Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CV probleem Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2013 om 06:18 #17255551
Ik heb een probleem met mijn CV op de Vectra.
Als ik het slot open draai, is dus zonder afstandsbediening, gaat alleen de bestuurdersdeur en achterkep open.
Heel af en toe willen de RV en RA deur ook mee open gaan.
Dit is behoorlijk irritant.Daarnaast heb ik sinds een paar dagen last van het slot in de bestuurdersdeur.
Deze kan makkelijk op slot gedraaid worden, maar als ik hem open wil maken blijft er iets haken.
Het is net of er iets in de weg zit, wat met wat kracht weg geduwd moet worden.Weet iemand wat het probleem kan zijn, en hoe ik het op kan lossen?
Is het trouwens veel, en moeilijk, werk om een compleet nieuwe CV in te bouwen?
Al dan niet met afstandsbediening?20 februari 2013 om 09:49 #18109655Ben je er zeker van dat jouw B geen afstandsbediening erin heeft? Zou dat namelijk raar vinden aangezien je toch niet de meest kale versie hebt als ik het andere topic zo zie.
Anyway, de CV motoren schijnen nog wel eens kapot te willen gaan bij die B’s. Vervangen is op zich niet heel veel werk. Je moet alleen een nieuw werkend slot hebben voor de juiste kant, paar schroevendraaiers, torks bitje dat op de CV motor past (kun je direct zien als je de deur openmaakt) en brede rol tape. Simpelweg de binnenbekleding verwijderen: alle schroefjes die je ziet zitten losdraaien, paneel voorzichtig van de deur aftrekken, iets optillen en naar boven toe verwijderen. Daarna het plastic voorzichtig loshalen, CV motor losschroeven en eruit tillen, nieuwe plaatsen, CV motor testen!!!! Daarna plastic terugplakken met brede rol tape, binnenpaneel terugzetten en klaar is je deur.
AB inbouwen moet te doen zijn, alleen weet ik niet of een originele inbouwen makkelijk is. Een universeel kitje moet in ieder geval wel kunnen. Zou toch even kijken of de jouwe niet al voorbereid is.
20 februari 2013 om 10:44 #18109656elke B heeft standaard vergrendeling met AB
maar bij jou zijn het de slotmotors die de geest gaan (hebben ge)geven.
je kunt ze eens uit de deur halen en verzuipen in de WD40
helpt vaak bij die dingen.anders vervangen met nieuwe!!!
van de sloop zijn ze vaak net zo slecht als de oude.AB is waarschijnlijk nieuwe bestellen bij de vod en inleren.
20 februari 2013 om 15:16 #18109657volgens mij de jaren 1996 niet
maar kan me vergissen
heb in ieder geval geen afstandbediening erbijheb toch echt een CDX
20 februari 2013 om 19:24 #18109658> Smeren (Redden) Slotmotoren)
– Hoef je ze niet te demonteren, ik heb er al VELEN gered door via het de de slothaak in de deur helemaal vol te kletsen met WD40.> Vervangen voor motoren van de sloop:
– Geen probleem, al vaker gedaan.
– ik neem dan een starthulp mee, die sluit ik aan op de accu polen, en druk de deuren een paar keer open en op slot.
– Goed in de WD40 en dan monteren..> Afstandsbediening:
– Deze is voor ELKE in NEDERLAND geleverde Vectra-B STANDAARD!!Willem
20 februari 2013 om 21:32 #18109659Alleen hadden ze volgens mij in het begin nog losse kastjes ipv de ab in de sleutel.
25 februari 2013 om 22:14 #18109660Klopt, Druppel, had ik ook bij de B1..
Willem
26 februari 2013 om 18:54 #18109661Ik heb nog alle types cv-motoren liggen en ook nog losse AB,s voor de eerste types… PM maar bij interesse king:
26 februari 2013 om 20:47 #18109662@CQPV6 wrote:
Ik heb nog alle types cv-motoren liggen en ook nog losse AB,s voor de eerste types… PM maar bij interesse king:
komt tie nu mee :jerry
26 februari 2013 om 22:12 #18109663Hier nog een haha, maar bewaar ze liever haha…
Willem
27 februari 2013 om 11:35 #18109664Sorry jongens, ik zit niet de hele tijd aan het o-f gekluisterd :jerry
heb je pm beantwoord yentl5552
27 februari 2013 om 20:02 #18109665 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.