Corsa C knipperlichthendel

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C knipperlichthendel

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262860
    Har Opel
      Lid sinds:
      13 November 2010

      Heb soms problemen met de hendel van me Corsa C van bw.jaar 2002, als ik handmatig me knipperlicht naar links uit zet en hem handmatig weer terug zet dan blijft soms me knipperlicht gewoon door gaan, doe ik de hendel wat heen en weer dan stopt hij.

      Betekent dat ik de complete hendel moet vervangen waar ook de cruise control op zit..volgens mij is hij een beetje lam naar rechts is geen probleem, als ik de hendel in de nul stand wat heen en weer beweegt hoor je het knipperlicht ook aan en uit gaan.

      Wie heeft dit ook wel eens gehad en wat heb je er toen aan gedaan……….

      Tot slot ik krijg hem moeilijk in zijn 1é versnelling heb het over me Corsa 1.8 I 16V GSI alle andere versnellingen gaan goed alleen inschakelen naar zijn 1 geeft vaak problemen.

      Garage waar ik hem gekocht hebt heeft alle schakelstangen gesmeerd maar dat helpt niks, als ik hem in zijn vrij hebt staan voor een stoplicht en ik wil inschakelen dan gaat dat niet lekker warm of koud maakt niet uit.

      Het is mijn woord tegen de Garage want ik heb er 6 mnd Bovag garantie op, hun zeggen hij schakelt perfect ik heb er andere personen mee laten rijden en niks gezegd over mijn klacht, na terug komst zeiden ze wat gaat hij rot in zijn 1é versnelling dussssssssssssssssss het ligt niet aan mij.

      Wat zou hier de oorzaak van zijn heeft 65.700 km weg volgens de NAP pas en is van sept 2002

      #18202516
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Hallo

        Bij mijn Corsa C van 2003 heb ik de hendel laten vervangen, dit is echter best ook wel zelf te doen. De hendel met cruise controle kost bij de Opel 62 euro excl. btw en montage. Kwaaltje welke vaker voorkomt.

        Tegen het slecht schakelen is er bij mijn Corsa een reparatie set schakelmechanisme gebruikt. Het komt vaker voor dat de Corsa slecht schakelt en dan biedt dat setje uitkomst. Zoek maar eens op dit forum naar slecht schakelen Opel Corsa C.

        #18202517
        Har Opel
          Lid sinds:
          13 November 2010

          Ik had dat gemeld bij proefrijden aan de verkoper voor ik hem gekocht had, hij zou het aandacht geven omdat ik er Garantie bij genomen hebt, zit in de prijs uiteraard.
          Vond zonder garantie beetje te link.

          Maar goed de auto is in zijn geheel nagekeken grote beurt gehad en ze hadden naar het moeil;ijk in zijn 1é versnelling gekeken…………..lees gekeken.!! ik ging de auto 1 week later ophalen en merkte al vrij snel dat het nog steeds aanwezig was.

          Hun zeggen hij schakelt goed alle delen hebben ze gesmeerd maar het ligt niet aan de schakel delen het is wat jij al aan gaf het schakel mechanisme setje moeten ze vervangen.

          Tja hun woord tegen mijne ze gaan er mee rijden zeggen hij schakelt goed en ik zeg van niet..heb 6 maanden Bovag dus tot juni de tijd.

          Heb er 3 mensen in laten rijden en niks gezegd alle drie zeiden ze van wat gaat hij rot in zijn 1 man. ( bedoel maar )
          Volgens zeggen via een relatie in het Opel magazijn moet ik of beter gezegd hun dit onderdeel laten vervangen 758947 dan zou mijn irritante probleem over moeten zijn want het is echt klote als je voor de stoplichten staat en je kan hem niet in zijn 1 krijgen.

          #18202518
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Knipperschakelaar is vaak nog wel te repareren maar als je garantie hebt dan moeten ze zoiets gewoon in orde maken, hetzelfde geldt voor het probleem met de versnellingsbak, kan ook zijn dat de koppeling redelijk ver heen is maar meestal zit het inderdaad in het schakelmechanisme.

            #18202519
            thereaper
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 March 2011

              het schakelmechanisme is een bekende corsa kwaal, daar is inderdaad een vervangingsset voor te koop deze is iets aangepast en verbeterd.
              als ze dit vervangen is het in veel gevallen weer prima in orde, en de knipperlicht hendel heeft de mijne ook last van.
              alleen ik heb hem nog niet vervangen, ga ik van het voorjaar doen, is inderdaad een klusje van niets,
              zou aan de garage gewoon doorgeven dat er een revisieset is voor de koppeling event. met het artikel nr van opel erbij.
              en ook dat de knipperlicht handel vervangen dient te worden.
              daar heb je garantie voor, kost de garage de kop ook niet..

              #18202520
              Har Opel
                Lid sinds:
                13 November 2010

                Volgens informatie van een vriend van me die in het Opel magazijn werkt is het schakel mechanisme reparatieset onderdeel no 758947 en voor de knipperlichthendel opel onderdeel no 1241211 iemand bekend met deze onderdeel no’s

                Hoop dan wel als ze het rep setje voor het schakelen vervangen dat hij normaal in zijn 1é versnelling dan gaat want anders is er iets anders aan de hand maar ga er van uit dat dit probleem bij mij moet zijn

                #18202521
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Die nummers die jij opnoemt, zouden moeten kloppen, zo staan ze bij mij ook op mijn rekeningen van de Opel dealer

                  nr. 758947 reparatie set schakelmechanisme 72,70 ex btw rekening van 31-01-2012

                  nr. 1241211 Schakelaar 61,98 ex btw rekening van 22-05-2013

                  let op bij de Opel dealer, auto ouder dan 10 jaar = 20 % korting

                  #18202522
                  Har Opel
                    Lid sinds:
                    13 November 2010

                    Oké, en had jij na het vervangen van beide onderdelen verbetering, daar ben ik wel benieuwd naar…?

                    groet, Opel rijder al 38 jaar

                    #18202523
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Schakelen en de hendel gaat weer als nieuw, geen problemen meer gehad. Inmiddels alweer meer dan 10.000km verder.

                      #18202524
                      Har Opel
                        Lid sinds:
                        13 November 2010

                        Dat is mooi om te horen ik breng hem 7 jan 2014 voor garantie punten dus ben benieuwd je hoort het wel want hun rijden er mee en zeggen hij schakelt goed meneer maar ik ervaar anders dus weet niet hoever ze mij geloven

                        #18202525
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Vraag bij de Opel Dealer gratis advies, vraag dan of ze iets op papier kunnen zetten als reparatieadvies. Mogelijkerwijs kun je dit dan gebruiken mocht de garage waar je de Corsa hebt gekocht niet wil meewerken. Zeg maar als laatste red middel.

                          Veel succes toegewenst.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.