Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B C14NZ E2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2012 om 16:41 #17253494
Omdat ik in dit topic vragen had over de dashboard knoppen en later overging op een nieuw stuur en in de toekomst vast nog wel meer zal gaan posten m.b.t. mijn auto denk ik dat het verstandig is alles te centraliseren. Ik heb een Corsa voor 700 euro gekocht. Ik heb nog wat centen over voor reparaties en nieuwe spullen. Zal dit bericht in de toekomst nog wel bewerken met foto’s.
Dus nu ga ik verder met het stuur.
@astraTD wrote:
Meende dat astra G stuur niet paste in een corsa B.
Is een dikkere of dunnere stuurnaaf.
Zou er effen een nieuwe topic over starten of willem-v6 pm sturen voor verduidelijkheid voordat je dadelijk alles hebt los liggen.
Haha ik schroef niet zomaar iets los voordat ik zeker weet dat het kán. Ik heb verkeerd gelezen.
Misschien wel een handige site voor mede sleutelaars (als jullie hem niet al kennen:)http://www.reclycar.nl/green/home.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die gasten hebben van alles liggen (gewoon even op ‘onze voorraad’ klikken rechts boven). Ligt nog geen 12 km hier vandaan :). Heb gezien dat ze ook een Vectra binnen hebben gekregen maar die Vectra is van 2003.
9 december 2012 om 17:46 #18082647beetje jammer met die site dat je alleen maar naar een bepaald onderdeel kan zoeken.
ik heb astra aangeklikt, maar krijg geen compleet overzicht, alleen de vraag wat ik zoek.9 december 2012 om 17:55 #18082648Ja dat vind ik ook jammer is even wennen. Je kan echter wel de onderdelen vinden. Je moet dus al weten wat je zoekt. Je kan niet rondneuzen om wat ‘leuks’ tegen te komen zeg maar. Maar voor mij is het een prima optie. Het zit hier om de hoek. Als je wat nodig hebt willen ze het zelfs naar je toe sturen. Ik vind dit toch wel een goed initiatief hoor. Meer hergebruik van spullen zouden meer mensen moeten doen. Ik zie dat ze samenwerken met de autoonderdelenlijn.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/?leverancier=100155″ onclick=”window.open(this.href);return false;
9 december 2012 om 18:02 #18082649heb hier ook een stuk of wat sloperijen dicht bij.
eigenlijk kom ik er maar bij 1, die is wat goedkoper, en ze kennen mij er een klein beetje :P
omdat hij mij er 2x had gezien van het jaar heb ik maar wat korting gekregen haha :Pweet niet als je een beetje ekend bent met sloperijen, maar in emmeloord zit er ook 1, gaoss heet die, die heeft een heleboel staan, daar kun je ook gewoon het terrein op om zelf te kijken.
die waar ik hier altijd heen ga heeft dat ook, vind ik zelf toch wel een prettige manier, en mag er graag ff rond lopen ;)staan ook wel wat b corsa’s tussen, heb er een maand geleden nog een radiateur balk weg gehaald.
alleen is die corsa inmiddels al weg omdat ik nog wat meer ben tegen gekomen als de radiateur balk.van welk jaar is jou corsa eigenlijk?
volgens mij was het bij de corsa’s t/m 94 nog al een kwaaltje dat die aardig roesten.
weet niet als je er bij die van jou al eens naar gekeken hebt, misschien wel slim om dat eens te doen anders.9 december 2012 om 18:43 #18082650Stuur, indien GEEN airbag:
kan je alle sturen zonder Airbag pakken van de:
– Corsa-A
– Corsa-B
– Kadett-D
– Kadett-E
– Astra-F
– Ascona-C
– Vectra-A
– CalibraIndien Airbag:
kan je de Sturen pakken van de:
– Corsa-B
– Astra-F
– Vectra-A
– Vectra-B (stekker aanpassing nodig, Eventueel radiobediening mogenlijk via stuurwiel)
– Omega-B (Stekker aanpassing nodig, Eventueel radiobediening mogenlijk via stuurwiel)Willem
9 december 2012 om 19:33 #18082651@soepkiepe wrote:
heb hier ook een stuk of wat sloperijen dicht bij.
eigenlijk kom ik er maar bij 1, die is wat goedkoper, en ze kennen mij er een klein beetje :P
omdat hij mij er 2x had gezien van het jaar heb ik maar wat korting gekregen haha :Pweet niet als je een beetje ekend bent met sloperijen, maar in emmeloord zit er ook 1, gaoss heet die, die heeft een heleboel staan, daar kun je ook gewoon het terrein op om zelf te kijken.
die waar ik hier altijd heen ga heeft dat ook, vind ik zelf toch wel een prettige manier, en mag er graag ff rond lopen ;)staan ook wel wat b corsa’s tussen, heb er een maand geleden nog een radiateur balk weg gehaald.
alleen is die corsa inmiddels al weg omdat ik nog wat meer ben tegen gekomen als de radiateur balk.van welk jaar is jou corsa eigenlijk?
volgens mij was het bij de corsa’s t/m 94 nog al een kwaaltje dat die aardig roesten.
weet niet als je er bij die van jou al eens naar gekeken hebt, misschien wel slim om dat eens te doen anders.Ja ik heb er al naar gekeken (zie voorsteltopic). Ik ga het nodige werk eraan verrichten. Volgens mij is het nog niet zo erg dat het onhandelbaar wordt. Maar er moet wel wat aan gedaan worden.
Mijn Corsa is gebouwd in november ’93. Heb al gezien dat de uitlaat is vervangen. Ik gok dat dat in 2006 is gebeurd. Die ziet er namelijk nog erg goed uit. Als ik die meteen meeneem dan gaat dat ook nog wel even mee.
Bedankt voor je tips van de sloop. Emmeloord is voor mij 130 km.
@wim-v6 wrote:
Stuur, indien GEEN airbag:
kan je alle sturen zonder Airbag pakken van de:
– Corsa-A
– Corsa-B
– Kadett-D
– Kadett-E
– Astra-F
– Ascona-C
– Vectra-A
– CalibraIndien Airbag:
kan je de Sturen pakken van de:
– Corsa-B
– Astra-F
– Vectra-A
– Vectra-B (stekker aanpassing nodig, Eventueel radiobediening mogenlijk via stuurwiel)
– Omega-B (Stekker aanpassing nodig, Eventueel radiobediening mogenlijk via stuurwiel)Willem
Wow lekker lijstje! Bedankt!
9 december 2012 om 19:45 #18082652mocht die van jou wel gaar zijn heb ik hier nog een radiateur balk liggen, staat ook wel in het marktplaats gedeelte.
9 december 2012 om 20:35 #18082653Stuur van een Tigra-A kan uiteraard ook, is technisch(onderhuids) gelijk aan Corsa-B. Als je eventueel nog wat interieurdelen zoekt, heb nog wel wat liggen voor een zacht prijsje ;)
9 december 2012 om 20:40 #18082654ik heb een stuur met airbag in me corsa gezet had eerst geen maar heb de airbag gewoon niet aangesloten ;d
9 december 2012 om 23:11 #18082655Goed om te weten dat mensen nog spullen hebben rondslingeren. Zal er aan denken als ik ergens tegen aan loop. Al die spullen bewaren: Daar heb ik de ruimte niet voor haha.
Was dat inbouwen trouwens een beetje te doen noppe889?
10 december 2012 om 06:16 #18082656Ja alleen moest ik de toeter omnieuw aansluiten met andere kabels maar was in een uurtje gedaan denk ik (:
10 december 2012 om 09:13 #18082657Hmm,
Vandaag naar de garage geweest met dit ding..
Grote teleurstelling. Ik heb gewoon een kat in de zak gekocht. Bij aankoop was hij (tot nov ’13) APK gekeurd maar dat had nooit gemogen. Voorste draagarm voor 50% doorgerot. Ongelooflijk. Natuurlijk naief van mij dat ik voor zo weinig geld een auto kon kopen. Ik baal hier wel vreselijk van. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Terug naar die handelaar? Geld terug eisen? Contact opnemen met RDW? Ik ben hier helemaal alleen in. Ik ken niemand die er verstand van heeft en mij wil/kan helpen… ik kan wel janken.. Iedereen zit natuurlijk z’n eigen belangen te behartigen (garage, handelaar .. ). Die garage wil zijn naam niet beschadigen, die handelaar wil zoveel mogelijk geld verdienen.. Fijn als je dan net komt kijken en meteen op je bek gaat.Bij de garage vertelden ze mij dat ze nou al de tweede auto (in 2 weken tijd) die bij deze handelaar vandaan kwam hebben binnengekregen. De eigenaar (aardige man overigens) van de garage kwam er bij en wond zich zichtbaar op over deze bloedhonden. Wat zij in feite doen is zich verrijken over de onkunde (naïviteit) van mensen die nét komen kijken in dit wereldje. Daarnaast sturen zij levensgevaarlijke auto’s de weg op (en zetten ze dus ook nog eens levens op het spel!).
Aan de andere kant schaam ik me dood omdat ik het gevoel heb dat ik het voor had kunnen zijn. Maar hoeveel auto’s staan er wel niet te koop voor 700 euro? Het sterft er van rond die prijs en ik had het gevoel dat ik wel goed zat in die range… (natuurlijk was ik wel bereid om overig spaargeld te besteden aan reparaties en het bijwerken).
Even een opsomming:
– Op motorblok staat nog net zichtbaar met stift geschreven: 181.000 km (in dashboard staat 161.000). Kennelijk over het hoofd gezien tijdens het bezichtigen.
– Draagarm rechtsvoor 50% doorgerot (mag nooit door APK heen!) (wilde de garage nog wel een plaatje op zetten).
– Assen (toch!) te ver doorgerot (vanaf de binnenkant)
– (Inderdaad) veerkom (achter) bijna doorgerot (mag niet door APK heen).
– 3 banden op minimum profiel (.. had ik al rekening mee gehouden, vond ik niet zo erg).
– Bij 115.000 was de riem vervangen, is nu wel weer nodig (had ik ook rekening mee gehouden)Stom van mij dat ik zo naïef ben geweest dat ik voor zo weinig geld (700 euro) een auto kon kopen. Ik had er wel bij in het achterhoofd dat ik extra geld moest uittrekken om de auto verder op te knappen zodat hij gewoon veilig rijdt, maar het lijstje hierboven geeft aan dat er is gesjoemeld met de km teller én de APK keuring ‘malafide’ is.
Nou zit ik te denken aan het volgende:
– Ik rijdt terug naar die dealer en ik eis m’n geld terug.
– Als hij niet meewerkt RWD inschakelen? (kost wel weer extra geld..).Bij de garage (een 9 als BOVAG cijfer!) vertelden ze dat ze dit soort auto’s direct naar de sloop afvoeren voor een prijsje van 100 a 150 euro. Vervolgens kopen die handelaren die auto’s weer op en sjoemelen er wat mee. Dan gaan ze naar een ‘bevriende’ garage die hem zonder op de brug te zetten gewoon door de APK jaagt en vervolgens adverteren en hopen op naïeve beginnelingen die gewoon een autotje willen voor niet al te veel geld die je dan lekker in de zeik kan nemen.
**Handen in het haar.. weet het ff niet meer **
10 december 2012 om 09:24 #18082658tja
voor 700 kan je ook geluk hebben hoor
kocht mijn 99er corsa b gsi met n beetje werk voor 400 ( ok ben zelf monteur )
je kan meerdere stappen ondernemen,maar voor je ook maar iets kan beginnen:
is de auto ook gekeurd bij het bedrijf waar de auto gekocht is of hebben ze dit extern laten doen?als het extern gebeurt is kan je er iig niets mee; ja je kan een herkeuring aanvragen bij een rdw station en kijken wat zij met het keuringsstation doen…
10 december 2012 om 09:26 #18082659Extern…
Die gast heeft zich natuurlijk helemaal ingedekt. Maar ik vraag me af, mag dit zomaar? Een auto verkopen met APK terwijl APK nooit had gemogen? Ik heb gewoon zin om daar ff met een groepje heen te gaan en mijn geld terug te eisen…
10 december 2012 om 10:01 #18082660APK is een periodieke keuring. Op het moment van keuring was de auto waarschijnlijk nog niet voor 50% verrot op de draagbalken.
Althans, maak dat de kat maar wijs. Maar dat zal ‘t weerwoord zijn van de handelaar die ‘m op vrijdagmiddag om 16:59 afmeld.
Geld terug eisen, tja kan… Maar of ‘t je lukt, suc6.
Zelf heb ik ook nu een Corsa-A c1.4nz staan (witte) die ook op meerdere punten niet goed gekeurd had mogen worden.
– Duidelijke speling op wiellagers
– Veerpootlinks heeft roestschade van +/- 20cm
– Achterbinnenschermen zijn verrot bij de chassisbalk
– Remblokken waren op
– Computer liep in noodloop i.v.m. waterschade in de computer, het computertje herkende niet dat de lambda niet functioneerde + thermostaat stond constant open, dus bleef in koudprogramma. Fout van de lambda kwam pas naar voren bij vervangen van de thermostaat/d-riem e.d.Afijn. Die had nooit goedgekeurd mogen worden in mijn ogen. Maar het gebeurt toch, wat doe je eraan? Niks, volgende keer beter opletten :)
10 december 2012 om 10:06 #18082661Draagbalk kan toch niet in één maand tijd 50% doorrotten?
Keuring vond plaats op donderdag 8 november.
10 december 2012 om 10:25 #18082662bij welke handelaar komt dat ding weg dan
10 december 2012 om 10:40 #18082663@Nique wrote:
Draagbalk kan toch niet in één maand tijd 50% doorrotten?
Keuring vond plaats op donderdag 8 november.
nee 50% niet, maar als hij toen net op de grens zat kan ie er mee goed gekeurd worden.
ding heeft nog verse apk, geld terug krijgen doe je denk ik niet, uiteraard kun je hem altijd ff bellen of heen gaan om wat te proberen.wat je in jou geval ook zal kunnen doen..
bij een andere auto zaak een andere auto zoeken en deze er proberen op in te ruilen.
en dan zelf ook mondje dicht over wat jij nu weet.zijn zat mensen die zoiets niet aan staat wat ik nu zeg, maar denk eens na, een dealer heeft bij jou het zelfde gedaan toch?
dus waarom zul jij een dealer niet zo streek mogen leveren wat ze zelf ook doen?maar wat je ook nog kan doen, en misschien is dat wel handiger.
de garage heeft een lijstje gemaakt wat er niet goed aan de auto is.
bel eens de sloperijen langs, en vraag naar die onderdelen.
corsa b zijn er genoeg, dus op de sloop staan er zat.
dan heb je misschien wel even werk, maar dan weet je verder wel wat je hebt ;)draagarmpje kost op de sloop niet zo veel, en je zegt zelf al dat de garage hem er eventueel wil lassen.
met de km stand zal ik me niet te druk om maken, teller kan uiteraard ook kapot zijn geweest dat er daarom een nieuwe in zit, nieuw distributie setje er op en dan de km stand opschrijven waar ie nu op staat.
weet zo ff niet wat je bedoeld met de assen vanuit de binnen kant.
veerkom kun je ook een nieuwe op zetten. (lassen)
banden, ligt aan je portemonnee en prioriteit ik zelf haal ze namelijk bij de sloop vandaan, ben ik voor 20 euro klaar en heb ik ze er ook op zitten en zijn ook altijd goede banden.ik vind trouwens 700 euro helemaal geen goedkope prijs voor een corsa b van 94 hoor, vind het een redelijke prijs, op marktplaats staan ze weinig goedkoper ;)
10 december 2012 om 10:48 #18082664Peter Mulder JR uit Emmer-Compasscum (oorspronkelijk Ter Apelkanaal). Zijn vader schijnt ook wel eens in de problemen te komen (zie hier)
Website: Klik
Google: Klik
Google met ‘opgelicht’: KlikIk ga het *denk ik* eerst netjes proberen op te lossen door hem de auto terug te laten nemen.
Als hij niet meewerkt stap ik naar de RDW voor herkeuring van de auto (zodat in elk geval die garage wordt aangepakt). Ik weet toch al dat de auto gaat afgekeurd worden daar. Volgens diverse bronnen krijg je dan je geld terug dus kost het ook niet zoveel extra. Daarnaast zal ik niet schromen wat negatieve ‘reclame’ te maken voor zijn handeltje.
Ik ga uit van het goede in de mens maar ja.. dat loont dus niet.
Ik ga zelf geen onveilige auto verkopen zonder die punten te vermelden. Ik zet daarmee iemand’s leven op het spel en dat weegt in mijn ogen niet op tegen geld. Er moet toch wel ‘iemand’ met moraal zijn die de cirkel doorbreekt? Maar diegene met moraal zijn wel de dupe en mogen dus opdraaien voor de kosten met alle kettingreacties van dien (geld kwijt.. mensen gaan lenen.. mensen kunnen rekeningen niet meer betalen etc etc etc).Ik wil best sleutelen aan mijn auto, dat is het probleem niet maar ik denk dat het onbegonnen werk is met al die punten. Ik wil naar maandelijks naar Amsterdam op en neer rijden etc (200km)..
10 december 2012 om 10:53 #18082665Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen. En mocht je dan uiteindelijk alsnog met de auto blijven zitten, mits je een beetje handig bent zijn de puntjes voor relatief weinig geld wel op te lossen.
10 december 2012 om 11:01 #18082666@*Jurgen* wrote:
Niet geschoten is altijd mis, dus gewoon proberen. En mocht je dan uiteindelijk alsnog met de auto blijven zitten, mits je een beetje handig bent zijn de puntjes voor relatief weinig geld wel op te lossen.
Ik zit gewoon met deze dingen in mijn maag.
- De garage wil geen ‘probleem autos’ vanwege goede naam etc en zal de boel zoveel mogelijk dramatiseren. Hij raadde me aan de auto terug te doen en dan met het geld en wat extra centen een andere auto van hem op te kopen..
- De autohandelaar wil de auto (incl gebreken) met zoveel mogelijk winst verkopen..
- Ik ben een beginner.. een leek.. en sta alleen. Ken niemand met verstand van deze zaken. Geen ouders etc..
Heb eigenlijk iemand nodig met een beetje kennis van dit wereldje en wat beter kan beoordelen. Ook de punten aan de auto.. of die aan te passen zijn.
De één zijn dood is de ander zijn brood situatie. Ik vind het maar niks. Ik luister niet naar dealer praatjes maar vraag me ook af in hoeverre ik de praatjes van zo’n garage serieus moet nemen. Ik vertrouw niemand meer behalve mensen (zoals hier) die min of meer in dezelfde situatie zitten.De garage zegt dat het de moeite niet waard is omdat hij natuurlijk ook euro’s in rekening brengt voor tijd etc. (vrij duur). Op den duur kan het dus voorkomen dat het inderdaad niet de moeite waard is dan. Maar als ik de meeste dingen zelf doe, dan bespaar ik aanzienlijk.
Stel ik kies voor behoud.
Zo’n draag arm kost 30 euro nieuw (per stuk). Ik wil ze dan meteen aan beide kanten vervangen dus dat betekent 60 euro.
Aan wat voor prijzen moet ik denken als ik het van de sloop haal?10 december 2012 om 11:14 #18082667Of je knapt het geheel op. Je hoeft pas over een jaar weer naar de apk dus tijd zat. Draagarm haal je van de sloop, assen ook (rotten die door? )
Veerschotels moet je alleen laten doen.10 december 2012 om 11:17 #18082668peter mulder, daar is hier ergens al een topic over haha, k zal hem zo wel ff zoeken.
ook een topic waar weinig positiefs in staat, meneer peter heeft er zelf ook op gereageerd daar10 december 2012 om 11:20 #18082669Hoi Joop,
Opzich is opknappen ook niet zo’n probleem alleen gaat het me niet alleen om de APK. Wil natuurlijk wel gewoon – veilig – de weg op kunnen. (APK gekeurd = auto valt niet zomaar uit elkaar).
@soepkiepe wrote:
peter mulder, daar is hier ergens al een topic over haha, k zal hem zo wel ff zoeken.
ook een topic waar weinig positiefs in staat, meneer peter heeft er zelf ook op gereageerd daarBen benieuwd. Ik kon er niets over vinden.
10 december 2012 om 11:41 #18082670Achteras rot door ja, kwaaltje bij de Corsa A en B. Die van mij roest daar ook al een beetje, flink uitgekrabt met een schroevendraaier en volgeblaft met tectyl.
draagarm kost een 10tje per stuk ofzo en is vrij gemakkelijk te vervangen. Alleen veerschotel lassen komt wat meer bij kijken, dan zou ik gelijk ook de achteras er onder vandaan halen en controleren/herstellen/vervangen. Ook distributieriem is ook niet iets voor de beginnende sleutelaar. Maar ik snap dat je daar als leek niet aan wilt beginnen. Weet niet waar je vandaan komt, misschien iemand van hier die het voor de beun wil doen, scheelt dan een boel tov de garage.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.