Corsa D 1.2 16V (BJ: 2009) Slaat af met koude start.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 1.2 16V (BJ: 2009) Slaat af met koude start.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356787
    Daantje1992
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2018

      Hallo allemaal,

      Onze corsa slaat direct af na de eerste startpoging, dit komt enkel voor bij een koude start. Wanneer ik de auto vervolgens weer start, dan gaat dit probleemloos. Ook merken we soms wanneer we stukken hebben gereden en vervolgens weer de auto starten dat de auto dan een klein dipje heeft dat te zien is via de toerenteller. Hij zakt dan onder de 500 toeren en vervolgens stijgt ie weer naar normale waarden. Wij hebben soms ook het idee dat de auto niet altijd even lekker doortrekt en dat de auto een lichte schommel heeft met stationair draaien, je hoort dan ook dat de motor niet helemaal mooi loopt zoals het hoort. Geen idee als dit met elkaar te maken heeft, maar dit zijn onze bevindingen. Het gaat overigens om een Opel Corsa 1.2 16v (benzine) uit 2009 met motorcode Z12XEP.

      Graag hoor ik van jullie waar we het eventueel moeten zoeken.

      Alvast heel erg bedankt!

      #18356788
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014
        #18357073
        Daantje1992
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 June 2018

          Even een update. De gasklephuis nog niet laten reinigen, maar heb de auto wel laten uitlezen. Er werd een foutcode aangegeven:

          P0016 Hall-sensor nokkenas en positiesensor nokkenas
          Foutieve ratio
          Permant

          Er werd gezegd dat in 90% het geval is dat de krukassensor het dan heeft begeven. Heb deze gelijk laten vervangen, maar het eerste startpoging probleem is er nog. Zou ik dan toch de nokkenassensor laten vervangen? Waar zit die ergens bij een Corsa D? Overigens heb ik eind vorig jaar de ketting, spanner en pakking laten vervangen.

           

          #18358254
          Corso
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2018

            Hallo Daantje, al tot een oplossing gekomen?

            #18358260
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Mocht het de nokkenas sensor niet zijn, grote kans dat de ketting van tijd staat of de sensor ring op de inlaat nokkenas tandwiel verlopen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.