Cruise Control Astra H is eigenwijs

Forumindex Forums Modellen Astra Cruise Control Astra H is eigenwijs

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227493
    Astroide01
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 June 2011

      Hallo medeforumgebruikers,

      Ik zal me eerst even voorstellen, voordat ik meteen met het probleem op de proppen kom.

      Sinds 1996 rij mijn eerste Opel en sinds 2005 mijn eerst nieuwe Opel, te weten een Astra H station. Een paar kleine veranderingen heb ik aangebracht, zoals een Irmscher grill, mistlamp covers, Irmscher onderspoiler en OPC achterspoiler. Vaak ben ik actief op een ander forum, maar ik ondervind nu een probleem, waar ik op het nadere forum geen duidelijke oplossingen voor lees.

      Waar gaat het om:
      In mijn Astra zit vanaf de fabriek al cruise control ingebouwd en deze heeft ook altijd naar behoren gewerkt, tot een paar maanden terug. Toen begon het met het uitvallen van de cruise tijdens het rijden, maar nu zijn het een opeenstapeling van fouten, die me tijden het rijden helemaal gek maken;

      – cruise valt spontaan uit tijden het rijden.
      – als je de cruise wilt “setten” reageert hij soms niet (ook al heb je eerst geremd).
      – als ik eerst de cruise op 100km ge-set hebt en later op een andere weg wil ik hem op bv. 80km “setten” trekt hij opeens op naar 100km/u.
      – als je de cruise er af wilt halen met de lange knop op de hendel, gaat hij 2km harder ipv van eraf.

      Hij werkt soms wel zoals het hoort, maar de genoemde problemen komen steeds vaker voor. Hij is al aan de Tech2 geweest en deze kwam met een fout melding als iets van “verhoogde weerstand . . . cruise control . . . ” (heb de gehele melding niet opgeschreven). Nu is de hendel er al af geweest en schoongemaakt, maar ook dan mocht niet baten.

      Dus nu maar de vraag op dit forum plaatsen:
      Wie herkent dit probleem en wat zou een oplossing kunnen zijn.

      #17746786
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        cruise control opnieuw inleren met tech II

        Is het nog niet verholpen dan heb je storing in de cim, dat is een kastje wat achter het stuur zit wat alle stuur organen doorgeeft aan de rest van het systeem in de auto en moet deze vaak vervangen worden

        #17746787
        Astroide01
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 June 2011

          Gister de CIM laten SPS’en en zelfs een nieuw hendeltje erop gezet, maar helaas. De Cruise Control werkt nog steeds niet naar behoren en valt nog altijd soms uit. Bij het uitlezen met de Tech2 kwam de volgende foutmelding naar boven:
          B3794: weerstandsbereik/rendement circuit “instel”-schakelaar cruise control. Heeft iemand ervaring met deze melding of weet iemand waar dit aan kan liggen?

          #17746788
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Volgens deze melding komt de storing dan toch echt uit je hendel ?
            Kan je de hendel niet even wisselen met iemand (van bijv het andere forum) ?

            Neem aan dat je na 15 minuten rijden wel weet of dat nou wel of niet het probleem is.

            #17746789
            skip
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 May 2009

              Ben het eens met mijn voorganger. Ik denk dat je hendel wel eens de boosdoener kan zijn.

              #17746790
              Matt-GSi
                Lid sinds:
                24 September 2006

                Lijkt me niet dat het in de hendel zit aangezien er een nieuwe op zit

                #17746791
                Astroide01
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 June 2011

                  Inderdaad kan het niet aan de hendel liggen, daar zit ook al een nieuwe op. Zat zelf nog aan de pedaal schakelaars te denken, maar ook die zijn doorgemeten. Weet iemand welke test procedure er aan deze foutmelding (B3794) zit??

                  #17746792
                  Phoenix44a
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 January 2015

                    Hoi,
                    ooit nog een oplossing voor dit probleem gevonden?
                    Ik heb namelijk exact het zelfde en het begint ondertussen toch aardig te irriteren op de lange afstanden.
                    vooral dat hij met regelmaat weer naar de vorige snelheidsinstelling terug gaat..

                    #17746793
                    theunm
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      denk niet dat ts nog antwoord geeft is laatste keer ingelogd op 15-juni-2011

                      #17746794
                      Astroide
                        Lid sinds:
                        28 June 2005

                        @Phoenix44a wrote:

                        Hoi,
                        ooit nog een oplossing voor dit probleem gevonden?
                        Ik heb namelijk exact het zelfde en het begint ondertussen toch aardig te irriteren op de lange afstanden.
                        vooral dat hij met regelmaat weer naar de vorige snelheidsinstelling terug gaat..

                        Hallo Phoenix44a,

                        Ik zelf heb een oplossing gevonden door . . . . een andere auto te kopen. Er zaten meer reparaties aan te komen en voor mij was hij aan vervanging toe.

                        Destijds was het idd een vervelend probleem, waar ik nog geen oplossing voor kon vinden. Juist ook, omdat het zeer willekeurig optrad en niet te reproduceren was bij de garage. Een nieuwe CIM zou misschien helpen, maar dat vond ik de auto niet meer waard.

                        Succes en wie weet kom je achter een (goedkopere) oplossing.

                        #17746795
                        Phoenix44a
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 January 2015

                          Bedankt voor je reactie!
                          Inderdaad ik kon het ook nog niet bij de garage reproduceren.
                          Zoeken we nog ff verder :)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.