[CORSA C1.4NZ] Stotteren/hakkelen bij hoog toerental

Forumindex Forums Modellen Corsa [CORSA C1.4NZ] Stotteren/hakkelen bij hoog toerental

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212448
    Paradise
      Lid sinds:
      25 March 2008

      In navolging op het vorige probleem met de Corsa van mijn vriendin, is er nu een nieuw probleem.

      De auto loopt goed stationair en in lage toerentallen, maar bij volgas in alle versnellingen volgt er een hoop geschok. De motor blijft lopen en ‘pruttelt’ ook niet, maar hij houdt enorm in en het schokken is zo erg dat het haast lijkt of ie ineens remt. Je wordt er misselijk van. ;) Wanneer je halfgas accelereert gaat ’t wel goed. Als je volgas doorrijdt, gaat het geschok in die versnelling over, tot je weer doorschakelt en weer vol gas geeft.

      We weten weinig van de historie van de auto, dus ook niks over vervangen bougies, filters, etc. Luchtfilter is nog redelijk schoon. Heb als test de lambda sonde-kabel losgehaald, maar het probleem blijft dan hetzelfde. Overigens gaat dan het MM lampje niet branden, dus dat is ook wel vreemd.

      Als de motor warm is, wordt het schokken minder, tot de motor na een tijdje stilstaan weer koud geworden is. Bij de laatste uitlezing in de garage kwam alleen een foutcode van een kapotte lambda sonde naar boven, verder niks.

      Iemand suggesties waar te beginnen?

      #17527057
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        Wat je zelf aan aan geeft, je weet niet heel gek veel over het verleden van de auto, en wat je zelf al zegt, kijk gewoon even de ”kleine” dingen na. Bougies en kabels, filters, roter/verdeelkap. Baat het niet dan schaadt het niet. De verdeelkap is 1 van de dingen die zeer eenvoudig te vervangen zijn, en je merkt het verschil gelijk! Voor de mensen die het niet weten: De contacten van de verdeelkap oxideren heel snel, met name als je veel korte afstanden rijdt, dan wordt de motor niet warm genoeg en verdampt de condens onder de verdeelkap niet. Je kunt je puntjes opschuren en schoonmaken, maar dit helpt vaak maar een korte tijd. En voor het geld hoef je het uiteraard niet te laten.

        Hij loopt ook gewoon op ”normale” olie? Zelf gooi ik er altijd 10w40 in. Ik moet zeggen, bij de onze schokt hij heel af en toe, maar dit is alleen als hij erg koud is, dus opzich niets vreemds. Hoop dat ik je enigsinds heb kunnen helpen, en dat je misschien iets te binnen schiet :P

        Gr sander

        #17527058
        robert_corsa
          Lid sinds:
          16 May 2009

          ik had het probleem bij weinig gas geven. ik heb een 1.2 16v uit ”99”
          bij was de luchtmassa meter stuk, en de stappenmoter. misschien bij jou ook wel:P

          #17527059
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            de C14NZ heeft geen lmm maar een MAP sensor.

            #17527060
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              injector is vuil….

              maak je gasklephuisje ook maar gelijk ff schoon in bak benzine

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.