Cruize control valt uit tijdens rijden.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Cruize control valt uit tijdens rijden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353449
    Miel braspenning
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2018

      Hallo,

       

      even mezelf voorstellen:

      Ik ben Miel en woon in wortel (België) en rijd nu 2 jaar met mijn Opel vectra C station van 2008 19CDTI 100PK.

      Na de aankoop zijn er al redelijk wat problemen geweest. slecht starten, te kleine batterij (door handelaar) het grootste probleem was het vliegwiel dat stuk was. zelfs bij aankoop, maar de handelaar heeft deze nooit onder garantie willen maken.. deze is ondertussen vervangen, kostelijke grap wel.

      Het probleem dat ik nu heb is dat ik tijdens het rijden de CC inschakel, deze wel aanspringt, maar zonder enige reden ook uitschakelt. ik kom dan nergens aan, ook geen pedalen of de bediening van de CC. de hendel is al vervangen geweest, en is een tijdje beter geweest, maar heeft het nu terug. de sensors op de pedalen zijn ook al vervangen , maar hij heeft het nog steeds. volgens de handelaar is de stuurmodule kapot, maar dat is ook weer zo’n grote kost.

      is dit een veel voorkomend probleem bij de vectra? iemand dit ooit meegemaakt dat de cc gewoon uitvalt? oplossingen?

      alvast bedankt,

      groeten,

      Miel

      #18353464
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Heb je Remlichten en Achterlichten als eens gecontroleerd? Is de wagen al rijden met cruisecontrol aan uitgelezen?

        Spontane uitval is vaak een defecte ABS sensor of defect achterlicht.

        Vliegwiel is een bekend probleem bij deze auto’s, dat is helaas zo.

        #18353473
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          CC schakelaar zelf is ook een bekend probleem. Contacten zijn dan niet goed meer… Zoek even op t forum rond, dan zie je ook een how-to namelijk.

          *edit* deze dus: How-To

          Greetz Emiel

          #18353475
          Miel braspenning
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 March 2018

            Hej, Bedankt voor de reacties.

            ivm de achterlichten, deze gaf inderdaad melding dat deze stuk waren, maar de lampjes zijn niet stuk. ik denk slecht contact. heb deze dan ook proper gemaakt en nieuwe lampjes gestoken. nu zijn de achteruitrij lampen dat slecht contact geven. :wacko:   waarom dat deze telkens aangeeft dat achterlichten kapot zijn terwijl dit niet zo is , is me ook een vraagteken. vanmorgen terug foutmelding van de achterlichten.

            de CC schakelaar is ook vervangen geweest, en was idd beter voor een half jaar. tot nu. kunnen deze contacten na een half jaar al terug slecht zijn?

            Tijdens het rijden krijg ik soms, (niet altijd) ook het symbol van de ESP en zo’n stuur met uitroep teken. ik denk dat deze van de CIM is??

            groeten,

            Miel

             

            #18353487
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ik denk dat je meerdere problemen hebt in dat geval.

              Als ESP lampje gaat branden gaat ook de cruise control eraf.

              #18514210
              pta.lensink@hotmail.com
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2021

                Opel Mokka 4×4 (154pk) automaat uit 2017.

                Mijn cruise control valt uit en auto gaat lichtelijk remmen. Dit merk je  doordat toerental omhoog gaat.
                Om van dit probleem af te komen, moet je even aan de kant en contact even uit / aan zetten.
                Indien je iets te lang ermee door rijdt stinken de remmen enorm en slaat de rook eraf

                Gebeurt meestal met onze caravan van 1400kg erachter.

                Fout uitlezen geeft geen opgeslagen probleem, ook reset geven helpt niet.
                Treedt ABS spontaan in werking ? Defecte ABS sensor, wie helpt mij ?

                Peter Lensink

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.