Corsa B Motorstoring bij 100km/u

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B Motorstoring bij 100km/u

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361494
    SteveX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2018

      Goedenavond allemaal

       

      Ik heb een probleem (eigenlijk twee) met mijn geliefde Corsa. Ik kom er met mijn sleutelmannetje niet uit, wellicht dat jullie misschien weten wat er aan de hand is.

      Als ik boven de 80-90 km/u rij en ik geef even wat gas om iemand in te halen bijv dan houdt de auto plots in en gaat mijn oranje motormanagement branden. Als ik vervolgens zo’n twee seconden van het gas af ga dan kan ik weer ‘gewoon’ gas geven en gaat het lampje weer uit. Eerst was het heel af en toe, maar nu is het steeds vaker, vrij vervelend.

      We hebben de lambdasonde schoon gemaakt, maar dit leverde geen resultaat op. Zou dit het meest logische probleem zijn? Ik dacht ook aan de luchtmassameter.

      Tevens heb ik een probleem met koude start. Hij start gewoon prima, maar als ik in lage toeren wegrij dan lijkt het wel of hij verzuipt. Hij gaat schokken en hij reageert niet meer op het gaspedaal. Als ik gewoon flink gas geef als ik wegrij is er niks aan de hand.

      Geen idee of deze twee dingen met elkaar te maken kunnen hebben?

      Ik hoop dat jullie misschien wat tips hebben! Bedankt alvast

      Gr Steve

      #18361496
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Zijn er al foutcodes uitgelezen? Als het motorlampje gebrand heeft is er een foutcode opgeslagen in de ECU.

        Groet,

        Jasper

        #18361526
        SteveX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2018

          Nog niet. Hoopte dat het wellicht een bekend probleem was. Ga een afspraak maken. Tnx Jasper

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.