Afgelopen woensdag ging het motormanagement lampje branden en sloeg de meter van het koelwater hoog uit. Nadat ik op mijn bestemming was aangekomen heb ik de auto uitgelezen: code 0115 koelvloeistoftemperatuur circuit storing. De ANWB gebeld en de conclusie was: kachelkraan defect en een koelvloeistofslang lek. De koelvloeistofslang is ter plekke hersteld. En de kachelkraan is eruit gehaald, een noodoplossing is getroffen. Zie hieronder de foto.
Een nieuwe kachelkraan is aangeschaft. Nu wil ik het geheel weer herstellen naar originele staat. Het is mij echter onduidelijk welke slangen op welke aansluiting moeten van de kachelkraan. De slangen lopen van/naar:
En deze moet uitaard ook weer aangesloten worden op de kachelkraan, maar die weet ik wel te vinden :)
De aansluitingen op de kachelkraan (GM 90 566 947):
Er staat een pijl afgebeeld op de kachelkraan, vermoedelijk van de stoomrichting, deze wijst van de, ‘enkele aansluiting richting de dubbele aansluiting’.
Zou iemand kunnen aangeven hoe het zaakje juist aangesloten moet worden?
En moet ik naast het leeg laten lopen van het koelvloeistofsysteem, aansluiten van de kachelkraan en het bijvullen van het koelvloeistofsysteem nog ergens mee rekening houden? Dus dat anders gaat dan bij ‘normale’ koelvloeistof werkzaamheden?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp/input!