Corsa C – 04 – Lekkage kofferbak

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C – 04 – Lekkage kofferbak

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18516359
    Liugan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2023

      Goedemiddag!

      Ik ben al een paar weken bezig om een lekkage probleem te vinden aan onze Corsa C uit 2004. De meeste mensen vertellen mij inmiddels dat ik beter een andere auto kan halen, maar als trouwe Opel fan blijf ik met trots in dit model rijden naast onze gezinsauto (uiteraard ook een Opel!). Ik hoop hier wat meer informatie te vergaren, maar tot nog toe geen relevante thread gevonden.

      De lekkage komt bij de kofferbak weg en vanuit hier verspreid het zich naar onder andere de achterstoelen en de vloer. Het voelt alsof je de hele winter een cabrio hebt waarvan het dak niet meer dicht kan. Het vreemde is dat de kleine buien geen problemen geven. Langere buien of hevige buien zorgen echter wel voor het probleem. Het lijkt erop dat er eerst iets vol moet lopen en er ergens iets van een “bakje” met water ontstaat voordat het in de kofferbak komt.

      Ondertussen de voor de hand liggende werkzaamheden al uitgevoerd:

      • Rubbers achterverlichting vervangen
      • Rubber kofferbak klep nagelopen
      • Benzine dop + klep nagelopen
      • Rubber antenne vervangen

      In onderstaande afbeelding staat weergegeven waar het water vandaan lijkt te komen. Destijds al eens de bekleding en beplating weggetrokken maar niks kunnen vinden. Als je met de tuinslang net onder het achterlicht spuit komt er met een paar minuten water langs lopen op het aangegeven punt in de kofferbak.

      Corsa_C_lekkage_1

      Corsa_C_lekkage_2

      Ik hoop dat jullie misschien meer weten van dit probleem.

      Een ander bekent punt voor lekkages aan de voorkant bij de bestuurderszijde is vorig jaar al verholpen, hier heb ik gelukkig geen problemen meer mee tijdens deze winter.

      Drive save!

      #18526463
      Deventer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 August 2018

        Al eens gekeken naar de membranen achter de bumper . Bij mijn Corsa D kwam het regenwater/spatwater daar door de kofferbak binnen. Ik weet niet of de constructieMenbramen Corsa D bij de C het zelfde is maar het lijkt me de moeite waar om het te onderzoeken.

         

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.