Corsa B stottert houdt in en motormanagement lampje gaat aan

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B stottert houdt in en motormanagement lampje gaat aan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356342
    Yorickburen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 June 2016

      Hallo allemaal

       

      Sinds kort begint mij Corsa steeds meer kleine gebreekjes te krijgen. Het begon met twee weken terug een keer inhouden op een 80-weg en toen ging het motormanagementlampje branden. Deze was na gas los met 2 seconden weg.

      Wel kwam het steeds meer voor en nu houdt de auto ook in in lagere versnellingen en verliest deze veel vermogen.

      Ook als ik stilsta en gasgeef daalt het toerental soms en kom ik dus niet vooruit.

      De auto laten uitlezen, hieruit kwam foutcode Lambda sensor 1. Tot nu toe zijn er afgelopen maand de bougies en het brandstoffilter vervangen. Na de storing de lambdasonde vervangen en is de luchtmassameter schoongemaakt, echter geen resultaat.

      Kan een van jullie mij helpen?  :scratch:

      #18356527
      Yorickburen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 June 2016

        Niemand een idee om te testen of op te lossen?

        Ik las op het forum dat de krukassensor ook vaak het probleem is, maar na testen blijk de nokkenassensor niet apart van de krukassensor te kunnen draaien. Zou dit het misschien kunnen zijn?

        #18357001
        XJ600S
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 June 2018

          Lijkt een beetje op wat mijn Corsa doet. Bij mij lijkt het de EGR te zijn. Pas schoon laten maken, het stotteren (vooral bij koude motor) is nu weg, maar motorstoringslampje blij ft wel branden. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe EGR.

          #18357136
          lv4810
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2018

            Kunnen ook de injectoren zijn. Die veroorzaakten bij mij de motormanagement storing.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.