Corsa start niet… accuproblemen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa start niet… accuproblemen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349057
    Melissa de Kok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2017

      Hallo,

      Ik heb een oude Opel Corsa uit 1997.
      De auto start normaal gesproken goed, geen tekenen van een versleten accu.
      Sinds een week ongeveer heb ik startproblemen.
      Dit gebeurd er dan:
      – ik rij thuis weg, auto start goed.
      – stukje verderop ga ik even naar de benzinepomp, bij terugkomst start auto niet meer (gooit motor ook niet rond, verlichting doet het niet etc.)
      – wanneer ik mijn autodeur meerdere keren open en dichtgooi, zie ik in het dashboard ineens de datum en tijd verlichten, deze zijn gereset.
      – Ik stap in, soms start de motor ineens wel wanneer de dashboardverlichting begint te branden en soms niet,,,
      Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een kwestie van de accu die geen of slecht contact maakt of kunnen hier grotere problemen onder liggen?

      Alvast bedankt voor uw rectie.

      M.v.g. Melissa de Kok

      #18349064
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Kan zijn dat een accupool los zit of veel corrosie heeft, waardoor er slecht contact is. Zeker ook omdat je zegt dat de datum en tijd gereset worden. Dat gebeurd alleen als de accuspanning eraf is geweest.

        Groet,

        Jasper

        #18349078
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Ik denk dat je ergens slechte massa of een slechte voedingskabel hebt. Controleer je hoofdzekering eens op oxidatie.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.