo aan een rechte achterkant BTW.

                        Yup, want dan hangt in dat vacuum een wolk uitlaatgas. Dat is helemaal leuk als je een diesel rijd. Dikke laag roet op je achterklep.

                        Kijk voor de grap ook eens die “tailgate up vs tailgate down” aflevering van de Mythbusters. Ook een erg interessant stukje informatie wat stroomlijn betreft.

                        #17681383
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door McKaamos

                          origineel gepost door Astraman
                          En de corsa A GSI?? Is die bekend??

                          Die Vec B is zo gestroomlijnd vanwege de spiegels, toch jammer dat je dat niet meer ziet.

                          Maar, aftermarket spoilers schijnen best rampzalig te kunnen zijn voor je stroomlijn. Daarom heb ik bewust een OPC lip gekozen, en Irmscher spul is zo duur omdat het getest is in de windtunnel waardoor het de stroomlijn nauwelijks beïnvloed.

                          EDIT, ok, die is hetzelfde als bij de SR.

                          Logisch eigenlijk,

                          De stroomlijn zit in hoe soepel de lucht weer samenkomt nadat de auto is gepasseerd, anders ontstaat er een vacuum, achter de wagen die een afremmende werking heeft, dus daardoor zijn stations minder gestroomlijnd, omdat die abrubt stoppen.

                          Daarom plakt er ook meer zo aan een rechte achterkant BTW.

                          Yup, want dan hangt in dat vacuum een wolk uitlaatgas. Dat is helemaal leuk als je een diesel rijd. Dikke laag roet op je achterklep.

                          Kijk voor de grap ook eens die “tailgate up vs tailgate down” aflevering van de Mythbusters. Ook een erg interessant stukje informatie wat stroomlijn betreft.

                          Idd.
                          best vaag om te zien dat met de klep naar beneden er een slechtere stroom lijn is. :wtf

                          #17681384
                          Astraman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 July 2004

                            Jah, das idd erg wazig, maar ook logisch, dat net zorgt ervoor dat er geen vacuum meer is maar ook geen circulatie in de lucht, hij zorgt dat de lucht turbulent word waardoor die vacuum werking foetsie is.

                            Heb je die aflevering welleens gezien waarin uitgelegd dat kleven achter een vrachtwagen dus erg energie zuinig is.

                            Iedereen heeft wel een bekende in de familie oid die beweerde dat z’n eend bijv klem zat achter een vrachtwagen, wilde gaan inhalen en zodra hij achter de vrachtwagen vandaan kwam er niet aan voorbij kwam :) dat komt mede door die vacuumwerking, het eendjelijkt sneller dan de vrachtwagen, rijd uit de wind en word door de vacuumwerking als het ware naar de vrachtwagen toegezogen. Dan gaat ie naar links, krijgt volle tegenwind en die zuigwerking is foetsie, gevolg, in een klap stuk snelheid eruit.

                            BTW dat zie je ook in de formule 1, het zgn slipstreamen. Gebruik maken van het vacuum dat onstaat achter je voorganger om snelheid te maken.

                            #17681385
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              origineel gepost door Astraman
                              Jah, das idd erg wazig, maar ook logisch, dat net zorgt ervoor dat er geen vacuum meer is maar ook geen circulatie in de lucht, hij zorgt dat de lucht turbulent word waardoor die vacuum werking foetsie is.

                              Heb je die aflevering welleens gezien waarin uitgelegd dat kleven achter een vrachtwagen dus erg energie zuinig is.

                              Iedereen heeft wel een bekende in de familie oid die beweerde dat z’n eend bijv klem zat achter een vrachtwagen, wilde gaan inhalen en zodra hij achter de vrachtwagen vandaan kwam er niet aan voorbij kwam :) dat komt mede door die vacuumwerking, het eendjelijkt sneller dan de vrachtwagen, rijd uit de wind en word door de vacuumwerking als het ware naar de vrachtwagen toegezogen. Dan gaat ie naar links, krijgt volle tegenwind en die zuigwerking is foetsie, gevolg, in een klap stuk snelheid eruit.

                              BTW dat zie je ook in de formule 1, het zgn slipstreamen. Gebruik maken van het vacuum dat onstaat achter je voorganger om snelheid te maken.

                              Dat grapje had ik ook met een maat van mij.
                              op de Duitse autobaan beide vol door.

                              Liep dus naar zijn auto toe.
                              maar een maal op de linker baan kon ik er alleen maar naast hangen.

                              #17681386
                              Astraman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 July 2004

                                Schiet me trouwens iets te binnen van de BMW 6 serie.


                                Die ribbeltjes op het achterlicht schelen geloof ik 5 km topsnelheid en een percentage verbruik.

                                #17681387
                                mayhem
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 June 2006

                                  origineel gepost door sw16v

                                  origineel gepost door mayhem
                                  Corsa A – 0.36

                                  Corsa A TR – 0.38

                                  Corsa A SR – 0.35

                                  geweldig!! die SR spoiler lip heeft gewoon een functie!:wors

                                  zit m in de achterklep spoiler hoor!

                                  wrom? dan zou er gsi/sr moeten staan, aangezien de spoiler gelijk is bij die 2.

                                  #17681388
                                  Astraman
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 July 2004

                                    Maar die van een a3 GSI/Sport is wel anders. :vertag Zou dat ook verschil maken??

                                    #17681389
                                    the-duke
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 August 2007

                                      Kleine correctie:

                                      Opel Speedster 2.2: 0.38 (frontaal opp. 1.60 m2)
                                      Opel Speedster 2.0 turbo: 0.41 (frontaal opp. 1.60 m2)

                                      Gr,
                                      The Duke

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.