Corsa B – Radiateur vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – Radiateur vervangen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18406645
    Malina
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2016

      Hi,

      De radiateur is lek en daarom wil ik deze vervangen. Ik heb een corsa b uit bouwjaar 1999 model 2000.
      De auto heeft airco en een automatische versnellingsbak.

      Moet het gas van de airco verwijderd worden alvorens de radiateur kan worden vervangen?
      Zal de auto veel olie van de automatische versnellingsbak verliezen bij het vervangen van de radiateur?
      Kan het klusje goed worden uitgevoerd in- en om het huis zeg maar?

      Alvast bedankt voor jullie hulp. :bye:

      #18406657
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Meestal lopen er leidingen van de automaat door de radiateur, althans bij mijn Vectra B en Astra F.

        Dus je moet goed opletten of je er 1 hebt voor automaat.|
        Daarnaast zat er uit me hoofd verschil in een radiateur voor een Corsa B met of zonder airco.

        Airco hoeft niet leeg, maar is wel makkelijker natuurlijk, dan kan je de condensor etc. uit de weg halen.
        Hopelijk buigt alles genoeg mee om de radiateur eruit te kunnen halen.
        Bumper moet er sowieso af.

        Daarnaast is het een keer leeg laten lopen van je automaat en versie olie er in doen ook wel goed.
        En 4 tot 6 liter ATF2 kost ook niet de wereld.

        #18406939
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Dank voor de uitgebreide reactie. De radiator heeft inderdaad een oliekoeler voor de automaat.

          Weet je toevallig ook of ik er een andere radiator in kan plaatsen die wel een aftapkraan heeft?

           

          #18407124
          Malina
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2016

            De radiator is er volgens mij uit te halen zonder de bumper eruit te halen. De condensor van de airco zit achter de bumper, dus helemaal aan de voorkant.

            IMG_1267

            #18407293
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Als je alle leidingen en slangen los krijgt zonder de bumper er af te halen, dan zou ik dat ook doen.

              En welke versies van radaiteuren er zijn geen idee.

              #18413126
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                Nog even een update; het is gelukt om de radiateur te vervangen zonder het airco systeem leeg te maken. Lek is nu opgelost! Ik heb geen transmissie olie hoeven bij te vullen want er kwam niks uit.

                #18413262
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Automaatolie moet je peilen bij draaiende motor en dan op de juiste kant van de peilstok kijken.
                  Deze heeft 2 schalen van 25 graden en van 85 graden uit me hoofd.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.