Corsa B – Kachelkraan heraansluiten

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – Kachelkraan heraansluiten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366637
    Malina
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2016

      Afgelopen woensdag ging het motormanagement lampje branden en sloeg de meter van het koelwater hoog uit. Nadat ik op mijn bestemming was aangekomen heb ik de auto uitgelezen: code 0115 koelvloeistoftemperatuur circuit storing. De ANWB gebeld en de conclusie was: kachelkraan defect en een koelvloeistofslang lek. De koelvloeistofslang is ter plekke hersteld. En de kachelkraan is eruit gehaald, een noodoplossing is getroffen. Zie hieronder de foto.

      IMG_7048

      Een nieuwe kachelkraan is aangeschaft. Nu wil ik het geheel weer herstellen naar originele staat. Het is mij echter onduidelijk welke slangen op welke aansluiting moeten van de kachelkraan. De slangen lopen van/naar:

      IMG_7050 2

      En deze moet uitaard ook weer aangesloten worden op de kachelkraan, maar die weet ik wel te vinden :)

      IMG_7052

      De aansluitingen op de kachelkraan (GM 90 566 947):

      IMG_7053

      Er staat een pijl afgebeeld op de kachelkraan, vermoedelijk van de stoomrichting, deze wijst van de, ‘enkele aansluiting richting de dubbele aansluiting’.

      Zou iemand kunnen aangeven hoe het zaakje juist aangesloten moet worden?
      En moet ik naast het leeg laten lopen van het koelvloeistofsysteem, aansluiten van de kachelkraan en het bijvullen van het koelvloeistofsysteem nog ergens mee rekening houden? Dus dat anders gaat dan bij ‘normale’ koelvloeistof werkzaamheden?

      Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp/input!

      #18366669
      juruca
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 January 2005

        Hi Marcin,

        Mijn zoon rijd nog in mn Corsa B.

        Wat is de functie van die kraan ? Om warm en koud te regelen in het interieur ?

        Thx!

         

         

        #18366671
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Hi Juruca,

          Het onderdeel regelt de toevoer van (warm) koelmiddel dat naar de kachelradiateur kan stromen. Vooral voor auto’s voorzien van airco is dit belangrijk. Je wilt immers een koude airco met een zo’n hoogst mogelijke opbrengst.

          #18366672
          Malina
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2016

            Gisteren ben ik nog langs de autosloop geweest met de hoop een auto te treffen met het onderdeel. Maar helaas was die er niet.

            #18366691
            Malina
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 November 2016

              Kan iemand bevestigen of dit klopt?

              1: EGR;
              2: Kachelradiateur;
              3: Waterpomp.

              #18366906
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                Weet iemand waar ik dit eventueel kan vinden?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.