Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa stottert (blijft hangen) in lage toerentallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2012 om 16:11 #17957666
Ik ben er vergeten bij te vertellen dat het alleen maar is als ik heel weinig gas geef.
Als ik meer dan halfgas geef merk je helemaal niks van het inhouden.
Het is alleen maar bij hele lage belasting. Vooral in de 1ste en 2de versnelling merk je het. In de 3,4,5 merk je er nauwelijks iets van.
30 november 2012 om 16:18 #17957667Ik blijf bij de EGR-klep, herken de symptomen precies.
En nogmaals, afgezien van m’n FM spruitstuk, hebben we ook dezelfde setup.Dat je last van je EGR kan hebben, ook al is deze ‘afgedopt’, is bij mij dus waarheid gebleken.
30 november 2012 om 16:37 #17957668Kun je deze op de een of andere manier testen?
Die geeft ook geen waardes door aan de op-com he?
Ken wel iemand met een corsa x16xe, maar die heeft geen mantzel. Dus voor ik zijn egr heb gedemonteerd eb en getest is het weekend alweer voorbij :jerry
1 december 2012 om 11:24 #17957669Heb vanmorgen even een tijdje met de kabel van de lambdasonde los gereden . Maar dan blijft hij hetzelfde doen.
Dus denk dat ik die dan ook wel uit kan sluiten. :(
1 december 2012 om 11:32 #17957670Als de temp. sensor kapot is dan geeft die verkeerde waarden af aan de computer (-40 graden volgens mij) en denkt die dus dat de motor koud is constant en spuit die meer brandstof in en kan die dus gaan stotteren. Maar weet niet of die het dan in hoog toerengebied ook zou moeten voorkomen..
1 december 2012 om 11:43 #17957671Hij geeft geen verkeerde waarde af. Hij geeft GEEN waarde aan op de op-com.
Misschien dat ze dat in 1995 nog niet konden zien? :jerry
Misschien dat het met een tech2 wel uit te lezen is?
Kan me niet voorstellen dat ik al een jaar met een kapotte temp-sensor rij haha
Hij geeft op de opcom wel het aantal volt aan, maar t aantal graden niet. Er staat wel een kopje met ‘inlaatluchttemp’, maar dan staan 3 rode horizontale streepjes.Hoe zit het met de bekabeling van de temp sensor? Kan ik die controleren op de een of andere manier?
1 december 2012 om 15:13 #17957672Bedrading is te controleren, als het goed is twee draden naar toe. Maar je kan ook de sensor zelf nameten op weerstand. Als de weerstand oneindig is weet je of die kapot is. Over de bedrading, de ene draad is signaal en de ander is de + als ik het goed zeg. Je kunt misschien de weerstand van de draden controleren, is de weerstand veel hoger dan 1 Ohm/oneindig zit er dus iets niet goed.
Er wordt gebruik gemaakt van een NTC, dus hoe hoger de temperatuur hoe lager de weerstand.
Mocht ik iets verkeerd zeggen, hoor ik het graag, zit er nog voor op school. :thumb
1 december 2012 om 21:34 #17957673Doormeten als de auto loopt? Of als hij op contact staat?
En aan het uiteinde van het stekkertje doormeten?
Ben niet zo technisch met elektriciteit :jerry
2 december 2012 om 11:58 #17957674Niemand?
2 december 2012 om 12:53 #17957675Heb zojuist even wat doorgemeten (als dat doormeten is haha).
Heb de kabel losgehaald van de inlaatsensor. En heb aan het stekkertje de 2 uiteinden met elkaar verbonden met de meetpennen van de multimeter.
Multimeter op 200ohm gezet , en toen bleef hij gewoon op 1 steken.
Heb dit daarna nog geprobeerd op contact , en ook lopend.
Blijft allemaal op 1 stekenOf is dit niet de juiste manier van testen ? :jerry
2 december 2012 om 12:54 #17957676Die tempsensor die bij jou niets aangeeft zit in de buis van het gaskleppenhuis naar je luchtfilter. Jij hebt een mantzel, heb je deze dus wel teruggeplaatst?
2 december 2012 om 13:01 #17957677Ik heb deze bij mij niet in de buis. Deze paste niet meer in de buis.
Dus heb een gat in het luchtfilterbak deksel gemaakt en daar deze sensor ingeplaatst (net naast de aanzuigbuis)
Maar dat stotteren was al voordat ik dat gedaan heb. Joop1970 heeft dit ook zo gedaan en hij zei dat dit geen problemen opleverde.
Als ik de sensor nu uit die bak haal en hem in de open lucht leg , zou hij dan misschien wel een temperatuur aangeven op de opcom? :hmmz
2 december 2012 om 13:03 #17957678Heb de sensor losgehaald. En deze aan beide punten doorgemeten op 200ohm.
Blijft gewoon op 1 steken2 december 2012 om 13:11 #17957679Als ik het stekkertje doorverbind met een paperclip , zou hij dan een extreem hoge of lage waarde door moeten geven op de op-com?
2 december 2012 om 13:35 #17957680Laatst was een dun kabeltje doorgebrand bij de zekering (van het tegen de powerbox aan liggen :jerry )
Heb deze zekering toen eraf gehaald , en gewoon verbonden die 2 kabeltjes. Ik kreeg daarna geen foutcode’s of rare dingen dus heb t maar zo gelaten.
Deze loopt trouwens rechtstreeks van de + (accu) naar dat ‘relais’Heb vandaag die kabel eens gevolgd en die gaat hier heen
Waarvoor is dat ? Is dat een probleem als daar geen zekering tussen zit? :jerry :jerry
3 december 2012 om 15:19 #17957681Niemand een idee?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.