Corsa D Toerenteller

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D Toerenteller

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344835
    Ultimate
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2014

      Hallo,

      Onlangs hebben we een Corsa D 1.7 TDCI aangeschaft voor mijn vriendin (woon-werkverkeer).
      Het is verder een prima auto, alleen de toerenteller loopt +- 1000 toeren lager dan het daadwerkelijke toerental. Dit heb ik getest met zo’n standaard OBD stekkertje en een app.
      Nu heb ik wat gevonden over dat de soldeerpuntjes misschien niet goed zijn of dat de stekker even los moet zodat deze opnieuw gekalibreerd moet worden.
      Weet iemand hoe ik dit instrumentenscherm los haal?

      Bedankt alvast.

      #18344838
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Is die OBD meter wel goed dan? Kan me voorstellen dat ie een 1.7 niet kent. Hier nooit geleverd.

        #18344856
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Wat zegt de digitale toerenteller? (Deze zit in het geheime menu)

          Als deze hoger aangeeft dan de gewone toerenteller:
          – Kapje boven je instrumentenpaneel lostrekken (je hebt best veel kracht nodig, maar uiteraard wel voorzichtig lostrekken)
          – Stuurkolom eventueel lager zetten
          – 3x trox, ik dacht T20, schroeven losdraaien

          #18344935
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            [quote quote=18344838]Is die OBD meter wel goed dan? Kan me voorstellen dat ie een 1.7 niet kent. Hier nooit geleverd.
            [/quote]

            1.7 Diesel is zeker geleverd in de Corsa D. Met 125pk van 2006 tot en met 2010 als Sport en Cosmo.

            #18344936
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              [quote quote=18344856]Wat zegt de digitale toerenteller? (Deze zit in het geheime menu)
              [/quote]

              Hoe kom je daarin?

              #18344943
              Ultimate
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2014

                [quote quote=18344856]Wat zegt de digitale toerenteller? (Deze zit in het geheime menu)

                Als deze hoger aangeeft dan de gewone toerenteller:
                – Kapje boven je instrumentenpaneel lostrekken (je hebt best veel kracht nodig, maar uiteraard wel voorzichtig lostrekken)
                – Stuurkolom eventueel lager zetten
                – 3x trox, ik dacht T20, schroeven losdraaien

                [/quote]

                Dat ga ik nog even proberen. Goeie.
                Je ziet de analoge teller ook echt (als de motor uit staat) ver beneden 0 staan. Echt verticaal naar beneden. Dus niet netjes op de 0 RPM.


                @Corsa_GSI
                drie keer kort drukken op je dagteller knopje en de vierde keer ongeveer 11-15 seconden ingedrukt houden. Wel met draaiende motor doen. Daarna kun je gewoon klikken tot je het toerental ziet.

                #18353827
                Jappiejoow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 January 2013

                  Hallo,

                  Is dit probleem opgelost bij je?

                  Ik heb hetzelfde probleem, ook Corsa D 1.7, maar bij de mijne geeft de teller de ene keer veel te veel aan en de andere keer doet hij het goed.

                  vraag me af waar de toerenteller het signaal vandaan haalt…  :help:

                  #18353838
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    #18354139
                    Jappiejoow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 January 2013

                      Hoi, wat bedoel je precies met de foto? Zijn de soldeerpunten niet goed meer? En welke moet ik nakijken dan?

                      Hoorde laatst dat het signaal van de pomp komt, klopt dat?

                      :scratch:

                      #18375268
                      Reindt65
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 June 2020

                        Is er al iemand die een antwoord heeft op bovengestelde vraag?

                        heb nl het zelfde met de toerenteller van de corsa van mijn zoon. We hebben alles al gedemonteerd maar krijgen het laatste deel het uiteindelijke instrumentenhuis niet uit elkaar. We hebben alle schroefjes er uit of zitten er onder de wijzerplaten ook nog schroeven en moet daarom de de wijzers en wijzerplaten verwijdert worden? Wie O wie?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.