Corsa E Koelvloeistofverlies en minder vermogen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa E Koelvloeistofverlies en minder vermogen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552906
    FabianMR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 March 2021

      Beste Opel-liefhebbers,

      Hoewel ik al een tijdje lid ben op het forum, is dit mijn eerste post. Dus wel zo netjes om mij even voor te stellen. Ik ben Fabian, 28 jaar, en sinds 2021 de trotse bezitter van een Opel Corsa E 1.0 Turbo Innovation (bj. 2016). Ik rij al een aantal jaren met veel plezier in de auto en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Tot vorige maand.

      Het begon met een vreemd geluid in de richting van het dashboard. Vooral in stilstand, maar ook bij optrekken hoorde ik een geluid van stromend water. Geen normaal geluid dacht ik, en gelijk na deze rit heb ik onder de motorkap gezocht naar een lek, maar ik kon niks vinden. Vervolgens viel het mij op dat het koelvloeistof-reservoir na iedere rit leger raakte. Weer gecheckt op lekkage, maar niks kunnen vinden. Ik las toen op het forum al wat dingen over een lekke koppakking, maar ik had geen ‘mayonaise’ in de oliedop. Hierna heb ik zelf het koelvloeistof niveau weer aangevuld tot de aangewezen lijn, en sindsdien leek het niveau stabiel te blijven en was ook het geluid van stromend water bij het dashboard weg. Probleem opgelost!?