corsa c16sei vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c16sei vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    floris

hoj,

Een kameraad van mij heeft in zijn corsa een c16sei motor gebouwd , was een 1.2i. Maar nu wil hij na het aansluiten van de kabelboom niet vonken en heb het idee dat de injectors ook niet inspuiten. Als ik aan de bobine meet staat zowel op de zwarte als op de groene draad 12volt. De 1 is een geschakelde plus en de andere draad loopt gelijk na de computer volgens het schema. Als hij vonkt moet de computer hem aan massa leggen. Is er iets in de computer kapot? Hij heeft het blok los gekocht met de boom. Dus weet ook niet 100% zeker of het blok heeft gelopen van te voren.

En daarbij zit er op het verdelerhuis een stekker maar die is niet aangesloten als ik me niet vergis klopt dat ook , alleen de c16se werkt daar mee omdat die geen krukaspositie sensor heeft toch?

Ohja hebben jullie nog een tip om de krukaspositie sensor te testen? Als je hem uitleest geeft hij die standaard aan als storing. Maar met een multiemeter op priklamp is hij niet te controleren toch? moet je LED tester hebben?

Als iemand een ingeving of tip heeft hoor ik het wel

mvg floris

TRPower

hmm, je kan m dus uitlezen??
        dan is de comp waarschijnlijk goed
        dat die krukassensor storing geeft klopt ook, de motor draaid namelijk niet.

als die niet vonkt,zal die ook niet injecteren…

verder heb ik geen verstand van sei blokjes, maar genoeg anderen wel

je hebt trouwens ook wel de gsi tank en pomp eronder gehangen??

floris

Nee maar dat boejt op dit moment nog niet, eerst vonken.

Tank van gsi is niet nodig , gewoon de 1.2i pomp met daarachter de gsi pomp dat werkt perfect.

Zou graag die krukaspositie sensor willen testen, die computers gaan volgens mij ook bijna nooit stuk

wim-v6
          Deelnemer

brand het MM lampje bij kontact aan??

Willem

floris

niet echt opgelet heb gewoon een priklampje bij de diagnose draad op de computer geprik en andere kant aan de + , en doen de diagnosestekker doogelust

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.