CV ingebouwd -> knipperlicht aansturing

Forumindex Forums Modellen Astra CV ingebouwd -> knipperlicht aansturing

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267180
    gose91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 November 2013

      Ik heb de afgelopen dagen heerlijk in het zonnetje op de stoep een setje centrale deurvergrendeling (dit setje) in de auto gerommeld. Alles werkt als een tiet, behalve de knipperlicht aansturing. Daar wil ik voor de zekerheid nog even een vraagje over stellen voordat ik in allerlei draden ga knippen.

      Ik weet niet hoe de knipperlichtsturing in een Astra F werkt. Is dit een enkele multitimer of heeft elke kant aparte relais liggen? Afhankelijk van welk systeem ik heb, zou ik graag willen weten waar ik de CV set het beste op aan kan sluiten. Er komen twee plusdraden uit die bedoeld zijn om knipperlichten aan te sturen.

      Knippen en solderen heb ik ervaring mee; er is al genoeg elektronica in mn groene bak gegaan.

      #18244830
      AstraF23
        Lid sinds:
        10 January 2013

        Ik heb mijn universele set aangesloten achter de alarmlichten schakelaar daar lopen 3 draden, 2 zijn er van de lampen en 1 van het licht op het dashboard.

        #18244831
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          die 2 pulsdraden zitten die op 1 pin op je cv setje?

          indien ja moet je diode’s gebruiken. anders gaan beide knipperlichten aan als je naar links knippert, of naar rechts

          #18244832
          gose91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2013

            Nee, twee aparte pinnen. Dus dat moet geen probleem zijn.

            Ik heb wel eens de middenconsole eruit gehad en als ik het me goed herinner liepen er wel meer dan drie draden achter de alarmlicht schakelaar.
            Zitten daar dezelfde kleuren als bij de knipperlichten voor? Zo ja, dan kan ik de middenconsole er weer lekker uit gaan prutsen.

            #18244833
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              of je pakt het signaal weg bij het stuur

              #18244834
              gose91
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 November 2013

                Dus als ik het nu goed bedenk werkt de aansturing zo:

                Er loopt een signaal van de plus door vervolgens een relais en de schakelaar naar het knipperlicht. Door de schakelaar te bedienen sluit je een kring, waardoor het relais actief wordt. Die stuurt een knippersignaal naar de schakelaar, waar de stand van de schakelaar bepaalt naar welke lampen de stroom gaat.

                #18244835
                gose91
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 November 2013

                  Hoe het ook werkt, bij de knipperlichthendel zitten een zwart-witte en een zwart-groene draad die voor de knipperlichten zijn. Daar zitten de twee plussen van het setje nu op en het werkt helemaal perfect!

                  #18244836
                  Oenatje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    mooi, ook getest als je richting naar rechts geeft? dat dan de linker niet mee gaat?

                    #18244837
                    gose91
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 November 2013

                      Jazeker. En dat gaat goed.
                      Alleen jammer dat ik mijn opnieuw geplastificeerde bestuurdersdeur weer kan opentrekken, omdat er een contactje van de servomotor los zit… Ach ja, zo blijven we lekker bezig

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.