Corsa OPC gestolen / gevonden!

Forumindex Forums Overige Gestolen & Vernield Corsa OPC gestolen / gevonden!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18078667
    soepkiepe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2010

      @Vincent_GSI wrote:

      @schnitzel wrote:

      1ne verhaal jou auto . andere verhaal auto van clubgenoot

      Heb nooit gezegd dat het mijn auto is..

      @Vincent_GSI wrote:

      Hey,

      Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie mede leven en reacties.
      En vooral Patrick wil ik heel erg bedanken voor zijn moeite om het op Facebook en Marktplaats te plaatsen.

      Nou hierbij dan het verhaal, …
      Zoals de meeste van jullie weten is mijn auto dus in de nacht van maandag op dinsdag ochtend gestolen bij mij onder de carport.
      En ik kan je vertellen als je in eens op komt en je ziet opeens niks onder de carport staan sta je toch ff raar te kijken!
      Dus gelijk politie gebeld en daarna meteen naar het bureau om een aangifte te doen, en de verzekering gebeld, etc,etc.
      Zoals de meeste van jullie ook dachten, dacht ik dus ook…die zie je nooit meer terug!

      Was eigenlijk al aant kijken op het internet voor een andere OPC…en die dan weer zo te gaan bouwen zoals ik de mijne had.
      Totdat ik vrijdagavond een telefoontje kreeg van een maatje van mij die toen net pas gehoord had dat mijn Corsa gestolen was.
      Hij zei that sucks (effe in het kort zeg maar) en vertelde me dat hij woensdag of donderdagmiddag toen hij naar het metrostation liep.
      Een blauwe OPC zag staan met donkere wielen, maar hij stond er natuurlijk niet bij stil dat ik het was of dat ik daar ergens op bezoek was ofzo.
      Want hij wist natuurlijk nog niet dat hij gestolen was.
      Dus ik opgehangen en zei tegen me pa zullen we ff gaan kijken want wie weet? had wel zo iets van mja zal wel heel toevallig wezen
      (maar ja een opc zie je natuurlijk niet dagelijks)
      Dus toch maar in de auto gestapt en daarheen gereden…
      En er stond inderdaad een opc en toen de achterzijde in beeld kwam zag ik de Botter tuning sticker op het zijruitje zitten, En zei meteen tegen me pa dat is hem!!!
      Hij zei nee joh…ik zeg ja echt wel…toen de parkeerplaats opgereden en toen kwam het kenteken in beeld en toen wast helemaal vrij duidelijk.
      Ik meteen me zwager gebeld en me pa de politie…me zwager kwam met zijn zwager weer aan en die gooide ff zijn dikke pick-up voor de corsa.
      Ik was echt zo verschrikkelijk blij en stond echt effe te trillen op mijn poten van de adrenaline!
      Even rond de auto gelopen en aan de velgen gevoeld maar als ik het zo in het donker en de auto was zeiknat kon zien zaten er geen beschadegingen op.
      Wel een aantal dingen uit de auto waren weg of in de kofferbak gegooid zoals het schaalmodel van een replica van de 1:1, Opel sjaal, OPC race handschoentjes.
      Maar mijn autopapieren lagen allemaal nog netjes in de armsteun en de Garmin lag nog onder de bijrijdersstoel
      Later kwam de politie aan en het 1 en ander door besproken, Maar de auto moest helaas mee voor sporenonderzoek.
      Dus nog ff later kwam er een sleepwagen van de police…Maar die snapte het niet of was niet echt bepaald snugger.
      Eerst met wielrolkrikjes de voorwielen los van de straat (en hopen dat mijn velgen niet beschadigd geraakt zijn daar door!) uit het parkeervak geduwd.
      En toen kwam het grootste gestuntel hij kreeg hem maar niet goed in de beugels (de voorwielen) en maar proberen met duwen en trekken…pfff!
      Op een gegeven moment was ik er ook wel een beetje klaar mee, …en vertelde hem dat hij zijn sleepwagen recht moest zetten voor de auto dan duw je hem er zo op.
      Uiteindelijk dat gedaan en wast gelukt…maar door dat geklungel heb ik wel lichte krasjes schade aan de voorbumper een mijn NBR onderlip
      omdat hij een keer te ver doorschoot over de gaten heen tegen een hard rubberen steun van de sleepwagen.
      Uiteraard gerapporteerd op de nota want dat gaat natuurlijk wel vergoed worden!
      hij staat nu dus in de wacht voor een sporenonderzoek en hoop hem deze of volgende week weer op te mogen halen.
      ik ga zo ie zo met een expert daar nog kijken om de schade op te nemen en kijken of er nog andere schades zijn aan de buitenkant en binnenkant.
      Want ja hij was helemaal schadevrij na de schadeherstel en dat is (was) hij ook gewoon gebleven.
      Dus alles wat er nu op zit is tijdens de diefstal of het politie transport gebeurd.
      Al met al is hij gelukkig weer bij zijn eigenaar die er veel geld,hobby uren en vooral zuinig en met heel veel plezier in rond rijd terug
      En hij stond eigenlijk nog maar net 3km van huis…mijn maatje die woont daar in de straat naast
      En das echt een hele grote geluk hebben dat ze hem precies daar neer hebben gezet.
      Ik denk dat ze hem gewoon daar neer hebben gezet en afgelopen weekend of binnenkort weer op hadden willen komen halen.
      En dan denk ik om te kijken of er geen GPS tracker aan boord is want dan zijn ze natuurlijk gelijk de sigaar.

      Nu dus hopelijk heel even geduld nog en dan ist beesie weer bij mij veilig onder de carport.
      Maar deze keer wel dat ze hem niet meer zo snel mee kunnen nemen! of eigenlijk gezegd helemaal niet meer

      neem aan dat je dit verhaal ergens anders weg gekopieerd hebt, maar je bracht wel ff verwarring zo ;)
      belangrijkste blijft natuurlijk dat ie terug is, en nu hopen dat er geen schade of zo aan zit!

      #18078668
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        Mooi dat die gevonden is :thumb

        #18078669
        Vincent_GSI
          Lid sinds:
          1 March 2011

          Nou zie ik het ook, my bad ;)

          Heb het verhaal idd gekopieerd

          #18078670
          schnitzel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2012

            :thumb

            #18078671
            Vincent_GSI
              Lid sinds:
              1 March 2011

              “deurslot cilinder er uit gebroken, contactslot cilinder verwijderd, via de obd de sleutels gewist, sleutel inleren en wegrijden.”

              Waarschijnlijk is die op zo”n soort manier meegenomen!

              #18078672
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                En t lullige is dat t idd gewoon met n opcom gebeurt
                Je kan n deel van de chinaclone software herschrijven en dan kan je idd de sleutels wissen zonder dat die in de buurt zijn

                Andere sleutel naast de transponder houden en die inleren
                Kan binnen 2min gebeurt zijn

                #18078673
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  Iets te kort door de bocht. Hoe wil je in de immobilizer van de auto komen zonder sleutel of beveiligingscode?

                  Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                  #18078674
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    Op internet staan zat tools te koop, heb laatst een filmpje gezien over drugsrunners. Ze breken sloten af, gaan via obd erin, codes wissen, inleren en huppa zo meegenomen. De tool kost 300 a 400 euro en kan elke auto kraken. Dan praten we over snelle auto’s zoals een RS4 B5 en B7, RS6 C5, OPC modellen enz. Dus waarschijnlijk wilden ze deze auto als drugsrun auto gebruiken.

                    Galaxy Nexus Tapatalk

                    #18078675
                    otdh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2010

                      Dit klopt ook

                      Maar t kan ook met je opcom, heb mn eigen ook herschreven omdat ik mn laatste sleutel met transponder kwijt was ( had wel 2 sleutels bij de auto maar 1 zonder transponder )

                      Ding leest de sleutelcode dan uit de ecu, kan m wissen en dan kan je m gewoon met n std sleutel zonder transponder starten

                      #18078676
                      Spacejam
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 November 2006

                        Van vw is inderdaad bekend dat de startonderbreker gekraakt is, maar bij opel is dit niet het geval, tenminste niet dat het bekend is

                        @ohth: daar had je dan wel de security code voor nodig.

                        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                        #18078677
                        yves475
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 November 2005

                          @Vincent_GSI wrote:

                          “deurslot cilinder er uit gebroken, contactslot cilinder verwijderd, via de obd de sleutels gewist, sleutel inleren en wegrijden.”

                          Waarschijnlijk is die op zo”n soort manier meegenomen!

                          de mijne (525d M) is zo in augustus ook gestolen, na 2 weken was ie weer terecht. Raam stuk geslaan en via obd enz. Stond op 25km van mn woonplaats.

                          #18078678
                          Sjautz
                            Lid sinds:
                            19 October 2009

                            @iquick wrote:

                            Op internet staan zat tools te koop, heb laatst een filmpje gezien over drugsrunners. Ze breken sloten af, gaan via obd erin, codes wissen, inleren en huppa zo meegenomen. De tool kost 300 a 400 euro en kan elke auto kraken. Dan praten we over snelle auto’s zoals een RS4 B5 en B7, RS6 C5, OPC modellen enz. Dus waarschijnlijk wilden ze deze auto als drugsrun auto gebruiken.

                            Galaxy Nexus Tapatalk

                            Weet je ook nog de naam van dat filmpje?

                            #18078679
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              @Sjautz wrote:

                              @iquick wrote:

                              Op internet staan zat tools te koop, heb laatst een filmpje gezien over drugsrunners. Ze breken sloten af, gaan via obd erin, codes wissen, inleren en huppa zo meegenomen. De tool kost 300 a 400 euro en kan elke auto kraken. Dan praten we over snelle auto’s zoals een RS4 B5 en B7, RS6 C5, OPC modellen enz. Dus waarschijnlijk wilden ze deze auto als drugsrun auto gebruiken.

                              Galaxy Nexus Tapatalk

                              Weet je ook nog de naam van dat filmpje?

                              Filmpje heet: Grote jongens uit de cité
                              En dit is een website voor al de tools om een auto te stelen: Tools

                              Met andere woorden, als je het geld ervoor hebt is dit echt simpel te doen in 5 a 10 minuten, vooral in het begin stukje van de film zie je hoe ze een minicooper stelen. Dit gebeurt met een Dashcoder, welke zij gebruiken, en naar zegen €10000 kost. Deze Dashcoder is weer op deze site te koop voor €11000. De site is goed bedoeld maar voor misdadigers een goede kans :puke

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.