Corsa C met revisiemotor

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C met revisiemotor

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265779
    Sevendust
      Lid sinds:
      7 January 2013

      Beste forumleden,

      Na de verontrustende toestand van m’n vriendin haar oude Corsa zijn we opzoek gegaan naar een opvolger.
      Zoektocht was snel voltooid, maar het blijkt om een auto te gaan met een revisie Z12XE motor.
      Mijn vraag is waar ik bij zulke motoren op moet letten en of revisie blokken betrouwbaar zijn, want we willen natuurlijk geen miskoop hebben op deze auto.
      Punten zoals tikken in de motor en ander raar geluid weet ik dat het niet pluis is.

      Proefrit moet nog worden gedaan omdat er nog gewerkt werd aan de auto. De auto heeft zelf 90.000 gelopen dus ik verwacht niet al teveel problemen aan de carrosserie zelf.
      Alvast bedankt voor de eventuele tips.

      #18233039
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ja een Revisiemotor kan en wil nog wel eens olieverbruik vertonen, ligt aan de rede waarom deze motor gereviseerd.

        Willem

        #18233040
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          @wim-v6 wrote:

          Ja een Revisiemotor kan en wil nog wel eens olieverbruik vertonen, ligt aan de rede waarom deze motor gereviseerd.

          Willem

          Waarom zou een revisie motor dat nu doen? Goed gereviseerde motor is als nieuw!

          #18233041
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Jup, helaas komt olieverbruik nog (te) vaak voor bij revisie van onderblok schade helaas.

            als ie GOED is gereviseerd zitten er nieuwe (met juiste overmaat) zuigers in.
            Helaas word die overmaat vaak maar overgeslagen en de originele, en of zelfde nieuwe terug geplaatst.

            dat in de trend van effe snel motortje in elkaar knutselen, weer een Rug verdient..
            Zeker deze 1.0 1.2 en 1.4 ketting motortjes zijn daar gevoelig voor.

            het zal dan ook niet heel veel olie zijn geen liter op 1000km, maar toch wel een litertje op de 5000 a 7500km

            Willem

            #18233042
            Sevendust
              Lid sinds:
              7 January 2013

              Bedankt Wim voor de tips.

              Gisteravond proefrit gereden met de auto. Motortje klinkt goed en de auto rijd lekker en reageert goed op de handelingen.
              Enige probleem wat ik heb met deze auto is dat de ABS sensor nog steeds niet is vervangen, het stuur heel slap aanvoelt, het schakelen van versnellingen heel stroef gaat, de KM teller af en toe niet reageert en dat de motor temperatuur oploopt tijdens stilstaan en tijdens rijden weer gezellig onder de 80 verdwijnt(thermostaat probleem).
              Het probleem met het slappe stuur kan ook zijn omdat ik een 1.8 rij en de potentiële Corsa een 1.2 is.

              Nu is het zo dat de beste verkoper er maar heel weinig benzine in heeft zitten en ik dus de reis naar de Opel garage ( 30 km heen en terug ) niet meer kan maken om op de brug te zetten.
              Het moet voor mijn vriendin wel een auto zijn waar ze jaren plezier mee kan hebben en geen probleem kindje wat duizenden euro’s gaat kosten.

              Ik kan na enige tijd ook wat dingen aan de Corsa sleutelen zoals ik bij mijn eigen Corsa dat heb gehad, maar ik heb liever geen problemen met de motor e.d.

              #18233043
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                Bij twijfel altijd nee, auto’s zat….

                #18233044
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Hoe hoog loopt de temperatuur op.
                  Onder de 80 is te laag, Temperatuur hoort tussen de 90 en 105graden te zitten.

                  Vaak voelen de basis Corsa’s wat week aan met sturen inderdaad, dat komt denk toch door de EPS stuurbekrachtiging, in Combinaite met smalle bandjes

                  Willem

                  #18233045
                  Sevendust
                    Lid sinds:
                    7 January 2013

                    De temperatuur loopt op tot iets onder de 90 maar verder dan dat komt het niet. Tijdens het rijden zakt het dus weer onder de 80 terwijl het bij mijn Corsa altijd op de 90 staat.

                    Dit is ook doorgegeven aan de verkoper om het te repareren voordat de auto gekocht gaat worden, mochten er nog problemen mee zijn dan blijft de auto staan en gaan we verder zoeken.

                    Het sturen geprobeerd bij een kennis met een Corsa C 1.2 en het sturen lijkt heel makkelijk gaan door het gewicht en de smalle banden.

                    #18233046
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Het niet reageren van de km teller komt door een defecte abs sensor.
                      Het stroef schakelen, zal ontstaan zijn door niet juist monteren van de schakelstang na revisie, dus opnieuw afstellen zal het probleem oplossen.

                      Licht sturen is vrij normaal, vooral omdat het motortje ook niet veel weegt, banden niet erg breed zijn en velgen niet erg groot.

                      #18233047
                      Sevendust
                        Lid sinds:
                        7 January 2013

                        Ik zal er toch nog eens goed mee moeten rijden om verder te kunnen oordelen over deze auto, maar we hebben al een andere op het oog die Opel dealer onderhouden is geweest.
                        Dus als die meer in de smaak valt laten we de revisie gewoon staan.

                        #18233048
                        Sevendust
                          Lid sinds:
                          7 January 2013

                          De auto met de revisie motor is dus van de baan.
                          De keuze is toch gevallen op een Corsa C 1.2 twinsport met zeer weinig km op de teller.

                          Deze gaan we volgende week ophalen en dan is het flink poetsen geblazen :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.