CRUISE CONTROL Zafira tourer 1.6 Cdti

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) CRUISE CONTROL Zafira tourer 1.6 Cdti

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350040
    Erwin Houben
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Bij mijn Zafira Tourer 1.6 Cdti van 2013 heb ik serieuze storingen op de cruise control.

      De snelheidsbegrenzing werkt perfect.  De cruise control werkt slechts zelden.

      Wat ik doe?  Ik zorg dat deze aan staat waardoor het witte lampje op het dashbord aan gaat.
      Van zodra ik een bepaalde vaste snelheid wil bewaren duw ik de schakelaar naar beneden (set) en wordt het lampje op mijn dashbord groen.
      Van zodra ik dan mijn gaspedaal loslaat begint de auto gewoon weer te vertragen en wordt het lampje vanzelf terug wit.

      Iemand een idee hoe dit komt en wat ik hiermee aan moet?  Ik vind dit heel erg vervelend  :wacko:

      #18350057
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, Erwin

        Het kan zijn dat de rem schakelaar of koppeling schakelaar defect is of een storing er in.

        #18367428
        HanWild
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2017

          Dag Erwin,

          Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Exact zoals jij het omschrijft.

          Bij mij zijn wel de remschijven voor vervangen. Maar kan mij niet herinneren wanneer de cruise nog gebruikt is. Voor of er na.

          Weet jij wat bij jou de oorzaak was?

          M.vr.gr. Han.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.