Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Corsa C 2005 ellende na APK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2015 om 13:23 #17270302
In December 2014 heb ik m’n Corsa laten keuren bij een APK garage waar ik ook het jaar ervoor ben geweest om te laten keuren. Echter deze keer heb ik wat wrijving gehad met de ‘keurmeester’, tevens eigenaar van de garage, waarna ik met een goedgekeurde Corsa en een paar kleine reparaties door deze keurmeester weer kon vervolgen. Echter begon toen de ellende, schakelen ging steeds iets zwaarder en op de koop toe is er een scheur ontstaan in het uitlaatspruitstuk.
Toegegeven ben ik al niet iemand met bijzonder veel vertrouwen in de integriteit van de medemens, na een flink aantal negatieve ervaringen door de jaren heen let wel, maar ik heb het sterke vermoeden dat deze keurmeester iets met de auto heeft uitgehaald waardoor deze mechanische schade plus motorschade heeft opgelopen sinds de keuring. Het is me net even al te toevallig dat ik deze schades allemaal binnen 1,5 maand na de keuring oploop en al helemaal omdat ik iemand ben die nooit wild acceleert met deze 1.0 Corsa en evenzo altijd heel rustig de bak schakelt omdat ik van een rustige soepele rit hou.
Ik heb het vermoeden dat de ‘monteur’ een afstelling heeft veranderd met betrekking tot de motorophanging waardoor beide schades progressief konden ontstaan echter kan ik het natuurlijk mis hebben en kan het ook los van elkaar gezien worden.
Mijn vraag aan de monteurs onder ons is: Is het mogelijk om een afstelling omtrent de motorophanging te veranderen waardoor simultaan het schakelmechanisme en het spruitstuk kapot gaan ?
Ik vraag het niet om eventueel wraak te willen nemen op de monteur of op zijn garage, ik zou het toch niet kunnen bewijzen en winnen doe ik het niet, maar omdat ik zelf niet veel kennis omtrent de techniek heb en graag wil weten of ik er gericht naar op zoek kan (laten) gaan door een monteur om zodoende eventueel verdere schade te voorkomen.
31 januari 2015 om 14:44 #18271088Nee, :wtf
31 januari 2015 om 14:55 #18271089@liviu2004 wrote:
Nee, :wtf
Zou het wat veel gevraagd zijn om je antwoordt te nuanceren? het ‘nee’ begrijp ik in een keer maar de aanwezigheid van het ‘WTF?’ emoticon ontgaat me daarbij geheel.
Hoezo ‘nee’, is het niet mogelijk dus om op dergelijke wijze een auto te saboteren? En waarom ‘WTF?’ ? Is mijn vraagstelling dusdanig verbazingwekkend dat je dat bordje te berde moest brengen?
31 januari 2015 om 15:17 #18271090Nee, de auto kan niet worden gesaboteerd als dat. Ik ben verbaasd over een monteur zou kunnen dat doen.
31 januari 2015 om 16:03 #18271091Hoezo niet hier en daar gewoon wat bouten wat los draaien , ik kan zat manieren bedenken om (motor)schade te laten ontstaan
31 januari 2015 om 16:27 #18271092Verander dan de garage. Controleer de bouten, als ze los is, zal u gemakkelijk zien.
31 januari 2015 om 17:50 #18271093@johanhummer9 wrote:
Hoezo niet hier en daar gewoon wat bouten wat los draaien , ik kan zat manieren bedenken om (motor)schade te laten ontstaan
Dus het is wel degelijk mogelijk!?
Ik ga er zo snel mogelijk op laten controleren door een andere monteur. Er is me al verteld dat dit een dure grap wordt, temeer omdat het spruitstuk en de katalysator een geheel zijn. Al met al heb ik nu al minimaal 1000 euro schade opgelopen.
31 januari 2015 om 18:10 #18271094Aan zulke klanten heb ik altijd zo’n hekel.
Je ziet ze alleen bij de apk, en na de apk gaat er iets kapot en dan komt het door….jawel…de apk.
Onderhoud kennen ze niet, en het moet allemaal zo goedkoop mogelijk gerepareerd worden….Het is algemeen bekend dat de c-corsa’s een verrot schakelmechanisme krijgen na een tijd.
Gelukkig is daar een oplossing voor, genaamd het nieuwe type schakelmechanisme.
Die zijn beter opgebouwd waardoor je geen speling meer zal krijgen.
Laat zo’n ding monteren en je hebt weer een goed schakelende corsa.Scheur in het spruitstuk…..ga je nou serieus je garage daar de schuld van geven?
Sommige spruitstukken scheuren nou eenmaal na verloop van tijd.
Gelukkig kan dat gelast worden, of desnoods vervangen.Dit heeft niets met de apk te maken. Gewoon slijtage.
Bij de apk word alles nagekeken zodat ie veilig over straat kan, daar valt een schakelmechanisme niet onder.
En door de reparaties kan het ook niet komen, hoe krijg je een scheur in je spruitstuk na het sleutelen? Kan nooit.Ik durf te wedden dat hier nog het oud type schakelmechanisme op zit die al wat speling had, maar nu totaal uitgelubbert is.
31 januari 2015 om 18:18 #18271095In december opende je een topic over het zwaardere schakelen, daar heb ik je mijn foto laten zien van een stel schakelmechanismes.
Je bent al een tijd op de hoogte van je slechte mechanisme….maar nu ga je roepen dat de garage je auto verder molt…..
:hmmz
31 januari 2015 om 18:19 #18271096@Fearless wrote:
Aan zulke klanten heb ik altijd zo’n hekel.
Je ziet ze alleen bij de apk, en na de apk gaat er iets kapot en dan komt het door….jawel…de apk.
Onderhoud kennen ze niet, en het moet allemaal zo goedkoop mogelijk gerepareerd worden….Deze Corsa is uitstekend onderhouden! En waarom oordeel je over me zonder mijn achtergrond te kennen, heb je dat thuis zo geleerd?
31 januari 2015 om 18:25 #18271097Omdat het vaak dezelfde slag mensen is die roepen dat het de schuld van de garage is als ze net eens geweest zijn voor de apk ;)
31 januari 2015 om 18:25 #18271098@Fearless wrote:
In december opende je een topic over het zwaardere schakelen, daar heb ik je mijn foto laten zien van een stel schakelmechanismes.
Je bent al een tijd op de hoogte van je slechte mechanisme….maar nu ga je roepen dat de garage je auto verder molt…..
:hmmz
Je doet nu net of het een het ander uit zou kunnen sluiten maar zo begon het inderdaad, dat nu ook het spruitstuk begint te scheuren zou een logisch gevolg kunnen zijn van sabotage, beide euvels!
Als je alleen maar negatief kunt oordelen omdat jij toevallig ook apk doet ben je niet de juiste persoon om op dergelijke vragen te reageren. En als je het dan nog niet begrijpt kan ik je zeggen dat het geen kritiek op jou was maar op een andere monteur (gaat er dan een lampje branden?) en dat het niet eens geverifieerd is dat er bouten los zouden zitten of dergelijks maar dat ik oorzaak en gevolg aan het onderzoeken ben.
31 januari 2015 om 18:28 #18271099Om een lang verhaal kort te maken………..Puur slijtage.
31 januari 2015 om 18:36 #18271100@Fearless wrote:
Omdat het vaak dezelfde slag mensen is die roepen dat het de schuld van de garage is als ze net eens geweest zijn voor de apk
Iik ben persoonlijk niet zo dol op mensen die iedere persoon over dezelfde kam scheren op basis van haarkleur en zo.
Slijtage? Hoe weet je dat? Heb je een glazen bol tot je beschikking?
Ik kon je post van een maand of wat geleden best nog wel waarderen maar thans praat je maar gewoon wat aan en doe je aannames op basis van alles dat je er niet van kunt weten. Ik was de indruk aangedaan dat ik hier wel een objectieve reactie kon verwachten maar dit is ook zinloos dus.
31 januari 2015 om 18:45 #18271101Slijtage? hoe ik dat weet?
Omdat ik die dingen vaker vervangen heb.Je praat over een reparatie van 1000 euro, iets wat makkelijk goedkoper kan. Dat gescheurde spruitstuk is voor een ervaren elektrode (want gietijzer) lasser gemakkelijk te lassen . En dat schakelmechanisme kost ook nog geen 100 euro ex werk. En qua werk is op zijn max een half uur.
Nu ben je gewoon pissig omdat iemand geroepen heeft dat het wel 1000 euro gaat kosten, terwijl je auto net voor de apk is geweest….en nu zoek je een zondebok.31 januari 2015 om 18:58 #18271102@Fearless wrote:
Slijtage? hoe ik dat weet?
Omdat ik die dingen vaker vervangen heb.Is dat je onderbouwing? “omdat je die dingen vaker vervangen hebt”? :roll:
@Fearless wrote:
Je praat over een reparatie van 1000 euro, iets wat makkelijk goedkoper kan. Dat gescheurde spruitstuk is voor een ervaren elektrode (want gietijzer) lasser gemakkelijk te lassen . En dat schakelmechanisme kost ook nog geen 100 euro ex werk. En qua werk is op zijn max 100 euro.
Daar zeg je zowaar iets constructiefs (‘iets waar iemand iets aan zou kunnen hebben’).
@Fearless wrote:
Nu ben je gewoon pissig omdat iemand geroepen heeft dat het wel 1000 euro gaat kosten, terwijl je auto net voor de apk is geweest….en nu zoek je een zondebok.
Maar hier generaliseer je er weer op los en doe je aannames over dingen die je niet kunt weten. Je kunt niet weten of ik al dan niet ‘pissig’ ben en eventueel een uitlaatklep in de vorm van ‘een zondebok’ op het oog heb.
Waarom kun je niet gewoon bij de vraagstelling blijven? Gooi even je vooroordelen weg en geef een ander even niet de schuld van je persoonlijke frustratie! Ik ben hier niet gekomen om door jou beledigd te worden, om de schuld te krijgen van alles dat jij vind dat er mis is aan bepaalde elementen in jouw klantenkring!
31 januari 2015 om 19:04 #18271103Je hebt echt een plaat voor je kop als je wil beweren dat het niet door slijtage komt…
In je vorige topic heb ik je al een oplossing tot je probleem gegeven, blijkbaar heb je daar niets mee gedaan.
Vervolgens open je dit topic, over het zelfde probleem….maar nu is de garage misschien wel fout.
Dan heb ik mijn oordeel al wel klaar ja :thumbup
31 januari 2015 om 19:39 #18271104Ga er maar vanuit dat het slijtage is,als je motor ophanging los zit dan moet de echt los zitten zodat je motor er echt niet meer goed in hangt,en dan zou je sommige versnellingen niet kunnen gebruiken,spruitstuk kan ook spontaan scheuren,of het flex gedeelte,je kat kan ook gewoon kapot,het hoort gewoon bij ondderhoud,het komt alleen niet elk half jaar voor. Dus zoek een goede monteur,dan wel een amateur monteur die thuis lekker wil sleutelen,en je ben klaar voor een fractie van dat geld.
31 januari 2015 om 19:48 #18271105@usbstick wrote:
Ga er maar vanuit dat het slijtage is,als je motor ophanging los zit dan moet de echt los zitten zodat je motor er echt niet meer goed in hangt,en dan zou je sommige versnellingen niet kunnen gebruiken,spruitstuk kan ook spontaan scheuren,of het flex gedeelte,je kat kan ook gewoon kapot,het hoort gewoon bij ondderhoud,het komt alleen niet elk half jaar voor. Dus zoek een goede monteur,dan wel een amateur monteur die thuis lekker wil sleutelen,en je ben klaar voor een fractie van dat geld.
Het zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt en ik kom er zeker nog op terug zodra ik meer weet, voorlopig sta ik nog open voor alle mogelijke indrukken, ik hoop dat je gelijk hebt.
31 januari 2015 om 20:06 #18271106MIJN EERLIJKE 100% MENING
Als jij daar net zulks een grote BEK opzet als hier
HOOP ik met mijn hele hart dat die monteur ELKE SCHROEF aan je auto LOSGEDRAAID heeft.
inclusief je wielbouten en de bouten van je remmenZulke figuren zoals jij zit niemand op te wachten,
Daarbij verraad je postgeschiedenis je, dat je voor de apk al zwaarder schakelde
dus nogmaals VOOR!!!!!!!!!!!! de apkTevens een spruitstuk scheurt, zeker in de kou als je pech hebt.
Ik heb hier zelfs nog een nieuw spruitstuk liggen van een 1/0 12v van een c-corsa met scheur erin
en deze heeft nog nooit op de auto gezeten31 januari 2015 om 20:07 #18271107Die schakeldingen gaan vaker , meriva A is exact het zelfde.
En omdat we die dingen vaker vv hebben zal dat het waarschijnlijk wezen ja.
Wij monteurs hebben ervaring en weten hoe een auto in mekaar zit , als klanten het beter weten moeten ze het lekker zelf doen
31 januari 2015 om 20:20 #18271108@Corsaliefhebber wrote:
MIJN EERLIJKE 100% MENING
Als jij daar net zulks een grote BEK opzet als hier
HOOP ik met mijn hele hart dat die monteur ELKE SCHROEF aan je auto LOSGEDRAAID heeft.
inclusief je wielbouten en de bouten van je remmenZulke figuren zoals jij zit niemand op te wachten,
Daarbij verraad je postgeschiedenis je, dat je voor de apk al zwaarder schakelde
dus nogmaals VOOR!!!!!!!!!!!! de apkTevens een spruitstuk scheurt, zeker in de kou als je pech hebt.
Ik heb hier zelfs nog een nieuw spruitstuk liggen van een 1/0 12v van een c-corsa met scheur erin
en deze heeft nog nooit op de auto gezeten:wtf
Volgens mij ben jij al tijden rijp voor een TBS-kliniek en heeft je omgeving het erg zwaar met je.
Als je overigens beter had opgelet, zonder dat witte schuim uit je mond, had je kunnen zien dat mijn vorige topic einde-December werd geplaatst en dat de Corsa begin December z’n APK heeft gehad…dus nee, het zwaarder schakelen kwam zo’n twee weken na de apk.
Ik vind het wel genoeg zo met alle grimmigheden op dit forum, de een gedraagt zich nog meer stupide dan de ander (met uitzondering van johanhummer9 overigens) en ik kwam met een vraag, niet om me door de dorpsgek uit te laten schelden.
31 januari 2015 om 20:23 #18271109@johanhummer9 wrote:
Die schakeldingen gaan vaker , meriva A is exact het zelfde.
En omdat we die dingen vaker vv hebben zal dat het waarschijnlijk wezen ja.
Wij monteurs hebben ervaring en weten hoe een auto in mekaar zit , als klanten het beter weten moeten ze het lekker zelf doen
Door dit laatste te zeggen stel je je dus solidair op met de andere ‘monteurs’ die in dit topic hebben gereageerd. Als jij ook zo kortzichtig wilt zijn kan niemand je tegenspreken, zelf weten.
31 januari 2015 om 20:23 #18271110Andere vraag;
Heb je enige kennis van autos, weet je hoe die in mekaar zit en werkt enz enz?
31 januari 2015 om 20:33 #18271111Tja laat er eens door iemand met verstand van zaken naar kijken wellicht een forum lid.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.