Corsa e [generatie F bj 2020]

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa e [generatie F bj 2020]

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18410480
    Apex
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 February 2021

      Weet niet of er al veel elektrische Corsa e rijders zijn hier op het forum… Ik rijd sinds een ruime week een Corsa e als leaseauto. Mijn eerste elektrische auto en het is best even wennen. Al met al zijn de eerste indrukken best goed en de eerste 1500km staan op de teller.

      Een paar dingen die mij opvallen en waar jullie misschien meer over weten;

      * Het laden aan publieke laadpalen gaat erg wisselvallig. Ik heb nog geen wallbox thuis, dus ben aangewezen op publieke palen. Bij mij in de straat staat er eentje en dit gaat altijd goed. Ik kan dus altijd ‘vol’ weg. Maar eenmaal op mijn werk, of elders wil ik ook bijladen. Ik heb nu reeds 3 keer gehad bij verschillende palen, dat ik terug bij de auto kom en dat dan de laadsessie onderbroken bleek. Met als gevolg dat ik onderweg naar huis de dichtstbijzijnde Fastned locatie op moet zoeken om bij te laden om thuis te komen.

      * Dat brengt me bij het volgende punt; snelladen bij Fastned. Ik kom met snelladen niet boven de 35 kWh uit. Ook als ik aan de snelste snellader sta (alleen, dus er wordt geen kracht verdeeld). Dit duurt dus alsnog 1,5 uur. Wat kan dit zijn?

      * De actieradius is wel echt droevig. Ik reed gister, met buiten 19 graden, met een accucapaciteit van 270 km naar huis. Dit was een rit van 160 km. Toen ik hem thuis aan de lader zette, zat er nog 20 km actieradius in de accu. Gehele weg zo’n beetje 100 km/u op de cruisecontrol en geen gek gedoe met hard accelereren enz.

       

      #18410521
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Zou volgens Opel toch een stuk sneller moeten zijn:

        https://nl-media.opel.com/nl/09-04-corsa-e-fast-and-easy-charging

        Die geven ook 330 km wltp actieradius aan, dus dat is niet veel.

        #18410719
        Apex
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 February 2021

          Ja, dit wltp actieradius nam ik op voorhand al met een korrel zout. Maar van het huidige verbruik schrik ik wel een beetje. Uit reviews blijkt wel een beetje dat er een behoorlijk omslagpunt zit in verbruik ergens tussen de 80 en 100 km/u. Daarboven gaat hij fors meer verbruiken.

          Dan blijft het laden over. Dat is wel een dingetje. Heb de Opel dealer er over gebeld, maar die kunnen me ook niet echt verder helpen. Er is 1 monteur in dienst die er ‘iets’ vanaf weet, maar die is een week op vakantie.

          #18446311
          TurboNick3
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2021

            Hoi,

            Wij hebben nu een jaar de Corsa-e en ons bereik en ook de trage laadsnelheden is precies zoals je beschrijft.

            In duitsland heeft de ADAC getest en daaruit bleek dat de kleinere auto’s ook zeker niet geschikt zijn voor lange afstanden.

            Mijzelf valt het ook vies tegen. Hij is dan welliswaar niet gekocht voor de lange afstand. In eerste instantie bedoeld als 2e auto = woon-werk van mijn vrouw +/-100km per dag. Maar door omstandigheden ging mijn diesel stuk, heb ik nu als 2e auto een peugeot 107 die in juni afloopt en is de corsa de eerste auto geworden. Dus ook voor lange afstanden, echter daar is die totaal niet voor geschikt.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.