Corsa C (2001) Y17DT Cruise Control

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C (2001) Y17DT Cruise Control

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272843
    JamesB009
      Lid sinds:
      28 February 2010

      Gezien ik weinig informatie heb kunnen vinden op internet over cruise control in een Corsa C met Y17DT motor besloten om het een en ander te delen met jullie.

      Zoals verwacht heb ik dus een Corsa C uit 2001 met een Y17DT motor er in, hier wilde ik graag cruise control in hebben, dus heb de hendel hiervoor gekocht in de hoop dat het plug & play was.

      Heb de hendel er in gezet (Lees: Aapje) (Bij mij lopen er 4 kabels vanaf de hendel richting de ECU, mocht je minder kabels hebben is de kans groot dat je zelf nog een kabel moet leggen richting ECU).
      Vervolgens met OpCom hebben we de ECU / BCM uitgelezen. In de ECU hebben we de Cruise Control optie aangezet en we zijn gaan rijden.
      Wij zagen in de BCM dat de waardes van de hendel door kwamen in de BCM, echter reageerde de motor er niet op, conclusie, plug en play werkt niet.

      Vervolgens in OpCom nog wat dingen geprobeerd, helaas zonder resultaat.

      Wij zijn bij liviu2004 (thanks for the help!) langsgegaan, gezien hij hier wat ervaring mee had.
      Helaas daar ook niet aan de praat gekregen, ook niet met een ECU update. Met Tech2 geprobeerd om het in de ECU te programmeren, maar deze optie is simpelweg niet beschikbaar via het inprogrammeren.

      Hierna hadden wij verschillende opties:
      – Andere ECU aanschaffen waarbij dit wel beschikbaar is
      – ECU updaten met een Y17DTL versie, in de hoop dat de optie dan wel beschikbaar is
      – Hendel modificeren en zelf 3 kabels naar de ECU leggen.

      Met dit nieuws naar huis gegaan, waarna Liviu nog wat extra research heeft gedaan, op een duits forum heeft iemand anders dit probleem ook al gehad, bij hem was de oplossing door met OpCom een Astra G te kiezen in plaats van de Corsa C, en dan de Y17DT motor, hierbij kon hij wel de Cruise Control inprogrammeren in de ECU.
      Deze mogelijkheid direct geprobeerd, en dit werkt!

      Conclusie, het is dus semi-plug&play, maar met het inprogrammeren is het dus belangrijk om de Astra G te kiezen, en niet de Corsa C.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.