Corsa C 1.0 1.2v olielekkage rechts onder versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1.0 1.2v olielekkage rechts onder versnellingsbak

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356126
    robmw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 May 2018

      Hallo,

      Ben nieuw hier, Rob is mijn naam en ik ben 61. Geen echte klusfanaat, maar ik vind het wel leuk om me in sommige techniek te verdiepen. Zo ben ik tegen een lekkage aangelopen van mijn zojuist gekochte Opel Corsa 1.0 1.2v Eco easytronic uit 2002.

      Omdat ik wist dat de oliedruk sensor ivm lekkage vervangen moet worden (nwe besteld), heb ik het blok goed schoongemaakt. Toen een paar kilometer gereden en zo kwam ik erachter dat er ook wat olie drupt/zweet aan onderzijde versnellingsbak.

      Het druppelt/zweet niet zolang de motor niet loopt, dus zou er op zich mee door gereden kunnen worden, maar fris is het natuurlijk niet.  De olie kan onmogelijk van de genoemde lekke sensor komen, daarvoor lekt deze te weinig en is er te kort (en langzaam) met auto gereden!

      Heb foto gemaakt en 1 aangepast van internet om de plek goed te duiden;

      Corsa lek

      Corsa lekkage pijl

      Dus waar komt de lekkage dan vandaan. Rondom het carter had ik ook schoongemaakt, was ook smerig, maar vermoedelijk wel van de lekke oliedruk sensor.

      Wie het weet mag het zeggen. Dank en groet,

      Rob

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.