Forumindex › Forums › Modellen › Astra › cruise control astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2009 om 14:51 #17464825
Astra coupe bj 2000 is hij hiervoor ook al voorbereid?
grt
4 maart 2009 om 17:59 #17464826ligt eraan..
X18XE1 kan je zowiezo voorzien van
Z18XE laten controleren bij opel via de tech of de computer al voor CC is voorbereid.
niet programmeerbaar.
wel inschakelbaar bij motorcomputers die voorbereid zijn.
had eigenlijk wel verwacht dat al die coupe’s dat wel hadden.
heb hier 2 coupe’s in onderhoud gehad bij de Z18XE’s
– eentje Compleet basis: opties:
– Cruise control
– BC
– Elektr ramen
– Elektr spiegels
– Grijs stof interieuren een Sport behoorlijk beladen:
– Cruise control
– BC
– Leeslichten
– Zonnekleplampen
– Elektrische ramen / spiegels
– Airco (hanbediend)
– en nog veel meer gadgetsWillem
4 maart 2009 om 21:00 #17464827Maar dus als ik een X18xe1 heb, dan hoef ik alleen een hendeltje te halen ?
grtzz
17 maart 2009 om 21:23 #17464828Hallo,
ik heb een astra g van november 98. Het is een X1.6XEL. Kan ik hier ook cruise control op zetten?
Ik ben benieuwd naar de reacties :D cruise control is wel relaxed nl.17 maart 2009 om 22:31 #17464829Voor pussykillah en X.otic geld hetzelfde.
Bijde motoren zijn voorzien van Gaskabel.
dus is een mechanische Cruise motor nodig om de boel werkend te krijgen.
als alles is voorbekabels heb je nodig:
– Servomotor (is ook stuurmodule) incl bevestigings materiaal
– koppelings schakelaar (alleen bij handbak)
– stuurhendel– bij geen kabelvoorbereiding moet je ook nog effe een draadboom in elkaar fietsen..
willem
18 maart 2009 om 18:22 #17464830Zie ook how to gedeelte king:
18 maart 2009 om 20:03 #17464831intressante kost hier.
ik heb zelf net een astra G cabrio uit 2002 gekocht
de motorcode is z16xe, tijdens het inbouwen van een alarm ben ik er achter gekomen dat ik een electronisch gaspedaal heb =drive bij wire :P:P
is dit type motor standaard voorbereid voor cc.
heeft iemand globaal een kosten plaatje voor het activeren van de cc via tec-2 bij de dealer en de kosten van de hendel
18 maart 2009 om 20:08 #17464832Zoals eerder in dit topic vermeld.
De Computers van de E-gas modellen KAN voorbereid zijn.
maar kan ook zijn dat jouw computer geen Cruise voorbereiding heeft, en dan is hij niet in te bouwen.
Willem
3 juli 2009 om 16:44 #17464833Tja beetje oud topic, maar ben er nog niet helemaal uit. Heb dus net een Astra G 2.0 dtl X2.0DTL Sport.
Moet deze nog ingelezen worden als de kabel ering ligt?
3 juli 2009 om 22:05 #17464834Nog even een tip van mij,
X20DT* soms alleen programmeren, soms draadje trekken en programmeren
andere motoren zowel benzine als diesel (motorcode beginnende met een Z (motoren met een elec. gasklep dus)) is het soms ook een kwestie van programmeren of een draadje trekken en een koppelingsschakelaar monteren)
Maar een fabrieks ECU ondersteunt soms geen CC een vervangings ECU echter altijd wel dat kan je zien bij de varianten configuratie met de Tech2 bij de dealer.
En als je helemaal 0,0 voorbereiding hebt… het grote geheim van Opel en John Gold! hier komt ie… je kan een John Gold CC rechtstreeks op je Opel hendel aansluiten ZONDER interface! (alleen niet bij een Corsa C of daarop gebaseerd spul omdat die met een soort can signaal werken)
Als ik de beschrijving kan vinden zet ik hem hierop! gewoon een kwestie van de 4 draden van de Opel hendel op de draden van de John Gold aansluiten…
Zelf gedaan bij een vriend zijn auto en het werkt al 2 jaar perfect zonder storing…
4 juli 2009 om 00:34 #17464835origineel gepost door OPC Turbo
Nog even een tip van mij,X20DT* soms alleen programmeren, soms draadje trekken en programmeren
andere motoren zowel benzine als diesel (motorcode beginnende met een Z (motoren met een elec. gasklep dus)) is het soms ook een kwestie van programmeren of een draadje trekken en een koppelingsschakelaar monteren)
Maar een fabrieks ECU ondersteunt soms geen CC een vervangings ECU echter altijd wel dat kan je zien bij de varianten configuratie met de Tech2 bij de dealer.
En als je helemaal 0,0 voorbereiding hebt… het grote geheim van Opel en John Gold! hier komt ie… je kan een John Gold CC rechtstreeks op je Opel hendel aansluiten ZONDER interface! (alleen niet bij een Corsa C of daarop gebaseerd spul omdat die met een soort can signaal werken)
Als ik de beschrijving kan vinden zet ik hem hierop! gewoon een kwestie van de 4 draden van de Opel hendel op de draden van de John Gold aansluiten…
Zelf gedaan bij een vriend zijn auto en het werkt al 2 jaar perfect zonder storing…
Heel interessant! Mis de CC heel erg in mijn f’je als ik uit mijn g kom. Mss dus nog mogelijke om mijn X16SZ te voorzien van CC:thumbup:wors
4 juli 2009 om 07:48 #17464836origineel gepost door Gommel
Tja beetje oud topic, maar ben er nog niet helemaal uit. Heb dus net een Astra G 2.0 dtl X2.0DTL Sport.Moet deze nog ingelezen worden als de kabel ering ligt?
Ik heb een 2.0DTL sport uit ’98 en die moest geprogrammeerd worden door opel…
7 juli 2009 om 15:29 #17464837Nou heb vandaag de handel binnen, maar die werkt dus niet. Vrijdag ff langs de VOD voor programmeren, hoop dat het werkt. Programmeren kost ook nog 40 euro ja?! Wel erg veel in mijn ogen, zolang is er toch neit voor nodig?
7 juli 2009 om 15:39 #17464838origineel gepost door runnerf
origineel gepost door OPC Turbo
Nog even een tip van mij,X20DT* soms alleen programmeren, soms draadje trekken en programmeren
Heel interessant! Mis de CC heel erg in mijn f’je als ik uit mijn g kom. Mss dus nog mogelijke om mijn X16SZ te voorzien van CC:thumbup:wors
ja hoor.
zelfs origineel als je handig bent.
is bij mijn Corsa-B Combo ook gelukt
omschrijving hoe in te bouwen staat hier in het how to topic bovenaan de astra pagina
Willem
10 juli 2009 om 13:53 #17464839Nou, net terug van de VOD. Maar helaas, op mijn Astra 2.0 dsl sport is het dus niet voorbereid. Stekker ligt wel bij het stuur, maar schijnt niet door te lopen. Helaas. Dus als iemand het ook wil proberen, heb een hendel over voor 50 euro (nieuw).
10 juli 2009 om 13:58 #17464840Daarom ook altijd eerst kijken of je ECU wel is voorbereid.
Als die niet is voorbereid houdt het al direct op !Een kabeltje van 30cm welke in je stuurhuis ligt zegt helemaal niks.
10 juli 2009 om 16:09 #17464841Zoals beloofd het aansluit schema van John-Gold op Opel zonder interface.
AP-300/500 – Opel
Bruin – Rood
Geel – Groen
Grijs – Blauw
Oranje – GrijsZwart – Massa (deze kan je samen met de massa van de rest van de set aansluiten)
Dit gaat om die dunne draadjes die vanaf de John-Gold schakelaar komen!
Gewoon een kwestie van alles 1 op 1 doorverbinden, niet beschreven kleuren af-isoleren en niet gebruiken.
Ik heb dit zelf gedaan bij de auto van een vriend en het werkt al 1,5 jaar zonder problemen, echter geef ik geen garantie dat het altijd werkt, gewoon een kwestie van proberen!
27 juli 2009 om 23:02 #17464842Ik heb een opel ASTRA-G-CC; X1.6SZR
1.6 Club benzine 5deurs bouwjaar 98Heeft deze al voorbereiding voor een cruise control of moet ik alles zelf doen ?
27 juli 2009 om 23:10 #17464843nog even een tip van mij:D:D:D:D
ik heb nog 4 setjes cruisecontrol tekoop staan zie verkooptopic motorblokken en aanbouwdelen28 juli 2009 om 06:32 #17464844Ik heb van OPC Turbo als het goed is doorgekregen hoe je het moet aansluiten mocht je wel e-gas hebben, maar nog niet genoeg voorbereiding. Ga ik vanmiddag mee verder en zal anders wel een how to proberen te maken.
28 juli 2009 om 07:05 #17464845origineel gepost door PVB
Bij mijn astra-g van december 1998 met X16SZR motor was deze stekker reeds aanwezig.
Ik ben er toen niet mee verder gegaan om hem in te bouwen.Ik heb deze topic nog eens aandachtig doorgelezen..en kheb zien staan dat ik alleen een cc hendeltje moet kopen en inbouwen.. en voor de rest niets hoeft te doen..
Ik heb een ASTRA-G-CC; X1.6SZRDus als ik het niet mis heb, hoef je bij deze modellen alleen maar een hendeltje kopen en eropzetten..
28 juli 2009 om 15:12 #17464846origineel gepost door Yorukoglu
origineel gepost door PVB
Bij mijn astra-g van december 1998 met X16SZR motor was deze stekker reeds aanwezig.
Ik ben er toen niet mee verder gegaan om hem in te bouwen.Ik heb deze topic nog eens aandachtig doorgelezen..en kheb zien staan dat ik alleen een cc hendeltje moet kopen en inbouwen.. en voor de rest niets hoeft te doen..
Ik heb een ASTRA-G-CC; X1.6SZRDus als ik het niet mis heb, hoef je bij deze modellen alleen maar een hendeltje kopen en eropzetten..
Dat heb je Fout!!
motor met een X Code = Gaskabel versie = ook servo nodig.
Willem
30 september 2012 om 11:32 #17464847Goedendag
Heb zelf de astra G uit 2000 X16SRZ en heb hier een universele cruise control ingezet
de MS50 van Weaco.
Schakelaars servo de hele hap zit er in maar werk nu alleen nog in de test modus.
Zag pas nadat ik hem had gekocht dat de snelheidspuls in de astra veel te hoog zou zijn
Nu zou er een oplossing zijn met een puls deler IC4040 alleen kan ik geen duidelijk schema vinden
hoe deze zou worden aangesloten in de astra.?
Of zij er nog andere mogelijk heden?
Zag wel de blauw/rode draad liggen enals ik hier op meet gaat deze van 0-12-0-12enz (zat bij de radio)Alvast bedankt.
30 september 2012 om 21:26 #17464848Ik heb geen kaas gegeten van aftermarket Cruise Controls..
heb tot nu toe alleen originele ingebouwd..
Willem
1 oktober 2012 om 09:40 #17464849Weet iemand ook waarom de astra G geen mooi groen lampje heeft als je de cruise controle activeert ?
Als ik de bladen van de tellerunit tegen het licht inhoudt zie ik wel een symbooltje van de CC ?Is het gewoon een kwestie van een lampje erin drukken en klaar ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.