Corsa D 2011 | ESP brandt, KM-teller valt kort omlaag, motor houdt kort in)

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 2011 | ESP brandt, KM-teller valt kort omlaag, motor houdt kort in)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369520
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hallo,

      Vanochtend wilde ik wegrijden in mijn Opel Corsa D 1.4 BJ 2011.

      Direct lichtte het oranje ESP-lampje op. Ik zet de motor uit en start hem opnieuw.
      Helaas blijft het lampje permanent branden.

      Tijdens het rijden zag ik opeens dat de KM/h aanduiding (Speed-O-Meter) even voor 0,5 seconde valt (van bijv. 80 Km/h naar 60 Km/h) en zich vervolgens weer hersteld. Tevens merk je dat de motor dat even kort inhoud en de auto kort schokt. Tevens heb gezien dat het ABS lampje even heel kort ging branden, maar dat is op een rit van ~20 minuten maar 1x geweest.

      Na wat zoeken op internet kwam ik de volgende oorzaken/mogelijke oplossingen:

      – Spark Plugs moeten vervangen
      – Ontstekingsmodule vervangen
      – Stuurhoeksensor vervangen (maar hiervoor schijnt de Opel Dealer de hele stuurkolom te vervangen á €2000+)

      Heeft iemand nog een andere suggestie?

      Alvast bedankt!

      #18369523
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Zo ver ik weet voor het snelheids signaal pak het deze van de abs sensor, en je abs lampje ging branden, misschien in die hoek zoeken. Je electronische stabilisatie programma lampje durf ik je geen antwoord op te geven. Ook het inhouden heel kort heb ik geen antwoord op, los contact teller unit?, want zonder teller unit loopt je auto ook niet.

        #18369972
        Deventer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2018

          Admin, even uit laten lezen dat scheelt veel gezoek en speculaties. Kun je daarna altijd nog beslissen wat te doen.

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.