De Opeldealer heeft de Corsa uitgelezen en vond fout B1000. Fout kon niet gewist worden en het advies was om de airbag module te vervangen.
Na controle door mij bleek dat het kachelhuis precies op de airco module water stond te lekken, zijnde airco condenswater door een verstopt afvoerpijpje. Dat condens probleem was snel opgelost (even los van het demonteren van de stoelen en de vloerbedekking om het ontstane zwembadje te drogen :shock: ), maar die module niet. Na demontage zagen een aantal stekkerverbindingen er groen uitgeslagen uit (koperoxidatie) en dit gereinigd en terug gemonteerd. Bij een algemene garage weer uit laten lezen en dezelfde fout B1000 die niet gewist kon worden.
Ik vrees dus dat de airbagmodule echt is overleden. De prijs van een nieuwe module via Opel heb ik maar niet eens opgevraagd, genoeg aanbod van demontagebedrijven.
Mijn vraag: Ik weet dat een andere module moet worden ingeleerd op de auto. Maar moet zo’n module bij demontage ook worden vrij gegeven (ontkoppeld zeg maar) om vervolgens in een andere auto te kunnen werken? (zo ja dan is dat wel een aandachtspuntje bij aanschaf via een sloperij :hmmz )
Andrew