Corsa C 1.2 16v houdt in met warme motor

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1.2 16v houdt in met warme motor

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    rofl
    Deelnemer

Hoi ik ben een groot Opel liefhebber, ik heb hiervoor een Vectra A uit 1994 en een Zafira A uit 2002 gehad. Allebei zeer fijne auto’s. Door omstandigheden lange tijd een SUV gereden (BMW X5, ja ik weet het) maar nu voor erbij deze auto.

Ik heb recent een Corsa C 1.2 16v gekocht uit 2002. 172k gelopen met NAP en de auto heeft 2024-6 bij de Opel dealer onderhoud gehad waarbij alle onderhoudsdelen zijn vervangen (bougies, filters, olie, etc).

Hij start gewoon goed en de ketting ratelt niet (dat was een voorwaarde van mij voor koop). Maar wat er nu aan de hand is als de motor warm wordt gaat de auto onregelmatig optrekken. Dus hij trekt niet vloeiend op maar alsof ie inhoudt. De auto gaat niet soepel door de toeren heen. Je moet de koppeling mishandelen om op te trekken en ik heb geen zin om die te slopen. Het LIJKT alsof bij koude motor het veel minder is maar ik moet daar goed even op letten. Ik heb er al injector reiniger van Wynn’s erin gegooid om de boel lekker schoon te maken.

Wat ik onder de kap ook heb gezien is dat een sensor linksvoor het blok wat uitsteek is vervangen. Ik denk dat de kvs temperatuur sensor is.

Nu weet ik dat iedereen in koor LMM gaat roepen. Maar meerdere gebruikers geven aan dat je origineel moet kopen. Dat snap ik. Maar mijn vragen zijn:

Wat is het origineel nummer want ik zie heel veel verschillende nummers rondschieten?

Moet het per se een GM onderdeel zijn? Het is immers van Bosch, kan ik niet hetzelfde onderdeel van Bosch kopen met hetzelfde nummer als origineel of kan dat niet?

Ik weet dat hier heel veel onderwerpen over zijn geweest maar de bovenste 2 vragen zijn voor mij onduidelijk.

Alvast bedankt all!

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.