Crossover composet instellen

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Crossover composet instellen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277690
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik heb een Caliber CSC6 composet uit 2001 / 2002 met een instelbaar crossover filter.
      Helaas kan ik nergens terug vinden hoe ik de settings moet instellen wat betreft 0/-6/-9db High Level Adjustment switch die op de crossovers zit.
      Ze staan nu op -6 ingesteld.
      Foto’s als voorbeeld, want bij het inbouwen heb ik geen foto’s gemaakt van de crossovers. :(
      Alvast bedankt voor de info.

      #18324829
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Dit is een vrij persoonlijke instelling, daar moet je eigenlijk wat mee spelen.
        Als je tweeters erg ver van je af staan en niet direct naar je gericht staan dan zet je hem op “0”.
        Staan ze mooi naar je oren gericht op “-6”.
        Zitten de tweeters heel dicht op je oren op “-9”
        (Meeste Xovers hebben 0,-3,-6 volgens mij)

        Ik zet ze eigenlijk altijd op “-3” of “-6” omdat ik het geluid anders ’te vermoeiend’ vind.
        Daarnaast komt het niet zo hele nauw als je systeem over een EQ beschikt.

        #18324830
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Zit nog een standaard simpel Sony radio in de auto.
          De tweeters zitten op de originele plaats in de voordeur (Vectra B).
          Vind het geluid op -6 ook beter klinken in de Vectra dan op 0 in de Corsa B (beiden op de orginele plaats in de voordeur met dezelfde radio).

          #18324831
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Inderdaad persoonlijk en erg merk afhankelijk. Composetjes van Magnat uit Duitsland hebben vaak erg agressief hoog, persoonlijk teveel voor mij dus dan schakel je hem terug. Even experimenteren.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.