Corsa met foutcodes – ECU kapot?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa met foutcodes – ECU kapot?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359457
    Davit
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 December 2016

      Goedenavond allen,

      Ik hoop dat iemand mij (nogmaals) van advies kan voorzien…

      Mijn Opel Corsa 1.4 (Twinport / 74 kW) heeft een probleem, loopt stationair onregelmatig en slaat ook vaak af. Gisteren door de ANWB laten uitlezen en daarop kwamen twee foutcodes:

      –          P1 6F3-00 (Controle Module Redundant Memory, Performance Malfunction *II* Control Module Redundant Memory Performance)

      –          P0011 / $07E8  (Te vroege afstelling nokkenaspositie inlaatzijde (bank 2))

      De ANWB-monteur heeft diverse testen uitgevoerd, zoals het losmaken van de kabel van de nokas(sensor) om te bekijken of dit verandering/verbetering gaf, maar de motor bleef vreemd doen en sloeg uiteindelijk af. Mede gelet op de foutcodes dacht hij dat de ECU misschien toch kapot zou zijn?

      Weet iemand misschien wat er mis is? Ervaring met deze foutcodes? Kan er niet een sensor kapot zijn ergens? Welke testen kan ik nog laten uitvoeren om een duidelijke diagnose te stellen?

      Of betekent dit alles inderdaad dat mijn ECU waarschijnlijk kapot is? Zo ja, wat kost het ongeveer om zoiets te laten vervangen?

      Het gaat om een Opel Corsa uit 2012 met motortype A14XER.

      Overigens heb in 2016 ook een ander probleem gehad, dat te maken had met een lekkende inlaat:

      Corsa 1.4 – P0171 – Mengsel te mager?

      Alvast vriendelijk dank voor een eventuele reactie!  :dank-u:

      Groeten, Davit

      #18359528
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004
        #18359573
        Davit
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 December 2016

          Doe ik, dankjewel  :good:

          #18359586
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Zie jouw whatsapp.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.