Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B C14NZ E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 19:13 #18082745
ff het koelsysteem ontluchten…
2 februari 2013 om 20:15 #18082746Zou graag willen weten wat je vermoedt….
2 februari 2013 om 20:23 #18082747zijn vermoedens he, dus ga er niet gelijk van uit.
doe eerst wat d rest hier zegt maar ff, eerst ff een keer ontluchten.
de kans zit er namelijk in dat je je koppakking lek hebt.
ik wil je verder niks aan praten, vandaar dat ik ook zeg ontlucht hem eerst eens goed.
maar als hij het zo van het 1 op het ander dat doet vraag ik me af hoe de lucht er in komt.
heb zelf met mijn rooie astra het zelfde gehad, die had de koppakking dus wel lek, en dat borrelde ook lekker rechts onderin.
maar heb hier ook al eens een topic voor bij zien komen die dit ook had, die heeft als ik me niet vergis een andere thermostaat er in gezet en alles ontlucht, toen had ie geen last meer.
ik hoop erg voor je dat dat bij jou ook het geval is.2 februari 2013 om 22:58 #18082748Oke, bedankt.
Ik heb eerlijk gezegd niet echt signalen en verder het vermoeden dat die hele koppakking nog niet zo lang geleden is aangepakt (bouten zijn nieuw). Maar ik heb één keer vrij hard moeten remmen (en tegelijkertijd sturen naar links). Heb wel de deksel van het reservoir eraf gehad. Dat was dezelfde dag als die noodrem/sturen. Sindsdien is dat klotsende water. Het is niet echt ‘borrelen’ maar gewoon klotsen. Je hoort het water gewoon lopen. En dan alleen in een scherpe bocht of het optrekken. Ik zal eerst even de koeling ontluchten.
En wat betreft het ergste geval;
Ik krijg geen (grijze) damp uit de auto.
Uitlaat is kurkdroog.
De olie van de motor ziet er zeer goed uit. Geen rare kleur ofzo. Zit ook precies op pijl (in het midden).
Temperatuur van de motor blijft ver onder de 90.Ik wil wel heel graag van die rare schrapende tik af. En het is echt alleen als die motor koud is. Heb het vanmiddag nog een keer gecheckt. :).
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik die startmotor schoonmaak? Ik ben een leek.
Bedankt voor alle info/hulp.
3 februari 2013 om 10:36 #18082749Ben vanmorgen onder de auto gekropen en had wat moeite om de remkrachtverdeler te vinden. Ik heb het vermoeden dat er allerlei kabeltjes heenlopen (vier ofzo) en hij zit (de auto van boven af gezien met de motorkap naar boven) rechtsachter onder de auto. Zag ook dat er een soort veertje aan zat. Ik heb ‘t in de WD40 gespoten maarja ik blijf twijfelen want ik weet niet zeker of dat m is. Ik lees her en der over het los ‘slaan’ etc.. maar ik zou niet weten wat ik dan moet los slaan. (Hij zou vastzitten volgens de garage).
Zag dat het water in het expansievat erg laag stond dus die vul ik nu bij. Dan ga ik m effe laten draaien om de boel te ontluchten. Hopelijk werkt dit. Die tik in de motor hoorde ik vanmorgen niet meer. ‘t zal wel…
3 februari 2013 om 10:46 #18082750Van die remkrachtverdeler even het boutje op de veer losdraaien en alle zooi eraf halen (helemaal schoonboenen). Dan weer monteren met een zuinig likje vet (hij wil nog wel eens kraken)
3 februari 2013 om 10:51 #18082751Ben toch even benieuwt, ik lees nergens een reden waarom je gestopt bent met je aankoopbedrag terugvragen… Je had alles toch zwart op wit? (Je zegt A maar geen B in dit geval..)
@Aapje wrote:
Ben benieuwd, hou ons maar up2date.
Want volgens mij ga je aan ‘t kortste eind trekken. Je hebt de auto geïnspecteerd bij aankoop gok ik, denk dat hij zich daarachter zal gaan schuilen. Immers had je bij aankoop allang kunnen zien wat er mis met de auto was… ;)
Had ik nu gelijk? Of waarom heb je afgehaakt met die advocaat erop afsturen?
3 februari 2013 om 11:04 #18082752@Aapje wrote:
Ben toch even benieuwt, ik lees nergens een reden waarom je gestopt bent met je aankoopbedrag terugvragen… Je had alles toch zwart op wit? (Je zegt A maar geen B in dit geval..)
@Aapje wrote:
Ben benieuwd, hou ons maar up2date.
Want volgens mij ga je aan ‘t kortste eind trekken. Je hebt de auto geïnspecteerd bij aankoop gok ik, denk dat hij zich daarachter zal gaan schuilen. Immers had je bij aankoop allang kunnen zien wat er mis met de auto was… ;)
Had ik nu gelijk? Of waarom heb je afgehaakt met die advocaat erop afsturen?
Kijk, ik kan dan wel gelijk hebben maar dat zegt nog niets. Ik vertrouw ook niet helemaal op het rechtssysteem. Ik heb de reden al een pagina geleden gegeven. Ik ben er zelf gewoon uit gestapt omdat ik geen zin had om bergen aan advocaatkosten te betalen. En hoe dan ook; of ik nou genoeg ‘bewijs’ zou hebben (zwart op wit).. dat zegt nog helemaal niets. Rechters doen rare uitspraken en ik heb me daarom dan ook bedacht.
Ik roei maar gewoon met de riemen die ik heb en maak er het beste van. @joop1970 wrote:
Van die remkrachtverdeler even het boutje op de veer losdraaien en alle zooi eraf halen (helemaal schoonboenen). Dan weer monteren met een zuinig likje vet (hij wil nog wel eens kraken)
Ik heb m net van de assteunen gehaald. Ik denk dat ik die verdeler morgen wel aanpak dan.’
Heb het expansievat bijgevuld en de motor even laten lopen met de dop eraf. Hoorde een klik .. toen heb ik m nog even laten lopen (en extra gas gegeven) en daarna uit gezet en de dop erop. Bij het extra gas geven zonder dop hoorde ik m ook lekker klotsen.., zeker rond de 4000 toeren maar dat werd na verloop van tijd minder.
Dat klotsende geluid is nu nagenoeg weg. Veel minder erg dan voorheen. Denk dat ik m nog verder moet ontluchten.Dat schrapende geluid in de motor hoor ik alleen als de motor al draait en ik de sleutel nog verder draai (zoals je hem start). Dus ik denk dat het inderdaad in de startmotor zit.
Dat verklaart het korte geluid omdat ik na het starten de sleutel natuurlijk los laat…Toen ik vanmorgen onder die auto keek waren de dorpels er best wel erg aan toe hoor. Er zat ook piepschuim in… Ik denk dat beide dorpels gewoon helemaal vervangen moeten worden.
Heb nieuwe dorpels al gevonden. Alleen het laswerk etc wordt een lastig verhaal. Geen ervaring in. :( Als er iemand hier op het forum is die bereid is dit te doen voor een zakcentje dan hoor ik het graag. Ik ga het in elk geval niet in de garage laten doen want dan ben ik meteen failliet.3 februari 2013 om 13:44 #18082753Tja, ik zag ‘t eigenlijk allang aankomen dat je niet die man naar de rechter zal trekken. Waarom denk je dat bedrijven zoals Jet Cars nog steeds bestaan… (Heb je daar al eens op gegoogle’d?)
Mijn mening? Ik zou gewoon lekker verder rijden met de APK die je hebt en dan volgend jaar wel een goede Corsa b kopen. Als je bedenkt dat je een goede Corsa B 1.4 al voor rond 1250~1500 euro hebt. Moet je niet jezelf gaan laten leeg lopen op reparaties.
3 februari 2013 om 14:08 #18082754@Aapje wrote:
Tja, ik zag ‘t eigenlijk allang aankomen dat je niet die man naar de rechter zal trekken. Waarom denk je dat bedrijven zoals Jet Cars nog steeds bestaan… (Heb je daar al eens op gegoogle’d?)
Mijn mening? Ik zou gewoon lekker verder rijden met de APK die je hebt en dan volgend jaar wel een goede Corsa b kopen. Als je bedenkt dat je een goede Corsa B 1.4 al voor rond 1250~1500 euro hebt. Moet je niet jezelf gaan laten leeg lopen op reparaties.
Ik snap waar je heen wilt maar ik heb een beetje zitten rekenen en kan m net zo goed gewoon repareren. Ben dan net zo veel kwijt en dan wéét ik ook zéker dat het goed zit. Vandaar dat ik al was begonnen met een aantal punten. Verder heb ik dan opnieuw 1250-1500 euro nodig als ik voor een nieuwe moet gaan volgend jaar. Voor deze krijg ik (zonder onderhoud) geen moer meer. Hoop dat je mijn punt snapt.
Dit zijn de kosten tot nu toe..
700 euro auto
120 euro banden
70 euro draagarmen
890 euroEn dan komen
– de dorpels (tot. 85 euro excl. montage/laswerk)
– 2 stuurkogels (tot. 35 euro)
– balanceren/uitlijnen bij garage (onbekend euro)
er nog bij.Volgens mij is dit een aantrekkelijker scenario dan wachten tot hij uit elkaar donderd en totaal niets meer waard is.
Bij een ‘nieuwe’ tweedehandsje voor 1500 euro zal ook wel weer wat aan mankeren. En dan moet ik ook maar net weer 1500 euro hebben liggen.Ik heb troiuwens de veerschotels bekeken (en wat geprikt) en ik vond dat ze nogal overdreven bij die garage.
Kon er niet doorheen prikken en het was gewoon hard. Zat nog prima schotel omheen etc. Stond ook geen punt over op de APK keuring ofzo. Is iets voor de langere termijn.4 februari 2013 om 16:40 #18082755Zo, weer een bezige middag achter de rug. Ben helaas niet aan die remkrachtregelaar toegekomen want het werd te donker. Deze week zitten vol met klussen maar kan blij zijn als het allemaal achter de rug is en het ‘zelf’ heb gedaan :D.
Gedaan
- Dat klotsen is er nagenoeg uit. Heb de motor lekker laten draaien met het vat open. Warm laten worden en op tijd uitgezet. Sindsdien dus vrijwel niets meer te horen. Nog maar een piep klein beetje maar dat komt denk ik omdat ik vergeten was de kachel er bij aan te zetten en voluit te laten draaien. Maar dat geeft niet want ik wil het koelwater toch vervangen. “Waarom heb je dan ontlucht?” Nou, omdat ik zeker wilde weten waar het vandaan kwam…
- Bleek ineens de benzinedop te missen.. dus die heb ik maar ff van de sloop gehaald.
- Koplamp voorin vastgezet. Klemmetje was afgebroken. Kreeg gratis een nieuwe klemmetje van de plaatselijke dealer. :shock: :shock:
- Krakend/piepend koppeling pedaal verholpen met flink wat WD40 .. schijnt een kwaaltje te zijn.
- Draagarm + stuurkogels + fuseekogels + speaker ringen (voor nieuwe speakers voorin) zijn onderweg! :). Ik weet dat ik de auto na montage even moet laten uitlijnen. Ja dat lees je goed, ik ga ze allemaal vervangen, aan beide kanten. Eerst kocht ik alleen de draagarmen maar toen bedacht ik me dat ik die auto maar één keer wil laten uitlijnen, dus dan maar liever allemaal tegelijk vervangen. Weet ik zeker dat het allemaal goed zit en kan ie voorlopig weer jaren vooruit. (ook voor toekomstig doorverkoop)
Vraagjes
- Ik heb hier uitvoerig op gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik wil al het koelwater verversen. Nou heb ik begrepen dat water beter is voor de waterpomp maar dat koelvloeistof beter is i.v.m. vrieskou en corrosie. Ik heb dus 5 liter koelvloeistof gekocht. Ik heb alleen geen idee waar ik het oude koelwater af kan tappen. Ik lees her en der over een kraantje maar ook over slangetje losmaken onderaan de radiateur. Het probleem is; de slangetjes zitten alleen ‘boven’ aan de radiateur. Of hij moet wel heel erg goed verborgen zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?
4 februari 2013 om 22:50 #18082756@Nique wrote:
- Ik heb hier uitvoerig op gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik wil al het koelwater verversen. Nou heb ik begrepen dat water beter is voor de waterpomp maar dat koelvloeistof beter is i.v.m. vrieskou en corrosie. Ik heb dus 5 liter koelvloeistof gekocht. Ik heb alleen geen idee waar ik het oude koelwater af kan tappen. Ik lees her en der over een kraantje maar ook over slangetje losmaken onderaan de radiateur. Het probleem is; de slangetjes zitten alleen ‘boven’ aan de radiateur. Of hij moet wel heel erg goed verborgen zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit laatst zelf gedaan en ik heb uiteindelijk gewoon de sensor eruit gehaald, deze zit niet heel hoog en hierdoor kan je het meeste er wel uit krijgen.
Kraantje en/of aftapplug kon ik ook niet vinden.28 februari 2013 om 17:00 #18082757Hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Peter Mulder uit Emmer-Compascuum, de ”jongen” waar deze heer de Corsa van heeft gekocht. Ik heb een autobedrijf met ruim 300 auto’s op voorraad in de goedkopere prijsklasse. Allemaal APK gekeurd, proefrit is geen enkel probleem, de gehele auto controleren is geen enkel probleem of zelfs de auto meenemen naar een garage vind ik ook geen enkel probleem.
Deze heer kwam op een sneeuwachtige dag binnenlopen in mijn kantoor en vertelde dat hij opzoek was naar een auto. Zijn keuze was gevallen op 2 auto’s, een Peugeot 306 XSI en de Opel Corsa. Heer wou een proefrit maken in beide auto’s. Ik heb beide auto’s netjes sneeuwvrij gemaakt voor hem en heeft in iedere auto een lange proefrit gemaakt. Zijn keus viel later op de Opel Corsa. Een keurige auto, slechts 163,000 kilometers, schoon interieur en motorisch prima in orde. Deze wou hij kopen voor het bedrag van 700 euro. Omdat heer met openbaar vervoer bij mijn bedrijf kwam stelde ik hem voor om met hem mee te rijden naar het postkantoor. Ook moest hij nog even pinnen en reden we langs de Rabobank. Onderweg hadden we een leuk gesprek, over van alles en nog wat.
Een week later bleek hij klachten te hebben over de auto. Een garage (is mij nog steeds niet bekend welke garage) heeft letterlijk een kladje gemaakt met de volgens hem de nodige reparatiepunten. Ik heb vervolgens aangeboden om de auto naar een onafhankelijke garage te brengen om de auto te laten keuren. Kijken welke punten écht klopten en welke niet. Dit wou heer niet.
De reparatiekosten bleken ongeveer 300 euro te gaan kosten. Ik heb nog aangeboden om de helft mee te betalen (a 150 euro) daar ging heer mee akkoord. En als het even kon dan moest ik het contant meegeven. Maar, dan wil ik natuurlijk de auto wel onafhankelijk gekeurd hebben, iedereen kan natuurlijk een kladje schrijven en ermee aankomen.
Daarna werd er direct gedreigd met allerlei rechtzaken en hoe zo’n fout bedrijf ik wel niet was.
Nu lees ik zelf in een post van je op de 1ste pagina, dat je alle punten extra zal aandikken en kijken wat er gebeurt. Het valt dus allemaal reuze mee.
Ook heb ik aangeboden om de auto te laten staan, zodat ik ermee naar een Bovag garage kan gaan en een officiele NAP uitdraai erbij krijg. Hier heeft heer nooit op gereageerd.
Je geeft zelf aan in een paar posts hierboven dat de garage overdreven had. Ook geef je aan na het stukje onderhoud de auto weer jaren vooruit kan. Je hebt dus een prima auto voor een prima prijs
Maar een stukje onderhoud zal je altijd hebben met een oudere auto. Zijn het niet de banden dan is het wel de accu.
Maar alsnog, ruim 3 maanden later, bied ik alsnog aan om de auto naar een onafhankelijke garage te laten keuren en we de kosten van het onderhoud splitsen. Afspraak is afspraak en ik wil dat iedereen een goed gevoel heeft bij Peter Mulder JR !
Met vriendelijke groeten,
Peter Mulder JR Automobielen
Kijlweg 2
7881JD Emmer-Compascuum
0591-354278
http://www.peterjunior.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;28 februari 2013 om 17:42 #18082758ik heb me bewust niet hierin gemengd, aangezien we steeds maar 1 kant horen.
Dit nuanceert het verhaal toch alweer..Moet zeggen zelfs na zo’n relaas op een openbaar forum wat ik nooit slim vind wanneer je een probleem met een handelaar, garage houder en wie dan ook hebt, dat Peter Mulder JR je een net aanbod doet..
:thumb
3 maart 2013 om 14:23 #18082759Daar ben ik het dan ook geheel nog mee eens
3 maart 2013 om 19:05 #18082760me broer had een 1200 b corsa die was rijp voor de sloop en heb er toen het een en ander af gehaald zoals deur panelen (de bakken) en de wielen en de koplampen :) reserve wiel
heb nu in totaal 10 wielen liggen3 maart 2013 om 19:15 #18082761@93CorsaStefan91 wrote:
me broer had een 1200 b corsa die was rijp voor de sloop en heb er toen het een en ander af gehaald zoals deur panelen (de bakken) en de wielen en de koplampen :) reserve wiel
heb nu in totaal 10 wielen liggenWat heeft dat met dit topic te maken? :wtf
5 maart 2013 om 10:42 #18082762Jammer Dominique dat je niet op mijn verzoek reageert. In het begin lukt je het wel om meerdere keren per dag te reageren en nu ik het verhaal duidelijk heb uitgelegd reageer je niet meer. Ik begrijp het wel, je hebt namelijk een prima auto gekocht voor een prima prijs, je bent er tevreden mee anders hadden we de problemen van je Corsa namelijk wel opgelost.
Hierbij nog een kopie van een post van je :
Ik zit gewoon met deze dingen in mijn maag.
1.De garage wil geen ‘probleem autos’ vanwege goede naam etc en zal de boel zoveel mogelijk dramatiseren. Hij raadde me aan de auto terug te doen en dan met het geld en wat extra centen een andere auto van hem op te kopen..Je geeft zelf aan dat de garage de boel zoveel mogelijk dramatiseerd en vervolgens biedt hij je aan om voor meer geld een auto bij hem te halen. Ik zal eerder aan de garage twijfelen dan aan je Corsa, hij wil je wel héél graag een auto verkopen.
Toch wil ik je nog heel veel plezier van je Corsa wensen !
Mochten er toch nog vragen zijn, van jou of van andere forumleden kun je me gerust bellen, 0591-354278
Graag tot ziens in het altijd gezellige Emmer-Compascuum !
Met vriendelijke groeten,
Peter Mulder JR Automobielen
Kijlweg 2
7881JD Emmer-Compascuum
0591-354278
http://www.peterjunior.nl5 maart 2013 om 11:17 #18082763Godskelere tis ook triest ook. Een auto van 700 moet tegenwoordig net zo goed zijn als een auto van 7000….
Voor 700 koop je tegenwoordig niet veel. Daar moet je geluk mee hebben. En een beetje verstand hebben als je een auto kijken gaat is ook wel handig.
En dan ook nog eens een corsa uit 93? Das vragen om laswerk.
Je had verder moeten zoeken naar een jongere, dan maar wat meer geld kwijt. Maar dit is gewoon eigenschuld, jij wou weinig geld kwijt, maar ding moet wel tiptop zijn…..
Je had hem ook van onder kunnen bekijken, ff op de knietjes er bij en je kunt zo zien hoe rot ie wel niet is.5 maart 2013 om 13:12 #18082764Als je voor 700€ een jaar kan rijden met die auto heb je het toch netjes gedaan :jerry
5 maart 2013 om 13:20 #18082765@PeterJRMulder wrote:
Hallo,
[..]
Maar alsnog, ruim 3 maanden later, bied ik alsnog aan om de auto naar een onafhankelijke garage te laten keuren en we de kosten van het onderhoud splitsen. Afspraak is afspraak en ik wil dat iedereen een goed gevoel heeft bij Peter Mulder JR !
Met vriendelijke groeten,
Peter Mulder JR Automobielen
Kijlweg 2
7881JD Emmer-Compascuum
0591-354278
http://www.peterjunior.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Dit vind ik dus een prima deal! dit zie je niet vaak en zeker niet in deze prijsklasse….
5 maart 2013 om 15:53 #18082766aan de verkoper ligt het niet, was dat ook maar zo gegaan bij mijn aankoop. volgende keer kom ik naar peter mulder :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.