Corsa D 2014 geweer geluid achter dashboardkastje

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 2014 geweer geluid achter dashboardkastje

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    BlackCorsa1.4
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Allereerst zal ik mij voorstellen. Ik ben Mees en heb sinds 6 maanden een mooie opel corsa d.WhatsApp Image 2025-06-15 at 23.10.03

Sinds kort heb ik een raar geluid achter mijn dashboard kastje. Dit geluid is al op het moment dat ik het slot van de auto haal (de auto is dan nog niet gestart). Dit geluid blijft ca. 10-15 seconden doorgaan, waarna het een minuut of 10 stil is. Tijdens het rijden maakt het hetzelfde geluid en als ik de auto heb afgesloten komt het geluid ook weer tevoorschijn. In het begin is het geluid het ergst.

Ik heb nu op verschillende forums gezocht, het dichtste was het recirculatieklepje. Toch is dit niet het probleem en hebben de oplossingen uit dat forum mij niet geholpen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? :unsure:

Zie het linkje naar de video. In de laatste 10 seconden zal het geluid te horen zijn: https://youtube.com/shorts/eXOph1k0XCE?feature=share

Bij voorbaat dank voor adviezen!

Corsa_GSi
      Deelnemer

Wat ik me herinner is dat de ventilormotor vol komt te zitten met troep.
        En die zit achter / onder het dashboard kastje.

BlackCorsa1.4
        Deelnemer

Kan het zijn dat hij dan geleegd moet worden? Is dat eenvoudig uit een te halen?

Zou het ook te maken kunnen hebben met de airco die gevuld moet worden? Ik merk dat wanneer de auto draait het geluid langer en heftiger aanwezig is wanneer de airco aanstaat.

BlackCorsa1.4
          Deelnemer

Ik heb ondertussen de oorzaak gevonden.

Het bedieningselement van de airco had een defect, omdat op het moederbord enige vet/smeersel terecht is gekomen. Hierdoor kon het motortje niet genoeg voltage maken om te draaien. Door get schoonmaken hiervan en 3 uur te laten drogen, heb ik hem hierna weer terug geplaatst. Hij doet het ondertussen weer en maakt geen geluid meer.

dank jullie wel voor het meedenken en de berichten, hierdoor kon ik veel specifieker kijken! :bye: :yes: :bye:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.