Corsa B – Spatbordverbreders

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – Spatbordverbreders

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364675
    Malina
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2016

      Een bekend euvel van de Corsa b, is het verkleuren van de spatbordverbreders. Vervangen kan voor plus minus €30 inclusief verzenden. Maar dan heb je kleurverschil met de voor- en achterbumpers. Andere mogelijkheden waar ik op kwam zijn: behandelen met lijnzaadolie & overspuiten.  Maar hier heb ik geen ervaring mee en ik weet ook niet de juiste werkwijze. Wat zijn jullie ervaringen om dit euvel op te lossen en hoe hebben jullie dit gedaan?

      E58BBA0A-F723-467D-9197-8B3747BC0137

      #18364882
      CorsaB5D97
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 February 2013

        Ik gebruik al jaren onderstaand product. Van de producten die ik tot dan toe heb geprobeerd, was dit de beste. Natuurlijk moet je, afhankelijk van de weersomstandigheden, met enige regelmaat opnieuw aan de gang. Het is niet het goedkoopste product (vanaf +/- 27 Euro), maar het gaat heel lang mee. Ik heb de SmartGel jaren geleden gekocht en nog een kwart inhoud over. Volgens mij is het zwarte kunststof van mijn Corsa B van bouwjaar 200o nog steeds even zwart als bij een nieuwe.

        SmartWax SmartGel Trim Tire & Hard Plastic Restorer 473 ml

         

        #18364890
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Super bedankt voor je input!

          #18365028
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Goed schoonmaken, kunststof primer als eerste laag (paar dunne lagen), daarna gewone primer (paar dunnen lagen) en vervolgens antraciet of een andere kleur laag spuiten (meerdere lagen). Als je kiest voor een metallic kleur, dan ook nog blanke lak erop.

            En dat kan je dan ook doen met de zwarte randen op je bumpers.

            #18365029
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Fohnen of met een verfbrander warm maken, dan komt de kleur ook tijdelijk weer terug.

              #18365184
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                Bedankt voor de uitleg en toelichting! Ik zal wel een foto plaatsen zodra het af is.

                #18365186
                CorsaB5D97
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 February 2013

                  Welke optie kies je?

                   

                   

                  #18365196
                  Malina
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 November 2016

                    Ik denk dat ik de voorste ga vervangen (want die blijken stuk te zijn). Dan ze allemaal spuiten zodat alles weer bij elkaar past.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.