Corsa C elektrische spiegels en ramen doen het niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C elektrische spiegels en ramen doen het niet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252046
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Ik heb een probleem bij de corsa C van een vriend. Hij klaagde dat zijn elektrische spiegels het niet deden, dus als eerste alle zekeringen nagekeken, die waren allemaal goed.
      Als volgende stap het linker deurpaneel gedemonteerd te kijken of er wel stroom op de schakelaar stond. Niks kunnen meten, na de terugbouw er achter gekomen dat de elektrische ramen er opeens ook niet zoveel zin meer in hadden.

      Wat kan dit veroorzaken, een kabelbreuk ergens?

      #18064117
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Heb je de zekeringen bekeken of ook doorgemeten?
        Want het klinkt wel als 1 of 2 zekeringen die het begeven hebben.

        Kabelbreuk is een optie, meest waarschijnlijke plek is dan in de mof tussen deur en carrosserie.

        #18064118
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Zekeringen inderdaad nagekeken (staat er ook ;) ) daar mankeerde niks aan. Neem aan dat alle zekeringen bij een corsa C in de motorruimte zitten of zijn er meerdere?

          #18064119
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Ik vroeg het even omdat sommige zeggen dat ze nagekeken zijn (terwijl ze ze in werkelijkheid doorgemeten hebben).

            Corsa C heeft inderdaad alleen zekeringen onder de motorkap en niet (zoals velen beweren) ook links onder het stuur (zoals bij de Astra G) als ik even google.

            #18064120
            joop1970
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 September 2010

              Geen probleem, bedankt voor het meedenken. Het is toch vreemd dat ook de ramen er opeens mee ophouden. Vaag probleem in ieder geval.

              #18064121
              carlover
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 December 2004

                ik vermoed ook dat het in de verbinding tussen deur en auto zit.

                #18064122
                Shania
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Begin eens met het nameten van de zekeringen…. alleen zo kan je uitsluiten of ze goed zijn of niet.

                  En misschien een hele domme vraag…. maar ben je niet vergeten het stekkertje van elec. ramen er terug in te doen nadat je het deurpaneel gedemonteerd hebt??

                  Ook de zekeringen bekeken onder het zwarte kapje in de zekeringkast??

                  #18064123
                  joop1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 September 2010

                    Ik ga de verbinding eens nakijken. Stekkers zitten er allemaal weer in dus dat is helaas het probleem niet. Ook de zekeringen onder het zwarte kapje bekeken inderdaad, zal ze eens doormeten!

                    #18362969
                    inikol
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 January 2018

                      En wat wijzer geworden ? Of speelt het probleem nog. Ben benieuwd hoe dit issue getackeld is.

                      #18362972
                      Olav
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 December 2018

                        Zou eens naar het relais kijken. Laatst wat over gelezen in Corsa b topic (achter dashboardkastje)

                        #18363097
                        inikol
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 January 2018

                          Ik weet alleen de zekeringen te vinden onder de motorkap en deze zijn nog oke voor zowel de spiegels als ramen. Beide doen het nog niet. Wat zou het nog kunnen zijn? De bedieningschakelaars zitten correct aangesloten. Hoe kun je t beste meten of deze nog stroom krijgen?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.