Corsa C 1.2 uit 2002 Verliest Koelvoiestof

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo Corsa C 1.2 uit 2002 Verliest Koelvoiestof

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346932
    Ramazan Mutlu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 August 2017

      Beste Forumleden,

      Ik ben een trotse eigenaar van een Corsa C 1.2.
      Heb hem ruim 1 jaar in bezit.
      Vorige maand de waterpomp vervangen omdat deze enge geluiden toonde, maar geen verlies van koelvloeistof.
      Sinds dat mijn waterpomp is vervangen verliest mijn auto koelvloeistof waardoor ik om de 1 tot anderhalf week een klein liter koelvloeistof moet bijvullen.
      Ook hoor ik bij koude start als ik gas geef water borrelen achter de dashboard.
      Verder heb ik 2 dagen lang een groot stuk karton onder mijn auto geplaatst om te kijken of er ergens een lekkage is, dit ben ik niet tegen gekomen.
      Bij de slangen en de koelvloeistof reservoir dop lekt er ook niks, de beide dikke slangen van de radiator zijn beiden warm als de motor op temperatuur is. ( auto heeft geen airco) De oliedop is wat mayonaise achtig omdat ik hele korte afstanden rijd naar mijn werk 2 km heen en 2 km terug, ik laat mijn auto altijd warm draaien 2 minuten voor ik begin met rijden. Olie pijlstok heeft geen sporen van koelvloeistof.Auto heeft ook geen witte rook uit uitlaat

      Verder word de auto ook snel warm, althans komt snel om motor temperatuur 85-90 graden. Als ik binnen de stad rijd met warm weer en ik lang wacht voor de stoplicht slaat de fan aan. (koelvloeistof zit er dan wel voldoende in)
      Komt dit omdat het een klein motor is ?

      Oorzaken waaraan ik een twijfel neerleg:

      Kan het zijn dat de garage het systeem niet goed heeft ontlucht nadat de waterpomp was vervangen ?
      Want hij was in no time klaar met alleen ontluchten, en voorheen ik de waterpomp liet vervangen had ik nooit problemen met koelvloeistof bijvullen.

      Kachelradiator zit ik ook aan te denken door dat geborrel als ik bij koude start weg rijd, en af en toe een klein plaatsje nat onder de voeten mat een heel klein plekje.

      Ik kijk graag uit naar jullie reacties
      Alvast bedankt!

      #18346938
      Ramazan Mutlu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 August 2017

        Heb zojuist onderin gekeken zag er wat nat uit een heel klein beetje.links onder aan de radiator. Maar volgens mij doet die dat alleen als de systeem onder druk is
        Het druppelt op de plaat van de bumper onderzijde.
        Heb zelf maar de motor helemaal laten warmdraaien tot de ventilator aansloeg daarna t dopje van de reservoir tank beetje open gedraaid en de verwarming volop aangezet.
        Ontluchten is toch maar voor niks geweest want k zag dat de radiateur onder in het hoekje beetje los gelaten heeft volgens mij nadat motor goed op temperatuur komt.
        Iemand nog tips hoe ik deze simpel weg kan vervangen het gehele radiateur

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.