Corsa D start niet gelijk, schokt

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D start niet gelijk, schokt

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367127
    Khatar
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      Beste Forum-leden,

      Ik heb inmiddels een corsa d 1.2 bj 2008 gekocht. Reed als een zonnetje, altijd dealer onderhouden geweest, 145000km op de teller. Alleen de laatste paar dagen heb ik een probleem. Misschien dat jullie weten wat er mis is:

      De klachten:

      Koelvloeistof was ineens verdwenen. Bijgevuld, weer half weg, maar niet heel snel, gaat wel een maand overheen ongeveer.

      Oliepeil was laag – heb een liter bijgevuld, ziet er nog goed uit

      Het echte probleem:

      Vanochtend en eergisteren geprobeerd hem te starten. Eerste keer mislukte, tweede keer werkte. Alleen het eerste ritje ‘sochtends doet hij dat. Niet als ik al heb gereden.

      Bij stilstand, als ik bij een stoplicht sta, schokt hij een beetje. Niet veel, een klein beetje. Alsof er ergens iets niet lekker loopt. Ik weet hoe een lekke koppakking voelt, dit voelt niet zo aan.

      Wat denken jullie dat het kan zijn. Zouden de problemen bij elkaar horen? Ik zat te denken dat het koelvloeistof ergens uit een slang lekt. Er ligt nooit een plas onder dus de waterpomp is het niet denk ik. Het oliepeil had ik al een tijd niet gecheckt, waarschijnlijk is dat niet belangrijk, maar dat schokken en het starten.. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.

      Naar de garage brengen? gaat het een dure grap worden?

      Bedankt alvast :dank-u:

       

      PS. als ik toch je aandacht heb ;) de sensor van mijn gordel is kapot, weet iemand wat de goedkoopste oplossing daarvoor is?

      #18367130
      inikol
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 January 2018

        Heb je majo/witte smurrie onder je olievuldop ?

        Al gekeken bij je thermostaat en in slangen geknepen of die daar niet lekt?

         

         

        #18367131
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Koelsysteem afpersen door er druk op te zetten en een nacht op druk laten staan, dit om te kijken waar het lek zit.

          Een liter bijvullen op een totaal van een 3,5 liter is best veel, maar als het op peil blijft na het bijvullen dan zou ik me daar niet druk om maken.

          Voor het starten zou je je bougies en bobine is na kunnen kijken of de startmotor wordt al wat slechter.

          #18367158
          Khatar
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2018

            geen smurrie

            koelvloeistof laat ik van de week checken. maar dat schokken, alleen bij stilstand hij rijd verder als een zonnetje, zou dat de olie zijn?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.