Corsa C EasyTronic. E.T. perikelen.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C EasyTronic. E.T. perikelen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372788
    Buurman Corsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 February 2020

      Hallo beste Opel Vrouwen- en Mannen, ik zal mij even voorstellen, Buurman Emile is de naam.

      1. Heb 3 weken terug Corsa C Tdci EasyTronic 189 dkm. gekocht. Dit omdat ik met mijn huidige youngtimer dusdanig veel kilometers maak en benzine tank (1 op 8.5) dat ik met een jaar de Corsa eruit heb en aan de andere kant mijn Youngtimer ontzie aangezien deze 350.000 km. gelopen heeft in de afgelopen 20 jaar.

      Na aankoopkeuring bij Opel dealer bleek o.a. E.T. olie oud en onder peil te zijn, verder geen schokkende dingen.

      Zeer verassend die E.T.olie aangezien vorige eigenaar met F-melding vorig jaar afgesleept moest worden, en na reparatie van €700= bij lokale versnellingsbakspecialist weer kon rijden, dus wat er precies gerepareerd is is onduidelijk maar iig géén olie ververst!

      Hij kon de bon niet meer vinden en bedrijf bestaat niet meer B-) . Het woord actuator klonk hem wel bekend in de oren.

      Afijn heb door dealer olie laten vervangen, dus dat is nu in orde. Prima rijden en schakelen net als met proefrit vóór aankoop.

      En dan nu het probleempje, ik heb de text aan autobedrijf Wout Bouman en Opeldealer even geknipt en geplakt.

      Laat maar weten of er iets je bekend voorkomt en wellicht een tip hebt die richting de oplossing werkt.En dan met name het feit dat met warme motor het euvel verholpen lijkt.

      Hier dan mijn Knip&Plak-text, veel leesplezier…

      ================================

      Aan Autobedrijf Bouman:

      Goedendag,

      Mijn Easytronic van 3 weken geleden aangeschafte Corsa 2004, 189 dkm. is ca.1000 km terug bij Opeldealer geweest, nieuwe olie, ontluchten etc. (€138=).

      Na 1000 km. probleemloos schakelen gisterenavond en vanmorgen met koude start het volgende probleem:

      Met inschakelen naar stand A probeert het systeem in te schakelen in 1e versnelling, je voelt de auto even bewegen maar de koppeling komt niet verder op, ook met handmatig schakelen niet. Na enkele pogingen geeft de Tronic het op.

      Inschakelen van R resulteerd in ” naar achteren schieten en bij remmem afslaan van motor aangezien er niet ontkoppeld word (lijkt mij).

      Ik moest toch naar huis dus weer in achteruit en nu niet geremd en 5 mtr. gereden in R.

      Vervolgens kon ik gewoon in A wegrijden alsof er niks aan de hand was.

      Koppeling slipt soms iets met schakelen van 4e naar 5e versnelling.

      Maar lijkt mij niet versleten

      Actuator is met ca. 160 dkm. vervangen of gereviseerd.

      Geen F melding op dashboard.

      Moet morgen nog van OpelDealer horen of er softwarematig nog handelingen verricht zijn.

      Ik zou graag bij u langskomen maar dat is ca. 400 km.v.v.

      Mvg.

      Emile

      ====================================

      From: Iwan Kennis <support@woutbouman.zohodesk.com
      Beste Emile,

      Ik denk toch dat er een probleem met de koppeling is. U zou de dealer nogmaals kunnen vragen om de koppelings aangrijppunten opnieuw in te leren. Mocht dat geen resultaat hebben, dan kan het in de koppeling zitten of in het pompje voor de koppeling bediening in de actuator.

      Met vriendelijke groet,

      Iwan

      ===========================

      Aan Opeldealer waar ik a.s. woensdag afspraak heb:

      Beste Stephan, ter aanvulling de volgende interessante ontwikkeling:

      Vrijdagavond nog eens geprobeerd, motor koud, maar zelfde probleem.
      Na ca. 5 minuten stationair (zat met mijn Uitleesapparaat te spelen) opeens een merk-en hoorbare verandering in stationairloop van de motor. Mooier geluid en een iets minder zwaar, alsof de aircocompressor uitgeschakeld word. Niet echt een lager toerental maar er valt een soort van achtergrondgeluid weg.
      Ik E.T. weer in “A” gezet….
      E voilá,  probleemloos inschakelen.

      Zaterdag wederom, koude start, E.T. wil weer niet inschakelen, na ca. 5 minuten wederom verschil in “motorgeluid” en probleem loos inschakelen en rijden.

      Mijn Diagnose-apparaat geeft koelvloeistoftemp. aan van 29 graden C.

       

       

       

       

      #18412499
      Buurman Corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2020

        Was lek hydrolisch druklager.

        Alles vervangen incl. plaat en drukgroep.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.