Corsa slaat af na start

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa slaat af na start

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362921
    Linsey
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2019

      Morgen wordt mijn auto nagekeken in de garage maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan of extreem veel moeten betalen voor iets wat misschien toch goed te verhelpen is..
      De situatie: Ik moest gister met snelheid van 60/70km/u keihard op de rem omdat er van rechts een auto door rood reed.. geslipt, auto heeft een flinke shock gehad maar kon daarna wel doorrijden, na werk ook weer naar huis kunnen rijden. Vanmiddag toen ik naar werk wilde gaan startte hij niet meer.. Hij start en slaat dan direct af. ANWB is geweest, geen probleem met accu of motor zover gezien. Auto uitgelezen waar lijkt dat er of ergens in de electronica iets mis is waardoor hij direct na starten wordt geblokkeerd. Of iets in de richting van de startonderbreking. Mijn eigen monteur denkt nog aan iets in de stuurkast wat niet klopt en daardoor de electronica in de war gooit.. of een defecte kruk-as sensor.
      Het betreft een Opel corsa 1.2 16v uit 1999.
      Iemand nog enig idee of ooit een soortgelijk probleem gehad? Alle hulp/advies is welkom!

      #18362922
      Linsey
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 January 2019

        En misschien heeft dit er nog mee te maken of staat het in verbinding met iets in de electronica: mijn ruitenwissers gaan ook spontaan aan tijdens t rijden terwijl ik de hendel niet aanraak..  vaak na een scherpe bocht of hobbel in de weg dat ze zomaar aangaan en ik ze ook niet kan uitzetten.

        Als ik de motor daarna afzet en opnieuw start blijven ze gewoon aan, wanneer de auto dan na langere tijd stilstaat en ik weer start blijven ze wel weer uit. Dit probleem komt ook al een tijdje voor.

        #18362924
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Heb je nog een sleutel chip?

          326C272E-D5DB-4B86-934D-7A99D4B1BD15

          #18362926
          Linsey
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2019

            Ja beide sleutels bevatten nog een chip, die monteur van de ANWB keek dat na, echter zijn er 3 sleutels “geregistreerd” en heb ik er zelf maar 2… Dus waarschijnlijk had de oude eigenaar er 1 kwijt en bij laten maken..

             

            #18362928
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Dus, als ik begrijp wel, ANWB kan niets maken.

              Een garage ook niet, kan allen kompleet set ecu + immo + sleutel chips vervangen en dat kost veel geld.

              En wat als een ecu kit werkt ook niet?

              wat kunnen we doen vanuit een forum?

              #18362930
              Linsey
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2019

                Nee de ANWB kon het ter plekke niet maken.. monteur had sterk vermoeden dat het aan de startonderbreker of krukas sensor ligt.. denk dat de enige optie toch uitlezen is..

                 

                #18362932
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Krukas sensor is ok.

                  Uitlezen foutcodes, als komt startonderbreker, wat kan monteur doen, zonder kennis en gereedschappen?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.