Corsa b, injectie of carburateur??

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b, injectie of carburateur??

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365535
    reload472
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2012

      Beste mensen van het Opel forum!

       

      Ik heb een brandende vraag, ik heb een Opel Corsa b uit 97 met motorcode X14SZ  Volgens kentekencheck is dit een 1.4i motor (en dus injectie lijkt mij) enkel heeft een vriend van mij dit nagekeken en zag hij dat het een carburateur motor betreft ipv injectie. Ik begrijp dan dus ook niet waar de i voor staat in de 1.4i? Tevens las ik op andere fora weer dat er geen corsa b bestaat met een carburateur motor maar kan ik bijvoorbeeld dus wel dit vinden: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/opel/model/corsa/onderdeel/carburateur/onderdeelid/6352240/

      Ook op deze site staat overigens een carburateur voor een 1.4i motor wat ik dus totaal niet begrijp, het is toch of een injectie motor of een carburateur motor? Vanwaar de i dan in 1.4i?

       

      Alvast bedankt voor enige toelichting/opheldering!

      #18365537
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De X14SZ is een Monopoint injectie motor. Ofwel lijkt op een carberateur, maar het is injectie (Door een computer geregelde inspuiting).

        #18365555
        reload472
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2012

          <p style=”text-align: center;”>Thanks! Dat verklaart het een en ander! :good:</p>

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.