Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Corsa C 2005 ellende na APK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2015 om 20:36 #18271112
Het blijft een wonderbaarlijk figuur.
Na de apk gaat plots de auto zwaarder schakelen, en opent een topic…
Meneer krijgt uitleg over de oorzaak, want tja, algemeen bekend probleem onder de Corsa C rijders.
Vervolgens een topic openen om te vragen of de garage de boel misschien gesaboteerd heeft.
Wat probeer je nu te bereiken dan?
En waarom is het probleem nog steeds niet opgelost?Is het een geldkwestie misschien? want daar heb ik er ook een hoop van meegemaakt. Maar ik zal maar weer geen aannames doen, want dat kon nog wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
31 januari 2015 om 20:38 #18271113Het is niet zo,als een antwoord je niet aan staat en het niet met jouw gedachtegang of verwachting overeen komt,dat de stellingen niet kloppen,je moet een beetje reëel zijn,neem het van de mensen hier aan ook al staat het je niet aan,het lost niks op als je er niet in mee wil..
31 januari 2015 om 21:02 #18271114Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers :lol:
31 januari 2015 om 21:03 #18271115@topicstarter, ik moet zeggen dat je een beetje vreemd reageert op de reacties van leden die al jaren hier mensen van adviezen voorzien en geheel vrijwillig iemand proberen voort te helpen.
Nou zal ik straks ook wel de volle lading krijgen maar ben hier in de 16 jaar opel-forum.nl wel een en ander gewent.
Nee geen enkele monteur zal zomaar een auto saboteren. Ook al heeft hij een dikke ruzie met een klant. Stel hij doet het wel en er ontstaat een ongeluk waarbij de voa onderzoek gaat doen zal er ook vragen bij hem worden gesteld. Helemaal als bijv de motorsteunen zijn los gedraaid. Dat staat bij de wet gelijk aan moord met voorbedachte rade. Geen enkele discussie met een klant is die straf waard.
De genoemde delen die je noemt, tja erg vervelend. Schakelmechaniek is gewoon een onderdeel wat een keer stuk gaat. Helemaal de eerste serie. Dat is gewoon een bekend feit. Opel heeft hiervoor niet voor niets een verbetering in aangebracht.
Mbt het spruitstuk. Vervelend maar helaas komt dit ook wel vaker voor. Niet alleen bij deze motoren maar opel breedt.
Ze scheuren. Niets aan te doen en 9 vd 10 keer valt het niet snel op vanwege het hitteschild.
Door de motor te kantelen is het zeer zeker ook niet mogelijk om deze te laten scheuren in het bovenste gedeelte. Probleem zou dan ontstaan in de koppeling tussen de katalysator en de voorpijp. Niet in de rest.Ik zou deze vervangen. Maar goed. Bij. http://www.fsrs-opelwebshop.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kunnen ze ook een imitatie leveren voor een net bedrag. Tevens is daar het originele schakelmechaniek ook te bestellen voor een goeie prijs.
31 januari 2015 om 21:30 #18271116@usbstick wrote:
Het is niet zo,als een antwoord je niet aan staat en het niet met jouw gedachtegang of verwachting overeen komt,dat de stellingen niet kloppen,je moet een beetje reëel zijn,neem het van de mensen hier aan ook al staat het je niet aan,het lost niks op als je er niet in mee wil..
Het is niet het probleem dat ik er niet in mee zou willen gaan, ik vroeg slechts of het mogelijk was om op dergelijke wijze te saboteren en waarnaar ik dan zou moeten laten zoeken, ik heb nooit beweerd dat mijn argwaan naar de monteur klopte maar wel dat ik het wilde toetsen.
31 januari 2015 om 21:45 #18271117@corsaboy wrote:
@topicstarter, ik moet zeggen dat je een beetje vreemd reageert op de reacties van leden die al jaren hier mensen van adviezen voorzien en geheel vrijwillig iemand proberen voort te helpen.
Dat is een oorzaak-gevolg kwestie, niemand schijnt over de zeer onredelijke opmerkingen te vallen die mij ook m’n toon deed veranderen ten overstaan van die mensen. Ik kom notabene met een legitieme vraagstelling en wordt meteen over de kam gescheerd met alle slechte klanten die hij heeft gehad. Is dat een normale conversatie of heb ik niet een klein beetje gelijk als ik zeg dat ik er niets aan kan doen dat hij slechte klanten heeft gehad wanneer hij dat op mij afgeeft ?
@corsaboy wrote:
Nou zal ik straks ook wel de volle lading krijgen maar ben hier in de 16 jaar opel-forum.nl wel een en ander gewent.
In het geheel niet. Misschien zou je het topic dan nog eens objectief terug moeten bezien, ik val niemand zomaar aan en zeker niet als ze me van advies dienen. Maar ik hoef het niet te pikken als ik bij voorbaat al als ‘bedrieger’ of ‘gierigaard’ wordt uitgemaakt! Lees het gerust even terug allemaal, ik behandel anderen slechts zoals ze mij behandelen.
@corsaboy wrote:
Nee geen enkele monteur zal zomaar een auto saboteren. Ook al heeft hij een dikke ruzie met een klant. Stel hij doet het wel en er ontstaat een ongeluk waarbij de voa onderzoek gaat doen zal er ook vragen bij hem worden gesteld. Helemaal als bijv de motorsteunen zijn los gedraaid. Dat staat bij de wet gelijk aan moord met voorbedachte rade. Geen enkele discussie met een klant is die straf waard.
Dat zou ik zelf ook graag denken maar in de mensenwereld is niets onmogelijk en ik heb wel vaker onzuiverheden van professionals voor m’n kiezen gehad, in het verleden had ik dan ook geen probleem met deze specifieke monteur maar als hij 50 euro arbeidskosten wil gaan rekenen voor het vervangen van een lambda mag ik ‘m daar hopelijk toch wel op aan spreken. En als heer monteur na een overeengekomen prijsreductie voor het vervangen van die lambda plotseling rare taal tegen me uitslaat omdat de reductie in kwestie hem tegen het zere been is en vervolgens zelfs uitermate grimmig wordt in de communicatie is mijn vertrouwen inmiddels wel naar 0 gezakt. En vandaar.
@corsaboy wrote:
De genoemde delen die je noemt, tja erg vervelend. Schakelmechaniek is gewoon een onderdeel wat een keer stuk gaat. Helemaal de eerste serie. Dat is gewoon een bekend feit. Opel heeft hiervoor niet voor niets een verbetering in aangebracht.
Mbt het spruitstuk. Vervelend maar helaas komt dit ook wel vaker voor. Niet alleen bij deze motoren maar opel breedt.
Ze scheuren. Niets aan te doen en 9 vd 10 keer valt het niet snel op vanwege het hitteschild.
Door de motor te kantelen is het zeer zeker ook niet mogelijk om deze te laten scheuren in het bovenste gedeelte. Probleem zou dan ontstaan in de koppeling tussen de katalysator en de voorpijp. Niet in de rest.Ik zou deze vervangen. Maar goed. Bij. http://www.fsrs-opelwebshop.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; kunnen ze ook een imitatie leveren voor een net bedrag. Tevens is daar het originele schakelmechaniek ook te bestellen voor een goeie prijs.
Dank je wel, daar heb ik wat aan.
31 januari 2015 om 21:45 #18271118Geloof me,hij wint daar geen klanten mee,is het een bovag? Zo ja,dan riskeerd ie wel heel erg veel om zoiets te doen,en voor de rest,het is niet mogelijk..
31 januari 2015 om 21:50 #18271119@johanhummer9 wrote:
Andere vraag;
Heb je enige kennis van autos, weet je hoe die in mekaar zit en werkt enz enz?
Enige basiskennis heb ik. In een ver verleden was ik tweede monteur in een werkplaats waar motorgrasmaaiers werden gerepareerd/gereviseerd, zowel standaard grasmaaiers als quads met een maaiblad ervoor, voornamelijk tweetakt.
31 januari 2015 om 21:57 #18271120Nee dus.
Weet jij hoe die lambdasonde zit?
Misschien zat ie wel op een kut plek of kon die er slecht bij , vastgeroest etc etc etc heb je dat gevraagt?Zo nee , dan is dat precies mijn punt dat klanten totaal niet nadenken en als ze het goedkoper kunnen of wat dan ook , moeten ze het lekker zelf doen
31 januari 2015 om 21:57 #18271121@Opeltje17 wrote:
Tja laat er eens door iemand met verstand van zaken naar kijken.
Dat ga ik zeker laten doen en zoals ik al aangegeven heb.
@Opeltje17 wrote:
wellicht een forum lid
Dat zou ik best kunnen waarderen, liefst in omgeving Rotterdam, maar hoe vind ik die topmonteur op dit forum, heb je een aanbeveling ? (en liever dan niet die ene die aangaf dat ie m’n wielbouten en remmen en dergelijke wel zou willen saboteren :thumb ).
31 januari 2015 om 22:00 #18271122Ik kan me niet voorstellen dat er hier sprake van sabotage is. Het scheuren van een spruitstuk kan in mijn beleving alleen komen door spanningsverschillen, zou niet weten hoe iemand dat expres (en tevens onzichtbaar) moet bewerkstellen.
Als ik de (ervaren monteurs) verhalen mag geloven is het schakelmechaniek een zwak en tevens bij opel bekent punt die bij jouw de geest lijkt te geven….Tja, shit happens, autorijden kost geld, soms (vaak? :D ) wat meer, soms wat minder.Wij kochten onze vectra (zonder garantie) en binnen 2 maanden zat er voor 1200 euro ingestoken, distributie ketting probleem wat tevens een “kwaaltje” is. Geen moment gedacht dat de verkoper dit verzwegen had. Is gewoon een kwaal, en wij hadden pech. (was overigens ook 2 maanden na de apk ;) )
31 januari 2015 om 22:00 #18271123@johanhummer9 wrote:
Nee dus.
Weet jij hoe die lambdasonde zit?
Misschien zat ie wel op een kut plek of kon die er slecht bij , vastgeroest etc etc etc heb je dat gevraagt?Zo nee , dan is dat precies mijn punt dat klanten totaal niet nadenken en als ze het goedkoper kunnen of wat dan ook , moeten ze het lekker zelf doen
Johan? Kunnen we nu gewoon als twee verstandige mensen verder communiceren en het vijandige achterwege laten?
Ik ben erbij gebleven omdat ik daar kan wachten op de reparaties. Het was de tweede sonde, na de katalysator, het was een kwestie van “op de brug, stekkertje los, losdraaien zonder al teveel weerstand, nieuwe lambda erin, stekkertje vast” een werkje van nog geen 10 minuten en waar ik vantevoren een prijs was overeengekomen van 30 euro, en wat nog overbetaald was naar verhouding.
31 januari 2015 om 22:01 #18271124@Rots wrote:
@Opeltje17 wrote:
Tja laat er eens door iemand met verstand van zaken naar kijken.
Dat ga ik zeker laten doen en zoals ik al aangegeven heb.
@Opeltje17 wrote:
wellicht een forum lid
Dat zou ik best kunnen waarderen, liefst in omgeving Rotterdam, maar hoe vind ik die topmonteur op dit forum, heb je een aanbeveling ? (en liever dan niet die ene die aangaf dat ie m’n wielbouten en remmen en dergelijke wel zou willen saboteren :thumb ).
Carlo-Astra en wim-v6 zitten in Berkel en Rodenrijs en hebben veel verstand van zaken. :thumb
31 januari 2015 om 22:02 #18271125Het was ook van toepassing als je ja had gezegd.
Maar als je van te voren prijs afspreekt en het word duurder dan ga je toch niet betalen? Ik iig niet
31 januari 2015 om 22:09 #18271126@johanhummer9 wrote:
Het was ook van toepassing als je ja had gezegd.
Maar als je van te voren prijs afspreekt en het word duurder dan ga je toch niet betalen? Ik iig niet
Misschien leg ik het niet goed uit, sorry. Hij kwam eerst met een offerte waarop de 50 eur arbeidsloon vermeld was en waar ik het dus niet mee eens was (ik had de lambda ook wel zelf kunnen vervangen, had de storing ook zelf uitgelezen tenslotte, maar ik gunde hem de reparatie omwille van een goede geschiedenis aldaar). Maar het ging dus fout tussen hem en mij toen ik tenslotte instemde met 30 eur en wat ik eigenlijk al te veel vond zo tussen de bedrijven door, ik had het eerlijker gevonden als het 20 had gekost voor die 10 minuten werk. Het was dus een kwestie van gunning maar andersom was er geen gunning naar mij, het begon meer op een gefrustreerde afperspoging te lijken….
Ik kan best iemand iets gunnen en tolerant zijn maar er zijn grenzen.
31 januari 2015 om 22:11 #18271127@Opeltje17 wrote:
Carlo-Astra en wim-v6 zitten in Berkel en Rodenrijs en hebben veel verstand van zaken. :thumb
Geweldig! :thumb :thumb :thumb
31 januari 2015 om 22:28 #18271128Ja,die doen het ook,wim is mijn over buurman en zijn beide vrienden van mij,maar ik kan je zeggen dat die hetzelfde als mij gaan zeggen…
31 januari 2015 om 22:46 #18271129@usbstick wrote:
Ja,die doen het ook,wim is mijn over buurman en zijn beide vrienden van mij,maar ik kan je zeggen dat die hetzelfde als mij gaan zeggen…
Je hebt een paar verschillende dingen gezegd dus weet ik nu niet precies wat je bedoelt ?
31 januari 2015 om 22:59 #18271130Deze Corsa is uitstekend onderhouden! En waarom oordeel je over me zonder mijn achtergrond te kennen, heb je dat thuis zo geleerd?[/quote]
waarom oordeel je over een apk keurmeester als je niet weet wat een apk inhoud,heb je dat thuis zo geleerd.
bij een apk controleren ze een auto op diverse punten.volgens mij controleren ze niet of een versnelling wel/niet lekker schakeld.Bij een apk controleren ze een auto op diverse punten die met de veiligheid te maken hebben van de auto.
Dat jij problemen hebt met je corsa is vervelend maar zeker niet de schuld van de apk keurmeester.Verder vind ik dat je medeforumleden die reageren in hun waarde moet laten.Iedereeen reageert op hun eigen manier haal de goede dingen eruit,maar oordeel niet over mensen die je niet kent.
met vr groet,
wilfred :D1 februari 2015 om 00:12 #18271131Als corsa bezitter alle 2 de oorzaken mee gemaakt.
Orginele schakelmechanisme is ruk.
Gewoon revisie setje voor bestellen en dan is dat opgelost.
Zelf super makkelijk te vervangen.
Hooguit 30min werk.Het spruitstuk verhaal.
Ik had een gsi met een lege kat.
Kat zit bij een corsa aan het spruitstuk vast.
Dus een lege kat= apk afkeur.
Zelf te gierig om een nieuwe te kopen dus er 1 geleend voor de apk.
Prima spruitstuk met goeie kat geen scheuren of andere problemen!!
Die gemonteerd en vliegend door de apk.
Na de apk wat zie ik in eens bij het demonteren …. een scheur tussen de 1e 2e poort…. zomaar uit het niets.
Hou in je achterhoofd dat dit geleende spruitstuk volgens opel voorschriften gemonteerd was.
Inc nieuwe pakkingen etc.
En het er misch 25km onder gezeten heeft.
Zo zie je naar dit gebeurt dus gewoon uit het niets!
Gelukkig voor mij is de kennis die hem mij leende suoer relaxed en een vakman kwa lassen dus heeft het mij niets gekost verder.
Maar nogmaals dit laat dus zien dat dit soort dingen dus echt gewoon gebeuren.
En dat er absoluut geen sprake is van sabotage.1 februari 2015 om 01:08 #18271132@Nessuno wrote:
Maar nogmaals dit laat dus zien dat dit soort dingen dus echt gewoon gebeuren.
En dat er absoluut geen sprake is van sabotage.Das dan wel een erg zwak punt bij Opel…
Maar ieder merk zal z’n zwakheden hebben misschien, ik ben nooit genoeg geinteresseerd geweest in auto’s om ervan op de hoogte te zijn behalve dan van de grote terugroepacties van Toyota etc.
1 februari 2015 om 01:17 #18271133Alle waar naar zijn geld,bedoel mijn corsa gsi was uit 2001… 210 000km op de klok.(spruitstuk)
En mijn huidige enjoy uit 2003. (Schakel meganisme) met 40k op de teller.
Maar wat je zegt elk merk en type zijn eigen kwaaltjes.1 februari 2015 om 14:21 #18271134Lees dit zo ff door en dan denk ik:
Wat wil je bewijzen:Sabotage???
En dan,veel meer als jij deed het keurmeester nee jij deed eigenaar het zal heel dit topic nooit worden wat wil je bereiken??????????????
Ja alles is te saboteren en nee niemand gaat zulke dingen als dit saboteren,wat onder de rommel van opel valt kwa degelijkheid
Dus einde topic als het aan mij ligt,dit schiet nl niet op en niemand heeft der iets aan dit kinderlijke gezeik..
Rots je hebt gelijk jou auto is gesaboteerd,en nu?
(dat wil je toch horen al die vorige posters zeggen nee is gewoon slijtage is pech en ik ik zeg ja ze hebbe je goed te pakken gehad daar want dat wil je horen)
1 februari 2015 om 14:36 #18271135@GSE wrote:
Lees dit zo ff door en dan denk ik:
Wat wil je bewijzen:Sabotage???
En dan,veel meer als jij deed het keurmeester nee jij deed eigenaar het zal heel dit topic nooit worden wat wil je bereiken??????????????
Ja alles is te saboteren en nee niemand gaat zulke dingen als dit saboteren,wat onder de rommel van opel valt kwa degelijkheid
Dus einde topic als het aan mij ligt,dit schiet nl niet op en niemand heeft der iets aan dit kinderlijke gezeik..
Rots je hebt gelijk jou auto is gesaboteerd,en nu?
(dat wil je toch horen al die vorige posters zeggen nee is gewoon slijtage is pech en ik ik zeg ja ze hebbe je goed te pakken gehad daar want dat wil je horen)
Ik kan je inbreng waarderen maar je schat de geschetste situatie niet goed in en waarbij je ook fout zit omtrent mijn motief.
In feite is het gedeelte ‘vermoeden van sabotage’ maar bijzaak in dit topic, hetgeen ik graag wil is eventueel voorkomen dat er meer schade ontstaat indien er sprake zou zijn van sabotage.
Ik had ook simpelweg kunnen zeggen “denk dat er sprake is van sabotage” en misschien had dat wel verstandig geweest, het is nu wel pijnlijk duidelijk dat er over de werkelijke reden heen gelezen wordt omdat het eventueel over een ‘foute monteur’ van een apk station zou gaan…waarop meerdere mensen het blind opnemen voor een monteur die ze slechts uit dit verhaal ‘kennen’ :hmmz Voor het geval je nog niet op de hoogte was: ja er bestaan foute monteurs/foute apk gargares enz., net als dat er foute politici zijn en/of foute mensen werkzaam zouden zijn in allerlei andere branches (Rambam nog gezien van de week misschien? of verleden week?).
Wat mij betreft heeft dit topic ook z’n beste tijd nu wel gehad!
Voor een ieder die nu nog steeds met een kwade vinger mijn kant op wil wijzen: nee ik heb nergens gevraagd of de monteur mijn voertuig heeft gesaboteerd, slechts of daar de mogelijkheid toe bestond en waar ik het dan eventueel zou moeten zoeken om erger te kunnen voorkomen! :swear
1 februari 2015 om 14:44 #18271136Uit de openingspost:
@Rots wrote:Ik vraag het niet om eventueel wraak te willen nemen op de monteur of op zijn garage, ik zou het toch niet kunnen bewijzen en winnen doe ik het niet, maar omdat ik zelf niet veel kennis omtrent de techniek heb en graag wil weten of ik er gericht naar op zoek kan (laten) gaan door een monteur om zodoende eventueel verdere schade te voorkomen.
Lijkt me verder erg helder nietwaar!?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.