Cruise control in Zafira B?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Cruise control in Zafira B?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    pekelvreter
    Deelnemer

Hallo allemaal,
      Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Zafira B 2008 met een 1.9 CDTI, automaat 6 bak. Het is een auto met canbus systeem. Ik moet zeggen, het rijdt echt geweldig. :D
      Afgelopen zaterdag een uitgebreide beurt gedaan met distributie, remmen opgeknapt en nog wat kleine zaken hersteld.

Wat ik mis is een cruise control. :( wat ik terug kan vinden op internet is eigenlijk alleen achteraf inbouw van John Gold e.d. Toch vraag ik mij af of er iemand op dit forum is met de ervaring om een dergelijke auto te voorzien van een originele cruise control. Er schijnen modellen te zijn waar je enkel een schakelaar kunt wisselen en er zijn modellen waarbij zowel de gehele schakelaarunit vervangen moet worden. Wat klopt hiervan en waar kun je het aan herkennen? En welke andere beren kun je nog tegenkomen? Ik moet namelijk erg wennen dat ik in een rijdende computer rond tuf king:

Er is waarschijnlijk vaker een vraag over gesteld, maar ik het niet echt terug vinden op het forum. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Opeltje17
      Deelnemer

Meestal is het voorbereid even kijken of je een koppeling schakelaar hebt, of dat de bedrading van de schakelaar ergens boven bij je pedalen vast getaped zit.

Is het voorbereid, andere R.A.W hendel monteren eventueel een koppeling schakelaar, en alles inleren met de op-com of tech-2.

Als het niet voorbereid is zal het een duur grapje worden draden trekken etc.

liviu2004
        Deelnemer

Schakelaar op automaat 6 bak?

Opeltje17
          Deelnemer

:shock: Had niet goed gelezen dacht dat het om een handbak ging.

Nick-GSI
            Deelnemer

wij hebben het origineel al paar keer ingebouwd, kwestie van schakelaar erin en in paar computers cruise control op aanwezig zetten

bert.
              Deelnemer

Heb dit ook laten doen bij mijn Zafira 1.9 CDTI van 2006, origineel Opeldealer gemonteerd. Werkt perfekt nog steeds en kostte toen compleet met inlezen 110 euro. (2010) had dit veel eerder moeten doen.

pekelvreter
                Deelnemer

Hallo Bert,

Welke opel dealer en waar? Hier in Almere zeggen ze er geen ervaring mee te hebben. Via een kennis in Sneek daar bij de een dealer geinformeerd, maar die blijft vaag. Dus misschien voor mij intressant om het bij jouw dealer te informeren.

Alvast dank voor je reactie!
                  Gr. Jan

bert.
                  Deelnemer

@pekelvreter wrote:

Hallo Bert,

Welke opel dealer en waar? Hier in Almere zeggen ze er geen ervaring mee te hebben. Via een kennis in Sneek daar bij de een dealer geinformeerd, maar die blijft vaag. Dus misschien voor mij intressant om het bij jouw dealer te informeren.

Alvast dank voor je reactie!
                    Gr. Jan

Hai Jan,
                    Ik begrijp niet waarom de dealer daar vaag over doet, maar ok.
                    Mijn dealer is Hekkert Heerlen, met ook vestigingen in Venlo, Weert, Maastricht, Sittard en Roermond.
                    De montage bij mijn Zafira is gedaan door de (hoofd-) vestiging in Heerlen.

pekelvreter
                    Deelnemer

Hallo Bert,

Dank voor je reactie. Ik heb net nog een mogelijke oplossing aangeboden gekregen, maar dan is jou dealer plan B. Omgeving Limburg Brabant is niet naast de deur, maar als het moet heb ik het er graag voor over.

Gr. Jan

bert.
                      Deelnemer

@pekelvreter wrote:

Hallo Bert,

Dank voor je reactie. Ik heb net nog een mogelijke oplossing aangeboden gekregen, maar dan is jou dealer plan B. Omgeving Limburg Brabant is niet naast de deur, maar als het moet heb ik het er graag voor over.

Gr. Jan

Ja, dat klopt. En ik wilde het er niet bij vermelden, maar afstand stelt toch niets voor met jouw diesel!!
                        Succes in ieder geval. Tel.nrs.kun je wel vinden??

pekelvreter
                        Deelnemer

Afstand is alleen maar lol Het is alleen tijd welke in de weg zit …… :???:

pekelvreter
                          Deelnemer

Hallo allemaal, met dank aan Nick GSI, het is gerealiseerd. Hendel uitgewisseld en geprogrameerd. Echt super! Nogmaals dank Nick.
                            Groeten Jan

Nick-GSI
                            Deelnemer

Graag gedaan hoor. Veel plezier ermee.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.