Corsa X14SZ – Temperatuur boven 100 en koude radiateur

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa X14SZ – Temperatuur boven 100 en koude radiateur

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268467
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Hoi,

      Het is alweer even geleden dat ik hier ben geweest, maar eigenlijk nooit echt weggeweest… Zal me nog even kort her-introduceren. Ik ben Nick, woonachtig in Leiderdorp en heb tot 2 jaar geleden een Astra cabrio uit 95 gehad en rij daarnaast sinds 5 jaar (althans mijn vrouw) ook een Corsa 1.4 8V uit 1997. Ik rij zelf nu sinds begin dit jaar een Ford Focus 2.0 Ghia wagon uit 2003.

      het volgende probleem doet zich voor:

      Vandaag belde mijn vrouw onderweg naar haar werk op dat de temperatuur van de Corsa ineens opliep tot 100 graden op de snelweg en het MM lampje ging branden. Ik heb ooit uitgelegd dat als dit gebeurt, ze de ventilator op vol en de temp op warm moet zetten (+raampje open…) zodat de motor toch nog iets van koeling krijgt… En dat heeft ze netjes gedaan!! Vanavond eens wat dieper in gedoken en merkte dat de radiateur helemaal koud was maar de slang NA de thermostaat loeiheet was. De grens van warm naar koud was waar de slang op de radiateur aansloot. Alles daarna was volledig koud.

      Eerste vermoeden ging uit naar een verstopping in de radiateur maar deze spoelde goed door met de tuinslang er op. Eenmaal alles weer ingebouwd en aangesloten afgevuld en de motor gestart. Na een tijdje ging ie naar een lekker temperatuurtje maar er bleken nog wat luchtbellen in te zitten, 3 pogingen verder en alle lucht was er uit (inhoud tankje flink gedaald). Had geen KVS meer dus er een beetje water bij gedaan om toch op normaal niveau te komen.