Corsa D 1.2 16v goede motor voor LPG?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 1.2 16v goede motor voor LPG?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346678
    Astra G X1.6SZR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2013

      Nu het zoeken van een geschikte Astra H op LPG best lastig blijkt, wil ik ook eens kijken naar een Corsa D.
      De 1.2 16v met 80 of 86pk, is dat nu uitermate geschikt voor LPG (kop, kleppen, klepzetels) en wat zijn de zwakke plekken van deze motor?

      #18346681
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Deze zijn wel redelijk op gas.

        De Z18XE in een H is wel een goede!

        #18346691
        Astra G X1.6SZR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2013

          Ja, die Z18XE wil ik wel. Maar helaas dungezaait en wordt ook al redelijk op leeftijd.
          Daarom verken ik de mogelijkheid van een 1.2 16v in de Corsa D, vind ik wel een mooie Opel.

          Ik denk dat het motorcodes Z12XEP (80pk) en A12XER (85pk) zijn

          Maar redelijk op gas, klinkt als dat er ook wel haken en ogen aan zitten.
          Hoe goed is redelijk en wat zijn de manco’s van deze motor?

          #18346699
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Het grootste manco is de ketting.

            Koppen zijn wel “redelijk” Goed, Die van een Z18XE beter.

            Met een goed klepsmeer systeem moet het lang goed gaan.

            Maar zou niet durven zeggen hoelang het goed zou moeten gaan op gas.

            #18346706
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Het enige nadeel van een 1.2 in de D Corsa vind ik dat hij dan te weinig power heeft om fatsoenlijk mee te komen in het verkeer.
              Ik heb zelf ervaring met een 2007 1.4 90pk 5 deurs en dat vind ik maar net kunnen en met een vouwwagen erachter op vakantie moet je terugschakelen de heuvels op.

              Als je dan toch gaat zoeken naar een Corsa D, zoek dan naar de 100pk 1.4 en laat daar dan een LPG installatie met klepsmeersysteem inbouwen. De prijs van het LPG systeem is gelijk qua aanschaf (dus geen verschil tussen 1.2 en 1.4).

              #18346707
              Astra G X1.6SZR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2013

                Bedankt voor jullie reacties.
                Tja, de ketting, inmiddels wat over gelezen…
                Dat er minder power in zit in die 1.2 doet mij niet zoveel.
                Kwestie van mindset, maar anders kan je je er inderdaad aan ergeren.
                Zal niet veel fut in zitten boven de 80km/h

                De Z18XE blijft er steeds uitspringen als DE motor i.d.d.
                Een Astra H wat mij naar het zin is met die motor zoek ik al een tijdje.

                De 100pk Corsa 1.4 moet dan een A14XER zijn. Heeft ook een ketting en die zijn vrij jong en nog duur.
                Dan is een Astra niet eens duurder, eerder goedkoper en meer auto. Wel bedankt voor de tip, ik had de A14XER over het hoofd gezien.

                Al met al mag ik concluderen dat de 1.2 en 1.4 op gas kunnen maar niet werkelijk bijzonder geschikt zijn?

                In mijn zoektocht naar een geschikte motor op LPG (met een Opel koets er omheen :cheers: ) heb ik nog twee alternatieve motoren wat ik nog zie (in een Astra H en J).
                Om de forumregels te respecteren stel ik die vraag dan ook hier in het Astra-gedeelte

                #18346770
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  DE Corsa D is door Opel zelf met LPG geleverd met een 1.2 motor, waaraan zover ik weet niet zo heel veel anders is dan de standaard motor.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.