[Corsa D 1.2 ‘08]Schokkerig rijgedrag (oa op Cruise Control)

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa D 1.2 ‘08]Schokkerig rijgedrag (oa op Cruise Control)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276420
    warhamstr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 August 2009

      Goedemiddag,

      Sinds kort rijdt mijn vriending een hele nette Corsa 1.4 uit 2008 (met zo’n mooi rood dash :wub ). Nadat zij de auto een week gereden heeft viel ons op dat de auto erg haperde als je met lage toeren op het gas ging (na een rotonde bijvoorbeeld) De auto is hiervoor terug gegaan naar de garage, daar is onder BOVAG garantie ‘iets’ vervangen en dat gehaper is nu helemaal over.

      Nu reed ik gisterenavond weer even met dat ding en viel mij op dat de auto in z’n 5 en met de cruise op 80km/u hetzelfde soort gedrag vertoont. Schokkerig rijgedrag en ook een opvallend wisselend verbruik. Schommelt erg tussen de 4,9l/100km en 5,8l/100km. Dit is realtime verbruik.

      Nu zit het ding nog in garantie dus gaan we niet zelf sleutelen, maar ik ben erg benieuwd wat dit soort gedrag kan veroorzaken… De EGR klep misschien? Vette gasklep? Ontsteking? :hmmz

      #18317735
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Nee? :(

        #18317736
        warhamstr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2009

          We brengen ‘m wel bij de garage. :angel

          #18317737
          Maurice89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2009

            Ik zou echt geen idee hebben wie weet kunnen ze je de volgende keer sneller helpen op Corsa D+ E Drivers dat is wel actief :thumb

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.